۴ دانشگاه استان اصفهان در میان اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفتند

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۲۲۰۳
۴ دانشگاه استان اصفهان در میان اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفتند
بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۲۱ دانشگاه‌های جهان از سوی نظام رتبه بندی بین‌المللی تایمز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی کاشان و کاشان از استان اصفهان در بین اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ به نقل از پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، رتبه‌بندی ۲۰۲۱ دانشگاه‌های جهان از سوی نظام رتبه بندی بین‌المللی تایمز منتشر شد و بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در بین اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

امیررضا نقش رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اعلام این خبر عنوان کرد: ویرایش ۲۰۲۱ رتبه‌بندی تایمز با عنوان رتبه‌بندی تأثیرات اجتماعی و اقتصادی و... دانشگاه‌های جهان منتشر شد و بر اساس این رتبه بندی ۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع یک هزار و ۱۱۵ دانشگاه موثر دنیا قرار گرفتند که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز یکی از این دانشگاه‌ها است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: نظام رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌ها را بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌کند و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد شامل ۱۷ هدف است که مؤسسه تایمز برای این رتبه بندی از آن‌ها استفاده کرده است.

او ادامه داد: در نظام رتبه‌بندی تایمز از چهار حوزه کلی شامل پژوهش، نظارت و مباشرت، فعالیت‌های برون دانشگاهی و آموزش با دقت بالا استفاده شده است و بر اساس این رتبه بندی، رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در دامنه‌ای بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ گزارش شده است؛ این دانشگاه در هدف ۱۶ (صلح، عدالت و نهاد‌های مقتدر) رتبه ۵ و در اهداف ۱ (نبود فقر) و ۱۱ (شهر‌ها و جوامع پایدار) رتبه ۷ را درمیان ۲۷ دانشگاه ایرانی موجود در این رتبه بندی کسب کرده است.

نقش در پایان افزود: در جمع ۲۷ دانشگاهی که از جمهوری اسلامی ایران برای آن‌ها در برابر اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، رتبه در نظر گرفته شده است، تنها دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه سیستان و بلوچستان امتیاز هدف ۹ که شامل صنعت، نوآوری و زیرساخت است را به خود اختصاص داده‌اند.

۲۷ دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه بندی اثرگذاری ۲۰۲۱ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، الزهرا (س)، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی کاشان، علوم پزشکی کردستان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی شهیدبهشتی، تبریز، تربیت مدرس، تهران، صنعتی نوشیروانی بابل، کاشان، کردستان، صنعتی شریف، علوم پزشکی زنجان، اراک، شهیدمدنی آذربایجان، گیلان، آزاد اسلامی واحد نجف آباد، صنعتی کرمانشاه، صنعتی خواجه نصرالدین طوسی، رازی کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، شهید باهنر کرمان، تربیت دبیر شهید رجایی می‌باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز