معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان:

عبور اصفهان از موج چهارم کرونا / واکسیناسیون بیماران خاص در اصفهان آغاز شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۱۲:۳۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۴۸۲۷
عبور اصفهان از موج چهارم کرونا / واکسیناسیون بیماران خاص در اصفهان آغاز شد
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: مکاتبات صنایع بزرگ اصفهان برای واردات واکسن انجام شده است اما هنوز به علت موانع موجود اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کمال حیدری صبح امروز در گفتگوی زنده از صفحه اینستاگرام مرکز بهداشت استان اصفهان، به تشریح آخرین وضعیت کرونا و واکسن در اصفهان پرداخت و توضیح داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۲۵ هزار نفر در استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند و چهار هزار و ۵۵۸ نفر هم در اثر کرونا جان باخته اند.

وی افزود: اگرچه هنوز تعداد بستری ها و مراجعات کرونا در موج چهارم شیب ثابت دارد اما با اعمال شدید محدودیت ها توانستیم از پیک این موج عبور کنیم به گونه ای که تعداد شهرستانهای قرمز به ۱۳ شهر کاهش یافته است و ۹ شهرستان هم در وضعیت نارنجی هستند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: موج چهارم کرونا در مقام مقایسه با موج های قبلی شدیدتر بود؛ به گونه ای که اگر تجربه گذشته نبود قطعا با بحرانهای جدی مواجه می شدیم.

موج چهارم کرونا در اصفهان سهمگین بود

وی افزود: در برخی از شهرستانها مانند فریدن تعداد مراجعات از تخت های بیمارستانی بیشتر بود که از هفته گذشته این مورد روند کاهشی به خود گرفته است و در یک کلام می توان گفت موج بسیار سختی را پشت سر گذراندیم.

حیدری در ادامه آخرین وضعیت واکسیناسیون در اصفهان را تشریح کرد و گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون، در چهار فاز تزریق واکسن کرونا در اصفهان انجام می شود که در حال حاضر فاز نخست آن رو به اتمام است و لکه گیری در فاز اول ادامه دارد.

وی افزود: افرادی که در فاز نخست سند واکسیناسیون قرار داشته اند و بنا به دلایلی تزریق واکسن کرونا را انجام ندادند تحت عنوان لکه گیری می توانند نسبت به کرونا واکسینه شوند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا در بیماران خاص از هفته گذشته آغاز شده است که به همراه افراد بالای هشتاد سال کماکان ادامه دارد.

وی گفت: متاسفانه شرایط تحریمی بر واردات واکسن های خارجی به کشور تاثیر سوء گذاشته است و این ما را برآن داشت که نسبت به تولید واکسن داخلی اقدام کنیم؛ با ورود واکسن های جدید و تولید انبوه واکسن های داخلی پرسنل بهداشت استان اصفهان آمادگی تزریق وسیع واکسن کرونا را به جامعه هدف دارند.

حیدری به اجرای فاز سوم واکسن کونژوگه (محصول مشترک ایران-کوبا) و کووایران برکت اشاره کرد و گفت: در هفته جاری کارآزمایی فاز سوم واکسن کووایران برکت در اصفهان در ۵ مرکز بهداشت اجرایی می شود و در طی ده روز به اتمام می رسد. پیش بینی می شود نخستین واکسن داخلی کشور که به تولید انبوه برسد همین واکسن کووایران برکت باشد.

وی افزود: کارآزمایی واکسن کونژوگه (محصول مشترک پاستور-فینلای) هم در اصفهان درحال انجام است که پیشرفت قابل ملاحظه ای یافته و در دوماه آینده به بهره برداری می رسد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: از دو هفته آینده هم واکسیناسیون کرونا افراد بین ۷۰ تا ۸۰ سال انجام می شود که از طریق سامانه سیب به افراد واجد شرایط اطلاع رسانی و پیگیری می شود.

وی مصونیت استان اصفهان را به تزریق واکسن کرونا به ۷۰ درصد جامعه برشمرد و گفت: طبق سند واکسیناسیون ملی افرادی که بیشتر در معرض خطر کرونا هستند شناسایی شده وبر اساس اولویت بندی نسبت به کرونا واکسینه می شوند.

صنایع برای واکسینه کردن پرسنل خود آستین بالا زدند

حیدری در پاسخ به خبرنگار ایراسین که از درخواست صنایع بزرگ اصفهان برای واردات واکسن پرسید، توضیح داد: طبق اعلام ریاست جمهوری صنایع بزرگ می توانند برای واکسیناسیون پرسنل خود اقدام به واردات واکسن کرونا کنند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون شرایط بین المللی برای این اقدام مهم فراهم نبوده است و علیرغم درخواست صنایع بزرگ، بخش خصوصی و خیریه ها برای واردات واکسن کرونا، اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است و وزارت امور خارجه و غذا و دارو پیگیر این مهم هستند؛ چراکه اگر این اتفاق رخ دهد می توان تعداد بیشتری را نسبت به بیماری کرونا واکسینه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز