رئیس ستاد انتخابات شوراهای اصلاح طلبان در اصفهان:

اقدام هیئت نظارت شهرستان اصفهان فاقد وجاهت قانونی است/ ممکن است مهندسی شدن انتخابات در کار باشد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۰:۳۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۲۲۸۸
اقدام هیئت نظارت شهرستان اصفهان فاقد وجاهت قانونی است/ ممکن است مهندسی شدن انتخابات در کار باشد
رئیس ستاد انتخابات شوراهای اصلاح طلبان در اصفهان گفت: جریان اصلاح طلبان نسبت به موضوع رد صلاحیت ها به شدت معترض است و اگر کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان تایید نشوند، ممکن است اصلاح طلبان پای صندوق های رای حاضر نشوند.

حسن فایضی در گفت و گو با خبرنگار برنا در اصفهان پیرامون رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات پیش روی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدامی که هیئت نظارت شهرستان اصفهان انجام داده است از وجاهت شرعی و قانونی برخوردار نیست چرا که بر اساس ماده 73 قانون تشکیلات در وظایف شورا صراحتا اعلام شده است که هیئت نظارت، موظف است اگر هیئت های اجرایی بر خلاف قانون عمل کردند، اعمال اشتباه را رد کند.

او افزود: این برخورد سلیقه ای برای اولین بار است که اتفاق می افتد و افرادی که توسط معتمدین و دستگاه های چهارگانه تایید شده اند، رد صلاحیت این افراد از وجاهت قانونی برخوردار نیست. همچنین رد صلاحیت افراد شاخص یک طیف که چندین دوره در انتخابات حضور داشته اند دلیلی ندارد و این اقدام، برابر آب در آسیاب دشمن ریختن است.

رئیس ستاد انتخابات شوراهای اصلاح طلبان در اصفهان با اشاره به ردصلاحیت های گسترده، تاکید کرد: جریان اصلاح طلبان نسبت به این موضوع به شدت معترض است و اگر کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان تایید نشوند، ممکن است اصلاح طلبان پای صندوق های رای حاضر نشوند.

فایضی در خصوص پاسخ هیئت نظارت به اعتراضات گفت: اعضای هیئت نظارت در پاسخ به اعتراضات تنها به این جمله که تعدادی از طیف اصولگرا نیز رد صلاحیت شده اند بسنده کرده اند و گفتنی است که این صحبت به هیچ عنوان منطقی نیست و ردصلاحیت بدون مستندات نشان از مهندسی کردن انتخابات به صورت خواسته یا ناخواسته است.

او خاطر نشان کرد: بر اساس مدارک و مستنداتی که هیئت اجرایی کاندیداها را تایید کرده و هیئت نظارت آن ها رد کرده، نشان از این دارد که برخورد هیئت نظارت به صورت کاملا سلیقه ای بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، روز گذشته مشخص شد، اعضای فعلی شورای اسلامی شهر  اصفهان و جمعی از طیف اصلاح طلبان و اصولگرایان که داوطلب شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر برای دوره ششم بودند، توسط هیئت نظارت بر این انتخابات رد صلاحیت شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز