رحمان محمدی راد:

در انتظار برنامه‌ریزی فدراسیون هستیم/نمی‌توان نام مسابقات متمرکز را لیگ برتر گذاشت

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۱۵:۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۴۹۲۴
در انتظار برنامه‌ریزی فدراسیون هستیم/نمی‌توان نام مسابقات متمرکز را لیگ برتر گذاشت
سرمربی تیم والیبال سپاهان که این روزها در حال جذب ملی پوشان والیبال کشور یکی پس از دیگری است، اعتقاد دارد سال گذشته برگزاری مسابقات به‌صورت متمرکز فشار زیادی را به بسیاری از تیم‌های شهرستانی از جمله تیم سپاهان وارد کرده و همچنین 90 درصد از بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها به کرونا مبتلا شدند بنابراین این شیوه برگزاری تأثیری در پیشگیری از کرونا نداشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، رحمان محمدی راد که خود به تازگی قراردادش را با تیم سپاهان تمدید کرد، بیان داشت: از سه سال پیش با برنامه وارد سوپر لیگ شدیم و تا به امروز با برنامه کار کردیم به همین ترتیب در فصل نقل و انتقالات نیز بازیکنانی که مدنظرمان بود جذب شده و بنا نیست بازیکن دیگری به ترکیب تیم اضافه شود.

وی که تجربه مربیگری در تیم ملی در کنار سرمربیانی مانند خولیو ولاسکو، اسلوبودان کواچ و رائول لوزانو را در کارنامه خود دارد، افزود: سال گذشته بدون این بازیکنان مقام را کسب کردیم و این در حالی بود که در مرحله مراحل گروهی به عنوان تیم اول به 8 تیم راه‌یافته بودیم، از آنجا با دو بازی به نیمه‌نهایی و در نهایت به مقام سوم دست یافتیم.

محمدی راد بیان داشت: در سال قبل‌تر بازی‌ها نیمه‌کاره رها شد و درواقع ما در دومین دوره حضورمان در لیگ برتر به این جایگاه دست یافتیم و سعی داشتیم جایگاه اصفهان در رقابت با تیم‌های بزرگ حفظ شود. امسال هم سعی داریم بار دیگر سپاهان را یکی از مدعی‌های قهرمانی معرفی کنیم گرچه تنها تیم ما مدعی نیست و تیم‌های زیادی مدعی هستند بنابراین رقابت سختی پیش روی ماست.

وی تأکید کرد: بنابراین به هر ترتیب باید جایگاه خود را نسبت به سال قبل ارتقا دهیم و از بازیکنان گرفته تا کادر فنی برای رسیدن به این مهم تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست.

سرمربی تیم والیبال سپاهان در خصوص تأثیر کرونا بر کیفیت مسابقات لیگ برتر والیبال فصل گذشته گفت: در ابتدای لیگ مسابقات عادی شروع شد اما همان ابتدا مشکلاتی بوجود آمد. از جمله اینکه تعداد تیمها اول 14 تا بود بعد افزایش پیدا کرد و 15 تا شد و دوباره به حالت 14 بازگشت بنابراین تغییراتی در برنامه‌ریزی ایجاد شد که مشکلاتی را به همراه داشت.

وی افزود: برای همه تیم‌ها تجربه بازی در شرایط کرونا وجود نداشت و مسابقات خیلی فشرده برگزار می‌شد. گاها هفته‌ای دو بازی برگزاری می‌شد و این باعث می‌شد اکثر تیمها در هفته هشتم و نهم دچار مشکل شوند و بیشتر اعضای تیم‌ها چه مربی چه بازیکن به کرونا مبتلا شوند.

کریمی راد بیان داشت: در اینجا وقفه‌ای که فدراسیون بوجود آورد تصمیم به‌موقع و بجایی بود و برای استراحت و ریکاوری تیمها بسیار کمک‌کننده بود.

وی افزود: در ادامه جلساتی برگزار شد و ماحصل آن این بود که ادامه دور رفت به‌صورت متمرکز بوده و دور برگشت به‌صورت لیگ ملت‌ها یعنی برگزاری در چند شهری باشد که امکانات برگزاری مناسب دارند از جمله اصفهان که چنین شرایطی داشت.

سرمربی تیم والیبال سپاهان ادامه داد: اما پس از پایان دور رفت تهران برگزیده شد تا به‌صورت متمرکز بازی‌های در آن انجام شود چرا که 6-5 تیم ذی‌نفع بودند به همراه چند تیم شهرستانی نامه‌نگاری کردند و به‌این‌ترتیب بازی‌ها به‌صورت متمرکز در تهران برگزار شد. این به ضرر تیم ما و چند تیم دیگر تمام شد چرا که در هفته چند بار سفر می‌کردیم و شرایط پرفشاری را متحمل می‌شدیم.

کریمی راد بیان داشت: در نهایت پایان فصل مصدومیت و خستگی توان بازیکنان ما را کاهش داد. میرزا جان پور را در همین شرایط به دلیل مصدومیت از دست دادیم و بازیکن مناسبی برای جایگزینی او نداشتیم که همین امر باعث شد از نتایجی که مدنظرمان بود فاصله بگیریم.

وی تأکید کرد: اکنون از مسئولان فدراسیون و کمیته برگزاری مسابقات درخواست دارم شرایط برگزاری مسابقات در سال جدید را هرچه زودتر مشخص کنند چرا که هنوز نه شرایط برگزاری مسابقات مشخص است و نه تعداد تیم‌ها و اگر این اتفاق هرچه زودتر بیفتد تیم‌ها تکلیف خود را می‌دانند

سرمربی تیم والیبال سپاهان در پایان گفت: در حال حاضر بازیکنان تیم ما به‌صورت انفرادی تمرین می‌کنند و ما طبق تجربه خود از مردادماه تمرینات آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی را آغاز خواهیم کرد. معتقدم مسابقات لیگ برتر باید به‌صورت رفت‌وبرگشت برگزار شود و امیدوارم مانند فوتبال و فوتسال، والیبال نیز امسال متمرکز نباشد چرا که این مسابقات را نمی‌توان لیگ برتر نامید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز