برنا بررسی کرد:

ابهامات ماجرای تزریق واکسن کرونا به شهردار اصفهان / سکوت شهردار و تهدید منتقدان به انتشار تصاویر

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۱:۴۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۰۱۳۹
ابهامات ماجرای تزریق واکسن کرونا به شهردار اصفهان / سکوت شهردار و تهدید منتقدان به انتشار تصاویر
پس از سرو صدای ماجرای تزریق واکسن کرونا خارج از سهمیه به برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر آبادان در چند روز گذشته، افشای نام شهردار اصفهان در لیست کادر درمان بیمارستان میلاد، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ در ساعات ابتدایی انتشار این خبر، آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: در پی انتشار اخباری مبنی بر تزریق واکسن کویید 19 به شهردار اصفهان در یکی از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موضوع بررسی و مشخص گردید که نام و شماره ملی نامبرده به عنوان دریافت کننده واکسن کرونا در سامانه ثبت شده است. ابعاد این مسئله در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه، حراست، سازمان نظام پزشکی و رئیس بیمارستان مذکور برگزار و با کارشناس بهداشت که نام ایشان را ثبت کرده بودند صحبت شد. با توجه به اینکه براساس بخشنامه معاونت درمان دانشگاه اصفهان، مسئول فنی بیمارستان، مکلف است در صورت احراز استحقاق هر یکی از کارکنان بیمارستان نسبت به معرفی وی به تیم بهداشت برای ثبت مشخصات در سامانه و سپس تزریق واکسن اقدام کند، خطای مسئول فنی در معرفی نامبرده و تسلیم مشخصات و شماره ملی برای ثبت در سامانه محرز و مقرر شد دانشگاه اقدام لازم درخصوص این امر را انجام دهد.

در این زمان که واکسیناسیون پاکبانان اصفهان به اتمام رسید و واکسیناسیون نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان آغاز شده بود، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری اصفهان در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: شهردار اصفهان هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده و تنها نیروهای عملیاتی شهرداری واکسینه شده اند.

ایمان حجتی افزود: واکسیناسیون کرونا برای نیروهای عملیاتی شهرداری اصفهان از سه روز گذشته توسط مرکز بهداشت استان اصفهان آغاز شد و تاکنون پاکبانان، نیروهای جابجایی پسماند تر و نیروهای عملیاتی شهرداری و تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی تاکنون واکسینه شده‌اند.

وی اضافه کرد: نیروهای مستقر در سایت پسماند و مابقی پاکبانان در مرحله دوم بنابر برنامه ریزی سیستم بهداشتی استان واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. شهردار و سایر نیروهای اداری شهرداری واکسن کرونا را استفاده نکرده‌اند.

نمایندگان مجلس سکوت یکساله خود را شکستند

نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که در یکسال گذشته علیه بیشتر مطالبات مردمی سکوت کرده و اولویت‌هایی دیگری را ارجحیت داده‌اند در ارتباط با خبر ثبت اسم شهردار اصفهان در میان کادر درمان متقاضی واکسن، سکوت خود را شکسته و واکنش‌های متعددی نشان دادند.

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این خبر نوشت: برنامه واکسناسیون و اولیت بندی آن توسط وزارت بهداشت اعلام و اجرا می‌شود، در استانها نیز نظارت بر حسن انجام بر عهده مسئولین مربوطه در دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در این خصوص باید پیگیر باشند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نوشت: در صف واکسن کرونا مسئولین باید ته صف باشند و هر بی نوبتی از سوی صاحب منصبان ممنوع و محکوم است. نمایندگان موضوع را با شدت دنبال کرده و انتظار می‌رود مقاماتی که در مظان اتهام اینچنینی هستند، شفاف سازی و در صورت صحت شایعات از ساحت ملت معذرت خواهی کنند.

حجت الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در تذکری به وزیر کشور در خصوص واکسن زدن شهردار اصفهان خواستار لزوم جلوگیری از سوء استفاده بعضی از مسئولین از موقعیت خود در استفاده از واکسن کرونا شد.

در متن این تذکر آمده است: بنابر گزارش های رسیده، شهردار اصفهان خود را به عنوان کادر درمان بیمارستان میلاد اصفهان جا زده و واکسن کرونا دریافت کرده است، اینگونه رفتارهای شنیع توسط بعضی از مسئولین آبروی نظام را لکه دار میکند، مقتضی است با ایشان برخورد لازم صورت پذیرد.

صرف نظر شهردار اصفهان از تزریق واکسن

ماجرای پر هیاهوی واکسن شهردار اصفهان با توجه به شرایط حاکم بر جامعه که کرونا روزانه خانواده‌های زیادی را عزادار کرده است، رسانه‌های خارجی را هم درگیر کرد و بازخوردهای متفاوتی داشت. بسیاری از فعالین فضای مجازی تهدید به پخش فیلم‌های تزریق واکسن شهردار کرده و عده‌ای دیگر از سوی نمایندگان مجلس پیگیر اجرای قانون هستند.

منصور کندری، رییس بیمارستان میلاد اصفهان در پاسخ به حواشی فضای مجازی مبنی بر واکسن زدن شهردار اصفهان اظهار کرد: شهردار به دلیل مشکل کلیوی و قلبی که دارد به صورت دوره‌ای در سه ماه اخیر به بیمارستان میلاد مراجعه کرد و تحت درمان بود. دو هفته پیش که به بیمارستان مراجعه کرد همزمان با بستری ایشان در حال واکسیناسیون پرسنل خود بودیم که با توجه به تعدادی واکسن که در آخر وقت، اضافه آمده بود و باید امحا می‌شد به ایشان پیشنهاد دادیم که برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.

وی افزود: به ایشان توضیح داده شد که واکسن‌ها جز امحایی‌های پایان وقت است به همین دلیل ابتدا نام شهردار اصفهان در لیست سامانه سیب ثبت شد، اما طی مشورت با پزشک معالج، ایشان از دریافت واکسن منصرف شدند. ایشان اعلام کردند که شهردار قبلاً به کرونا مبتلا شده و نباید واکسن بزند به همین دلیل تزریق انجام نشد.

رئیس بیمارستان خصوصی میلاد ادامه داد: من این موارد را امروز به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون درمان ایشان هم کامل توضیح دادم. هیچ تزریق واکسنی برای شهردار اصفهان انجام نشده است.

همچنین کمال حیدری با اشاره به این موضوع گفت: با تایید نظر سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این مدیر به پیشنهاد یک مجموعه درمانی اقدام به واکسن زدن کرده و ثبت نام وی قطعی است. این مسئله از طریق حراست و بازرسی در حال پیگیری است.

سکوت سر و صدا دار شهردار اصفهان

طبق گفته‌های رئیس بیمارستان میلاد، «تعدادی واکسن که در پایان واکسیناسیون کادر درمان اضافه آمده بود و باید امحا می‌شده است را برای شهردار اصفهان در نظر گرفته‌اند» این در شرایطی است که بنابر اعلام منابع آگاه، واکسن‌ها به تعداد و براساس لیست قبلی به صورت مشخص ویژه کادر درمان هر بیمارستان اختصاص یافته است و آیا در شرایطی که هر واکسن ناجی جان انسان می‌شود، امحاء واکسن قانونی است؟

شهردار اصفهان که "شفاف سازی" را اولیت اصلی خود میداند، نسبت به انتشار این واکنشی نشان نداده سکوت کرده است. این در حالی است که تا امروز طبق روال هر هفته از طریق برنامه رادیویی "سلام اصفهان"، برنامه تلویزیونی "چهارباغ" و رونمایی از مجموعه کتاب‌های "پل" در جمع اصحاب رسانه حضور داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز