نصر اصفهانی خبر داد:

پیشرفت قابل توجه ایستگاه‌های مترو خط ۲ اصفهان/ دولت همراهی اصناف در پذیرش محدودیت‌ها را جبران کند

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۱:۲۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۶۷۶۵
پیشرفت قابل توجه ایستگاه‌های مترو خط ۲ اصفهان/ دولت همراهی اصناف در پذیرش محدودیت‌ها را جبران کند
ایستگاه‌های دارک با ۴۷ درصد، زینبیه با ۶۹.۵ درصد، عاشق اصفهانی با ۱۰۰ درصد، عمان سامانی با ۷۳ درصد، لاله با ۸۷ درصد، شاهد با ۲۷ درصد، قدس با ۵ درصد، امام حسین (ع) که ایستگاهی تبادلی است با سه درصد، خلجا با ۲۷ درصد، چهارسوق ۵۱ درصد، خرازی با ۶۱ درصد و کهندژ با ۲۰ درصد پیشرفت قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: میزان پیشرفت عملیات ایجاد خط دوم قطار شهری در کنار تونل‌های این خط موردی است که کمتر به آن پرداخته شده و شهروندان از آن تا حدودی بی‌اطلاع هستند اما اقدامات در این زمینه قابل تقدیر است.

وی با بیان این که اکنون احداث ۱۲ ایستگاه خط دو در مرحله سفت کاری است، افزود: ایستگاه‌های دارک با ۴۷ درصد، زینبیه با ۶۹.۵ درصد، عاشق اصفهانی با ۱۰۰ درصد، عمان سامانی با ۷۳ درصد، لاله با ۸۷ درصد، شاهد با ۲۷ درصد، قدس با ۵ درصد، امام حسین (ع) که ایستگاهی تبادلی است با سه درصد، خلجا با ۲۷ درصد، چهارسوق ۵۱ درصد، خرازی با ۶۱ درصد و کهندژ با ۲۰ درصد پیشرفت قابل توجهی داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیشرفت مناسب ایستگاه‌های خط دوم نتیجه داشتن پشتوانه‌های مالی و اخذ تسهیلات است که پروسه‌های پرزحمتی دارد و این اهتمام در تحصیل اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: قطعاً خط دوم قطار شهری با تلاش کارشناسان، پیمانکاران، شهرداران مناطق و سایر کسانی که در احداث آن نقش دارند، در آینده به عنوان خدمتی مانا و ماندگار در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نصراصفهانی با بیان این که در جریان برگزاری برنامه "هر یکشنبه، یک افتتاح" سیستم‌های هوشمند اتوبوسرانی افتتاح می‌شود، افزود: این برنامه امروز با توجه به اوج‌گیری شیوع کرونا، به‌طور محدود و با استقرار یک اتوبوس مجهز به سیستم AVL در محوطه شهرداری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های هوشمندسازی اتوبوس‌ها سال‌ها پیش و از دوره شورای سوم شهر آغاز شده بود و به سرانجام رسیدن آن طول کشیده تا در نهایت اکنون در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها وقت مردم ارزشمند شمرده شده و اعتماد آنان نسبت به استفاده از حمل و نقل عمومی برای زیست بهتر در شهر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اتفاقاتی که ربان‌چینی آن یک دقیقه زمان می‌برد، حاصل پشتیبانی‌های دقیق با پروسه‌های زمان‌بر مدیریت شهری است.

تأیید صلاحیت‌ها منجر به حضور بیشتر مردم در انتخابات شود

نصراصفهانی اظهار کرد: دو ماه تا برگزاری انتخابات فاصله داریم که امیدواریم کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند، در انجام مأموریت‌های محوله برای ایجاد امید در جامعه و حضور حداکثری مردم در انتخابات، نهایت توان خود را بکار گیرند.

وی تصریح کرد: انجام درست این اقدامات سبب می‌شود که تمام مردم برای تعیین سرنوشت خود میل و رغبت داشته باشند و در روز انتخابات شاهد حضور گسترده آن‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: برای تحقق این میزان حضور، همه دست اندر کاران به ویژه هیئت‌های نظارت که به تأیید صلاحیت‌ها ورود کرده‌اند باید خدماتی که نامزدها در طول ۴۲ سال انقلاب داشته‌اند را مرور کرده و با در نظر گرفتن همه آن‌ها، شرایط را برای حضور مردم تسهیل کنند.

وی تاکید کرد: باید با تدابیر لازم و در نهایت دقت، زمینه برای کسانی که تجارب ارزشمند داشته و توانمندی و تجارب خود را عرضه کرده‌اند، فراهم شود تا شاهد رقابت همراه با رفاقت در انتخابات باشیم و حق و حقوقی از کسی تضییع نشود.

نصراصفهانی با اشاره به بالا رفتن مجدد شیب ابتلاء به کرونا و به تبع آن تعطیلی اصناف، از همراهی صنوف با تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی صنوف زیان‌های مالی زیادی را بر مردم تحمیل می‌کند با این حال مردم نهایت همکاری را داشته‌اند و امیدواریم دولت نیز در مقابل با تدابیر خود بخشی از این زیان‌ها را جبران کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدای این جلسه روز ارتش جمهوری اسلامی را به فرماندهان و نیروهای نظامی مستقر در استان اصفهان تبریک گفت و افزود: برای ارتشی که از بدو شکل‌گیری تاکنون خدمات زیادی جهت حفظ ایران عزیز داشته و در سال ۵۷ با عنوان ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییر نام داد، آرزوی سربلندی داریم و یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به روز بزرگداشت سعدی، افزود: سعدی شخصیتی است که برای حفظ زبان فارسی نقش‌آفرینی بی‌نظیری کرده و مورد الطاف جهانیان است؛ به وجود این چهره بزرگ افتخار می‌کنیم و از گلستان و بوستان او بهره می‌بریم.

نصراصفهانی به روز بزرگداشت شیخ بهایی اشاره کرد و او را بزرگ معمار صاحب سبک خواند و گفت: اصفهان اکنون از دستاوردهای او استفاده کرده و اگر به آثار تاریخی این شهر افتخار می‌کنیم، حاصل زحمات افرادی چون شیخ بهایی است.

وی ادامه داد: همزمان با ایام بزرگداشت شیخ‌بهایی، ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان طرح‌ریزی شده تا با برگزاری آن زمینه‌های تفکر و نشاط شهروندان فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یقیناً اگر با شیوع کرونا مواجه نشده بودیم، گام‌های خوبی جهت افزایش نشاط و شادی شهروندان برداشته می‌شد، اما برنامه‌های میدانی با محدودیت در حد امکانات موجود برگزار شد، البته تلاش کردیم این برنامه‌ها از لحاظ کمی و کیفی از حد مطلوبی برخوردار باشد.

نظر شما