استاندار اصفهان:

تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی استان اصفهان کمتر از کشور است

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۵:۴۳:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۰۸۹۷
تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی استان اصفهان کمتر از کشور است
استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز روز بسیار مهمی برای کشور و اصفهان است و یکی از فعالیت های شاخص علمی با تزریق واکسن مشترک ایران و کوبا درحال رقم خوردن است، گفت: بر اساس آمار، تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی استان اصفهان کمتر از کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ عباس رضایی امروز در بیست و سومین آیین پویش ره سلامت و آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا، (انستیتو پاستور ایران_انستیتو فینلای کوبا) که با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: آقای نمکی- وزیر بهداشت نه تنها افتخار کشور، بلکه افتخار ما متخصصان ایمونولوژی نیز هست و کمتر کسی توانسته اینگونه مدیریت، هماهنگی و همدلی لازم را به دست آورده و تمام امکانات را جمع کرده باشد.

وی افزود: واکسن یکی از مباحث پیچیده ایمنی شناسی است. در بحث ایمونولوژی، رشته های متعدد و جنبه های مختلفی داریم که یکی از شاخه های متعدد این رشته واکسن است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کشورهای معدودی در دنیا علم واکسن دارند، گفت: از زمانیکه «ادوارد جنر» با مشاهدات خود واکسن را کشف کرد، انواع واکسن در دنیا مطرح شد. واکسن ها انواع مختلفی دارند و باید کارآزمایی های لازم را طی کنند، اما اکنون افتخار ما این است که این تهدید را به یک فرصت بی بدیل برای کشور تبدیل کرده ایم.

رضایی ادامه داد: انواع واکسن ها با روش های مختلف در ایران تجربه می شود و فکر می کنم از الطاف خدا است که در زمانی که کشور با این بیماری مواجه شده، وزیرمان متخصص رشته ایمونولوژی است.

وی افزود: سرعتی که کشور در واکسیناسیون پیدا کرده از دلایل اصلی همین توجه خاص وزیر بهداشت به واکسن و مدیریت آن است که خسته نباشید جدی به ایشان عرض می کنم.

استاندار اصفهان با اشاره به آمار بیماران کووید در استان اصفهان، گفت: تعداد مرگ و میر استان اصفهان کمتر از کشور است. با وجود اینکه جمعیت مسن بیشتری داریم و خیلی از بازنشستگان کشور در این استان اقامت می کنند، اما با این وجود به برکت تلاش کادر بهداشت و درمان، تعداد مرگ و میرهای ما در استان کمتر از کشور است، اگرچه یک مورد هم زیاد است.

رضایی با تاکید براینکه همدلی خوبی در بخش های مختلف در استان وجود دارد، تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق و صد در صد درخواست های دو رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان را پذیرفته و طبق آن عمل می کنیم، با وجود همه مسائل، اولویت را بر اساس نظرات دانشگاه می دانیم، البته مسائلی هم در این میان داریم.

وی اضافه کرد: حتی پیشنهاداتی نیز داده ایم که در ستاد ملی تصویب نشده است. این همدلی و هماهنگی در بخش های مختلف وجود دارد، برخی استان ها که فکر می کنید عملکرد و هماهنگی خوبی داشته اند به این دلیل است، اختیارات لازم داده شده و اگر اختیارات لازم داده شود راحت تر می توانیم آنچه لازم است را انجام دهیم.

استاندار اصفهان خطاب به وزیر بهداشت، گفت: با فهم و دانش بالای مردم استان منتظر واکسن هستیم و امیدوارم خداوند توفیق دهد، این واکسن را به همه استان ها بدهید، اما شرایط اصفهان خاص است و امیدواریم عنایت ویژه ای داشته باشید، ما در چهار راه کشور قرار داریم و بیمارانی از خوزستان و چهارمحال و بختیاری با آمبولانس برای استان ما آورده اند که وظیفه انسانی ما بوده با منت پذیرفته ایم. خود را جدا نمی دانیم و همدلی و وفاق در همه بخش ها داریم، کل امکانات آماده خدمت گذاری است.

ایران اسلامی هم پای کشورهای دنیا در سلامت حرکت می کند

امام جمعه اصفهان نیز در این برنامه از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: از وزیر بهداشت تشکر می کنم که مثل یک پدر دلسوز و مهربان است و امیدوارم خدا کمک کند و آنها که در این راه به شهادت رسیدند با اهل بیت (ع) محشور شوند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: امروز کار علمی بزرگی انجام می دهیم. خداوند در قرآن می فرماید، کفار گمان نکنند سبقت می گیرند اینها نمی توانند مومنان را عقب نگه دارند.

وی ادامه داد: برای من همیشه این سوال بود کفار که در مسائل علمی جلو هستند، چطور مومنان می توانند از آنها سبقت بگیرند و امروز متوجه شدم اگر مسابقه ای باشد مومنان سبقت می گیرند، اگر پیشرفت در کشورهای دیگر اتفاق افتاده به خاطر این بوده که نگذاشتند مسلمانان حرکت کنند. شوخی نیست ایران اسلامی ما هم پای کشورهای دنیا در سلامت و همگام با دنیا و جلوتر در بحث واکسن حرکت می کند. جای افتخار است و امیدوارم خداوند به همه ما بفهماند اگر خود را باور و حرکت کنیم؛ حتما موفق خواهیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز