استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال در کوره آجر پزی / خالی کردن حساب کاربران با ترفند صیغه یابی آنلاین

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۶:۴۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۲۰۲۰
استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال در کوره آجر پزی / خالی کردن حساب کاربران با ترفند صیغه یابی آنلاین
مهم‌ترین حوادث امروز ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سرهنگ حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت: ماموران کلانتری ۲۳ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیر مجاز افرادی در زمینه‌ی استخراج غیر قانونی ارز‌های دیجیتال در یک کوره آجرپزی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قراردادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی‌های لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام و ۲ فرد متخلف را در حال استخراج غیر مجاز ارز‌های دیجیتال دستگیر و در بازرسی از این مکان ۱۰۶ عدد ماینر خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ارزش این محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: در این رابطه متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

خالی کردن حساب کاربران با ترفند صیغه یابی آنلاین

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: مدتی است فروش نرم‌افزار‌های همسریابی و صیغه‌یابی در فضای مجازی و به خصوص تلگرام رایج شده است، که بادریافت مبالغ ناچیز جهت ارائه خدمات کاربر را به درگاه‌های جعلی و نهایت سرقت اطلاعات کارت بانکی هدایت می‌کنند.

وی افزود: اخیراً در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی با فریب تبلیغات نرم‌افزار صیغه‌یاب اقدام به خرید و نصب اپلیکیشن می‌کند که در این میان با سوء استفاده از اطلاعات بانکی شاکی، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به پیگیری‌های کارشناسان این پلیس در شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار اظهار داشت: از دیگر آسیب‌های این نرم افزار‌ها به سرقت رفتن اطلاعات بانکی فرد قربانی می‌باشد و این امر باعث وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی زیادی گردیده است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: علاوه بر سایت‌ها و صفحات صیغه یابی، طراحی اپلیکیشن شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی کاربر است، وی از شهروندان درخواست کرد تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

ناکامی قاچاقچیان در خروج ۷ تُن مرغ زنده

سرهنگ "یوسف بهرام پور بیان داشت: ماموران انتظامی بخش مرکزی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران وکرون حین گشت زنی در محور مواصلاتی شهرستان به ۲ دستگاه کامیونت حامل مرغ زنده مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد رانندگان این خودرو‌ها فاقد هرگونه مجوز‌های قانونی برای حمل بار خود هستند افزود: در این عملیات ۷ تُن مرغ زنده که رانندگان قصد داشتند آن‌ها را به صورت قاچاق از شهرستان خارج کنند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون ادامه داد: در این خصوص کامیونت‌ها توقیف و مرغ‌های کشف شده طبق دستور مقام قضائی جهت کشتار و توزیع دربازار تحویل نماینده اداره جهادکشاورزی ومسئولین مربوطه شدند.

ماسک‌های بهداشتی قاچاق به مقصد نرسیدند

سرهنگ "علی صادقی با اعلام این خبر بیان داشت: ماموران گشت انتظامی یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه حین کنترل ورود و خروج خودرو‌های عبوری از محور‌های مواصلاتی شهرستان در پاسگاه پلیس راه اصفهان _ کاشان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شده و برای بررسی‌های بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از کسب مجوز از مقام قضائی خودرو را مورد بررسی دقیق قرار داده و در این عملیات ۱۱ هزار و ۹۰۰ عدد ماسک و ۳۲۵ عدد کیسه آب گرم خارجی غیر مجاز که فاقد هرگونه مجوز و بارنامه بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شاهین شهرو میمه با بیان اینکه ارزش ریالی اموال مکشوفه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال است گفت: در این راستا پرونده تشکیل و راننده خودرو برای رسیدگی قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.

کشف محموله ۱۰ میلیاردی از مخفیگاه باند سارقان کارگاه

سرهنگ "غلامرضا براتی بیان داشت: در پی وصول شکایتی مبنی بر سرقت از یک کارگاه تولید لوازم ساختمانی، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۳ فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی صحنه سرقت و جمع آوری آثار بجا مانده از سارقان دریافتند که این سرقت توسط اعضای یک باند ۳ نفره صورت گرفته و بلافاصله اقدامات هوشمندانه خود را برای شناسایی و دستگیری این افراد آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خاطرنشان کرد: سرانجام با تلاش‌ها و اقدامات علمی صورت گرفته مخفیگاه متهمان شناسایی و ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی متهمان را پیش از اینکه فرصتی برای فرار داشته باشند دستگیر کردند.

این مقام انتظامی به کشف محموله‌ای از لوله و اتصالات ۵ لایه و پی وی سی به همراه شیر آلات ساختمانی که از کارگاه مذکور به سرقت رفته بود اشاره کرد و گفت: ارزش این محموله مسروقه توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز