هوای اصفهان در وضعیت قرمز قرار گرفت

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۰:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۰۰۶۷
هوای اصفهان در وضعیت قرمز قرار گرفت
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن روی شاخص ۱۶۴ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸ صبح امروز _یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه_ با قرار گرفتن روی شاخص ۱۶۴ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم ثبت شده است.

روز گذشته نیز میانگین شاخص کیفی هوا در این شهر با قرار گرفتن روی شاخص ۹۰ در وضعیت زرد و سالم ثبت شده بود.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان اکنون در خیابان پروین با قرار گرفتن روی شاخص ۱۷۹ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است، دستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خرازی و رودکی فعال نیست.

اکنون شاخص کیفی هوای اصفهان در ایستگاه استانداری با قرار گرفتن روی شاخص‌ ۱۴۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

در حال حاضر تنها ایستگاه فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز اصفهان، شاهین‌شهر و سجزی است و اکنون شاخص کیفی هوای شاهین‌شهر و سجزی به ترتیب با قرار گرفتن روی عدد ۱۵۳ و ۱۵۸ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است همچنین شاخص کیفی هوای مبارکه بر روی عدد ۸۹ و در وضعیت سالم قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما