زاینده رود برای کشت کشاورزان جاری خواهد شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۳:۰۵:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۵۲۴۸
زاینده رود برای کشت کشاورزان جاری خواهد شد
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان از احتمال جاری شدن آب در زاینده رود خبر داد و گفت: حجم ۲۹۰ میلیون مترمکعب آب برای کشت کشاورزان اصفهان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ اسفندیار امینی دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان درارتباط با اعتراضات اخیر کشاورزان اظهار داشت: در پی اعتراضات کشاورزان نسبت به اجرای قوانین و مصوبات مربوط به حقابه‌ها، دادستان اصفهان به این موضوع ورود کرده و وعده داد که در مدت یک ماه اجرای مصوبات بر زمین مانده را پیگیری خواهد کرد و با این وعده اعتراضات کشاورزان آرام گرفت.

وی با اشاره به جلسات کارگروه سازگاری با کم آبی ابیان کرد: تاکنون دو جلسه کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی با محوریت دادستانی و استانداری برگزار شده و تصمیماتی درباره تامین و توزیع آب در فرصت باقیمانده از سال زراعی و مواردی دیگر گرفته شده و قرار است به زودی این کمیته به صورت مشترک بین دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار و در مورد توزیع آب بین دو استان نیز تصمیم گیری شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان از درنظر گرفتن ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب برای برای کشاورزان اصفهان خبر داد و افزود: مقرر شده که ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان شرق و غرب اصفهان، در زاینده‌رود رهاسازی شود که البته این موضوع نیازمند و مشروط بر آن است که برداشت‌ها و پمپاژ‌های بالادست به عنوان مثال پمپاژ‌های صنعت، کشاورزان چهارمحال و بختیاری و همچنین کشاورزان اصفهان را کنترل و نظارت کرد چرا که اگر این نظارت انجام نشود توزیع به مشکل بر خواهد خورد.

اسفندیاری ادامه داد: البته در حال حاضر نظارت چندانی بر روی پمپاژ‌های بالادست وجود ندارد، اما جلساتی برگزار شده و مقرر شده است که با مشارکت و استفاده از ظرفیت کشاورزان بر روی این برداشت‌ها نظارت انجام گیرد.

وی پیرامون زمان رهاسازی آب در زاینده رود یادآور شد: درباره زمان جاری شدن آب در زاینده رود هنوز تصمیم‌گیری نشده و باید اصناف کشاورزی شرق و غرب اصفهان جلسه‌ای با جهاد کشاورزی برگزار و زمان مناسبی را ارائه دهند و در این باره تصمیم‌گیری شود.

 دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان اصفهان با گلایه از شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: در زمینه ساماندهی و نظارت کشاورزان بر رودخانه، مصوباتی که اجرای آن‌ها برعهده شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بوده نیازمند اجرای سریع‌تر است، ولی متاسفانه به صورت خیلی معمولی در حال طی مسیر و مراحل خود هستند؛ در این راستا ما از شرکت آب منطقه‌ای می‌خواهیم که اجرای این مصوبات را سرعت ببخشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز