آیا واقعا منافع واکسن کرونای دانمارکی بیش از عوارض آن است؟

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۲:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۸۳۹۴
آیا واقعا منافع واکسن کرونای دانمارکی بیش از عوارض آن است؟
مدیر مرکز بیماری‌های واگیرمرکزبهداشت استان اصفهان گفت:منافع واکسن کرونای دانمارکی برای افراد بسیار بیشتر از عوارض آن است و لخته شدن خون ناشی از مصرف این واکسن در حد نرمال است.

به گزارش برنا ؛ رضا فدایی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای سه هزار پاکبان اصفهانی اظهار داشت: این طرح در دو مرحله و در فاصله ۲۸ روزه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر پاکبانان، پزشکان مطب دار، فعالان آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری پزشکی و در مجموع بخش خصوصی پزشکی اصفهان در حال واکسینه شدن هستند، ابراز داشت: بخش باقیمانده از کادر درمان و مراکز بهداشت و درمان نیز در پنجمین مرحله واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واکسینه می‌شوند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه در این مرحله واکسن دانمارکی «استرازنکا» به جامعه هدف تزریق می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۲۸ هزار نفر در استان اصفهان به صورت ثبت شده واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا واکسن دانمارکی که دارای عوارض لختگی خون است و در کشور دانمارک استفاده از این واکسن لغو شده را در اصفهان تزریق می‌کنید، گفت: باید توجه داشت که موضوع لخته شدن خون به صورت یک در ۲۵۰ هزار نفر و یا به نوعی چهار نفر در جمعیت یک میلیون نفری مشاهده شده که این امر با میزان نرمال لخته شدن خون در جامعه تفاوتی ندارد.

فدایی ادامه داد: کسانی که سیگار و یا قرص ضد بارداری مصرف می‌کنند در معرض لخته شدن خون هستند و موضوع ویژه ای نیست و این عارضه در افراد بالای ۵۰ سال کمتر دیده شده است.

وی با بیان اینکه همه واکسن‌ها و حتی واکسن‌هایی که از گذشته تاکنون توسط کودکان استفاده می‌شده دارای عوارض است، ابراز داشت: باید توجه داشت که منافع این واکسن‌ها بسیار بیشتر از عوارض آن است و از این رو وزارت بهداشت مصرف واکسن دانمارکی را به صلاح دیده و ما نیز مشغول واکسینه کردن افراد هستیم.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: در خصوص هر عارضه‌ای نیز از کسانی که واکسینه می‌شوند مراقبت می‌شود و در کمترین زمان ممکن به این موارد رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای واکسیناسیون سالمندان با دریافت رضایتنامه از خانواده آنها اقدام می‌کنیم، ادامه داد: تاکنون کمتر از هزار نفر برای این امر ثبت‌نام کرده‌اند.

فدایی با بیان اینکه وضعیت استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا به صورت بسیار وخیم است، ابراز داشت: چه از نظر مبتلایان و چه از نظر بستری با افزایش هفت برابری رو به رو هستیم و سیستم‌های خدمات رسانی سلامت در این زمینه با حداکثر توان مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان با بیان اینکه احتمال ادامه وضعیت وخیم کرونا در اصفهان تا دو هفته آینده ادامه دارد، تصریح کرد: شاید پس از آن با توجه به طبیعت اپیدمی از روند افزایشی کاسته شود و به ثبات برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز