وزیر بهداشت:

آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کوبا در اصفهان

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۲۳:۳۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۰۴۶۸
آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کوبا در اصفهان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ساخته ‌شده با مشارکت ایران و کوبا امروز در اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سعید نمکی، در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در کاشان با بیان اینکه مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ساخته ‌شده با مشارکت ایران و کوبا امروز در اصفهان آغاز می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته، با همه سختی که داشت، دستاوردهای بزرگی به دست آوردیم و در اوج تحریم حدود ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به‌ مراکز درمانی کشور اضافه کردیم.

 

وی افزود: متاسفانه گرفتار ساده‌انگاری‌های مستمر هستیم و برنامه اصلی ما آموزش و ارتقاء رعایت پروتکل‌هاست و این مهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما اگر فکر کنیم با واکسیناسیون گرفتار نمی‌شویم و همه مشکلات حل می شود فکری ناشیانه است.

 

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: رعایت ناقص پروتکل ها سبب می‌شود همکاران من کف رودخانه ها جنازه جمع کنند.

 

نمکی تصریح کرد: برخی افراد مدعی هستند که ایران در برنامه واکسن عقب است در حالی که از این موضوع درک خاصی ندارم که چرا برخی افراد اینگونه صحبت می‌کنند؛ اما آنچه مهم است اهتمام بر رعایت پروتکل و برخورد با پروتکل ‌شکنان است و نباید با کسی رودربایستی داشته باشیم.

 

‌وی افزود: ما متولی سلامتی همه مردم هستیم به همین دلیل مقابل هر فردی که می‌خواهد پروتکل ها را بشکند باید بایستیم و به مردم آموزش دهیم و از ظرفیت رسانه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز