مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مسلمانان با آمادگی وارد ماه رمضان شوند/ وقف مشارکتی قرآن در اصفهان ثبت می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۰۸:۴۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۴۸۳۶
مسلمانان با آمادگی وارد ماه رمضان شوند/ وقف مشارکتی قرآن در اصفهان ثبت می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ضروری است مسلمانان با آمادگی کامل وارد ماه مبارک رمضان شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و تبریک این ایام اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت الهی برای همه انسان‌ها به ویژه مسلمانان است تا در دامان معنویت این ماه قرار گیرند.

وی افزود: آغاز سال معنوی هر مسلمانی به قولی ماه مبارک رمضان است همانطور که آغاز طبیعت و سال جدید، ایام نوروز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مزیت‌های ماه مبارک رمضان مسلمانان را آماده می‌کند تا بتوانند مسیر کمال را بهتر طی کنند و دل‌های آماده تری را داشته باشند، اضافه کرد: در این ماه الطاف خداوند بیشتر است و دام‌های شیطان در حداقل میزان خود پهن می‌شود چرا که بساط خورد و خوراک برچیده و محدود می‌شود و زمینه برای رشد معنوی همه انسان‌ها فراهم است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که همه مردم جهان و به ویژه جوامع انسانی درگیر کرونا شده است، ادامه داد: در این ایام باید بیش از گذشته به مبداء آفرینش و خداوند توجه داشته باشیم و از این فرصت برای برداشته شدن بلاها تلاش کنیم.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه توصیه می‌کنم که همه با آمادگی وارد ماه مبارک رمضان شوند، ادامه داد: برای خودمان مشخص کنیم که در این ماه چه میزان به برپایی نماز اول وقت توجه خواهیم داشت و چقدر در برپایی نماز جماعت حتی در منزل تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در خانه نیز ثواب بسیاری دارد، گفت: در این ماه مبارک قرائت قرآن نیز بسیار تاکید شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه توجه به نیازمندان و اقشار ضعیف نیز از دیگر موارد قابل توجه در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات حضرت محمد (ص) بهترین کار در ماه مبارک رمضان اجتناب از گناهان است و همه مسلمانان باید به این امر توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان با توجه به شرایط فعلی کشور و استان اصفهان باید نسبت به اجرای مناسبات مذهبی تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا باشیم، ادامه داد: بر این اساس برنامه‌ریزی‌های به گونه‌ای است که همه برنامه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

حجت الاسلام بلک تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل مناجات خوانی، جمع خوانی قرآن و بحث‌های تفسیری است که در امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد که پیگیر پخش این برنامه‌ها از صدا و سیما هستیم.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی از جمله برنامه‌های اجتماعی اوقاف است، ابراز داشت: در کشور 110 هزار بسته تهیه خواهد شد که بخشی از آن نیز سهم استان اصفهان خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ثبت وقف مشارکتی در حوزه قرآن نیز در استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار است، ابراز داشت: تا پایان ماه مبارک رمضان زمینه ثبت این وقف را فراهم خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز