شهردار اصفهان:

حداقل دخل و تصرف در پل فردوسی/ هیچ خطایی در خصوص هدر رفت آب قابل اغماض نیست

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۳:۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۵۲۶۵
حداقل دخل و تصرف در پل فردوسی/ هیچ خطایی در خصوص هدر رفت آب قابل اغماض نیست
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه حق کردآباد باید ادا شود، گفت: در سه سال اخیر برای حل مشکلات کردآباد تلاش شده و برخی امور مربوطه در کمیسیون ماده ۵ و بخشی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ _ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) امام شیعیان و معلم بشریت در تمام عصرها و برای تمام نسل‌ها هستند.

 

وی با گرامیداشت لیالی قدر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان، اظهار امیدواری کرد: به برکت این ایام تمام مشکلات در مسیر مردم مرتفع شود و شاهد فضایی خوب همراه با آسایش و آرامش برای همگان باشیم.

 

شهردار اصفهان با اشاره به فرا رسیدن روز قدس، تصریح کرد: به همین مناسبت تبلیغات شهری مناسبی انجام شده است، البته با توجه به شرایط فعلی کرونایی این برنامه به سبک خاص خود برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شرایط کم آبی و تابستان سخت پیش‌رو، گفت: تابستان سختی به لحاظ کم‌آبی در پیش داریم و همه باید برای صرفه‎جویی و استفاده از روش‌های بهینه تلاش کنیم تا کمتر به محیط زیست و فضای سبز شهری آسیب وارد شود.

نوروزی تاکید کرد: باید بیشترین صرفه‎‌جویی و بهره‌وری را داشته باشیم؛ البته دستورالعمل‌های ویژه از جمله آبیاری شبانه فضای سبز نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

هیچ خطایی در خصوص هدر رفت آب قابل اغماض نیست

وی با بیان اینکه ۱۴۳ هزار نوبت آبرسانی با استفاده از تانکر برای چهار هزار هکتار فضای سبز شهر به عنوان بخشی از هویت شهر، در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: شهرداری در سال ۹۷ نیز این شرایط را شدیدتر تجربه کرد و با رنج بسیار آن را پشت سر گذاشت.

شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ درصد فضای سبز شهری از طریق پساب تصفیه ثانویه آبیاری می‌شود که هدف‌گذاری برای ۵۰ درصد انجام شده است.

وی تصریح کرد: شبکه‌های آبیاری در اختیار و غیر در اختیار شهرداری باید ترمیم شود و توسعه آبیاری تحت فشار مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی نظارت بر فعالیت پیمانکاران نگهداری فضای سبز را یک موضوع جدی دانست و تاکید کرد: گشت‌های نامحسوس فعال شده که در صورت مشاهده هر گونه هدر رفت آب در فضای سبز شهر علاوه بر پیمانکار، بر اساس دستورالعمل‌ها از امسال کارگر فضای سبز نیز مشمول جریمه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ خطایی در خصوص هدر رفت آب قابل اغماض نیست، تصریح کرد: نمی‌توان با غفلت، بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی آب هدر رود و به شهری آسیب وارد شود که می‌تواند از این جهت دچار تنش آبی شود.

حداقل دخل و تصرف در پل فردوسی

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه ترافیکی و عمرانی «تعریض پل فردوسی»، گفت: این پل بدون ایجاد سازه یا ستون‎گذاری مازاد بر وضع موجود و با رعایت تمام شرایط موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در پروژه پل فردوسی دو پیاده رو کنار پل با معماری خاص ایجاد می‌شود و حداقل دخل و تصرف را در پل خواهیم داشت تا فضای شهری مناسبی ایجاد شود.

نوروزی با بیان اینکه ساماندهی خیابان سپه، ادامه چهارباغ، میدان انقلاب و خیابان چهارباغ بالا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در طرح مورد نظر از سی و سه پل می‌توان کل چهارباغ را یکپارچه مشاهده کرد؛ البته ساماندهی میدان انقلاب تا حوالی سی و سه پل در طرح است، اما در حال حاضر اقدامی در این باره انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به اجرای فاز نخست طرح خیابان چهارباغ بالا در آینده نزدیک، اظهار کرد: مراحل فاز نخست و دوم طرح آماده و ابلاغ شده است و طرح بسیار زیبایی اجرا خواهد شد؛ برخی افراد گمان کرده بودند که چهارباغ بالا همچون چهارباغ عباسی پیاده‌راه خواهد شد، در حالی که فقط پیاده‌روهای آن اصلاح و دو آبراهه در دو سمت چهارباغ ایجاد خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ساماندهی خیابان‌های شیخ بهایی، عباس آباد، سید علیخان و آمادگاه که تکمیل شده و در حال حاضر ساماندهی خیابان کوالالامپور و کوچه‌های عالم آرا و جهان آرا در دستور کار است که به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام اطراف و محورهای منتهی به چهارباغ ساماندهی می‌شود تا به زیبایی‌های این محور تاریخی و گردشگری بیفزاید.

وی با اشاره به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، گفت: این پروژه عظیم مورد بهره برداری قرار گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با مساعد شدن شرایط کرونایی آئین افتتاح رسمی آن را برگزار خواهیم کرد.

نوروزی افزود: در حال حاضر روکش آسفالت، نرده گذاری و نصب نماد در پروژه سردار شهید سلیمانی انجام شده و به زودی پرچم بزرگی با پایه مرتفع در پروژه به اهتزاز در خواهد آمد، البته طرح‌های نورپردازی نیز در این پروژه اجرا خواهد شد.

توسعه کلینیک‌های خدمات خودرویی در شهر

وی با اشاره به شرایط مشاغل فعال در گاراژ کاوه واقع در محدوده منطقه یک شهرداری، گفت این گاراژ در مجاورت باند کندرو بزرگراه خیام واقع شده و مشاغلی از جمله تعمیرگاه‌های ویژه خودروهای سبک در آن فعال شده است.

شهردار اصفهان گفت: چنانچه مشاغل مزاحم در شهر شناسایی شود، شهرداری می‌تواند بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری اقدام کند که در این راستا کمیسیون تشکیل و رأی مربوطه صادر می‌شود که آرا صادر شده قابلیت اجرایی دارد.

وی از مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خواست به طور ویژه بازدیدی از فعالیت واحدهای فعال در گاراژ کاوه انجام داده و چنانچه مزاحمتی توسط واحدها ایجاد می‌شود، مراتب پیگیری شود.

نوروزی با بیان اینکه نخستین کلینیک خدمات خودرویی در میدان مرکزی میوه و تره بار در حال احداث است و به زودی تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: کلینیک خدمات خودرویی در نقاط مختلف شهر احداث و توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به درخواست برخی از کسبه خیابان علامه مجلسی مبنی بر ایجاد دوربرگردان در این محدوده، گفت: در این مسیر امکان ایجاد دوربرگردان وجود ندارد البته موضوع باید در شورای ترافیک شهر اصفهان با حضور پلیس راهور و نماینده کسبه بررسی شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: کسبه خیابان‌های اطراف میدان امام علی (ع) نارضایتی‌هایی مبنی بر تأثیرگذاری اجرای این پروژه بر کاهش رونق کسب و کار خود داشتند، از این رو پس از آغاز فعالیت این دوره مدیریت شهری جلساتی با کسبه میدان برگزار و برای حل مسائل کمیته مردمی تشکیل شد تا با بررسی مسائل فضایی برای رونق کسب و کار آنها ایجاد شود.

تشریح دستاوردهای دیپلماسی شهری برای اصفهان

وی با اشاره به نتایج و دستاوردهای دیپلماسی شهری و دستاوردهای آن در شهر، گفت: اصفهان سال گذشته به دو شبکه بین‌المللی «شبکه یادگیرنده» و «سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار» پیوست و با ۱۳ شهر جهان قرارداد خواهرخواندگی دارد که قرارداد خواهر خواندگی این جهان شهر با شهر «حیدرآباد» در هندوستان و شهر «سمرقند» در ازبکستان آماده شده و در مرحله امضای نهایی است.

نوروزی تصریح کرد: پیش‌نویس و گفت و گوی اولیه خواهرخواندگی اصفهان با شهر «پورتو» در پرتغال تهیه شده تا پس از طی شدن مراحل مورد نیاز، قراردادهای خواهرخواندگی مربوطه نیز امضا شود.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای کنونی همه باید با هم ارتباط منطقی و درست داشته باشند زیرا شهر موجودی زنده است، گفت: در حال حاضر کرونا درد مشترک آحاد بشریت است، البته وقتی اصفهان گرفتار کرونا شد، همان ابتدا از طرف شیان چین محموله بهداشتی برای شهر ارسال شد که نشان از همدردی و تسکین و اقدامی داشت که روحیه برادری و همراهی بین ملت‌ها را تقویت می‌کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در همین شرایط شهردار فرایبورگ نیز دو محموله اقلام درمانی و بهداشتی برای اصفهان ارسال کرد، ادامه داد: گفتگوهایی با شهردار فلورانس انجام شد که در نتیجه آن توافقاتی صورت گرفت؛ همچنین تجارب دو شهر به اشتراک گذاشته شد از جمله اینکه شهردار فلورانس بهترین راهکار حمل و نقل را احداث خط تراموا دانست که شهرداری اصفهان تاکنون در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام داده و برای احداث آن شریک در نظر گرفته است.

وی افزود: در گفت و گو با شهردار فلورانس پیرامون موضوعات گردشگری، صنایع دستی و گردشگری تبادل نظر شد و برای برگزاری فستیوال آنلاین نیز توافق لازم صورت گرفت؛ همچنین با شهر سن پترزبورگ دو نمایشگاه برگزار کردیم که دستاوردهای زیادی به همراه داشت.

نوروزی با بیان اینکه ساخت فیلم مشترک اصفهان و شیان در مرحله تهیه است، تصریح کرد: رویداد مشترک دانشگاه‌های اصفهان و سن پترزبورگ در اثر مراودات انجام شد، همچنین سال گذشته دو نمایشگاه در شانگ‌های و نانجینگ با هدایت شهرداری اصفهان توسط اصفهانی‌های مقیم این شهرها برگزار و دستاوردهای اصفهان به نمایش گذاشته شد که این اقدام هنرهای دستی را تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد: طرح شهروند دیپلمات مورد تمجید حوزه دیپلماسی وزارت امور خارجه قرار گرفت و شهرداری با این اقدام توانست اصفهانی‌های مقیم سایر شهرهای خواهرخوانده و استادان دانشگاه، ورزشکاران، تجار و فعالان فرهنگی را فراخواند تا تجربیات خود را به اشتراک گذارند.

شهردار اصفهان با اشاره به چاپ کتاب‌هایی به عنوان «پل»، گفت: کتاب‌هایی که تحت عنوان "پل" رونمایی و چاپ شده است می‌تواند به عنوان پلی به آن سوی جهان باشد و در دیگر کلانشهرها مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین با همکاری مؤسسه فرهنگی اکو در ایران مجله انگلیسی ویژه معرفی اصفهان چاپ شده است.

وی تاکید کرد: یکی از بخش‌های شهرداری که توانسته موفق عمل کند، اما به درستی در راستای فعالیت آن تبلیغ لازم انجام نشد فعالیت‌های مربوط به حوزه امور بین الملل شهرداری اصفهان است.

برقراری عدالت فضایی در کردآباد

نوروزی در خصوص مشکلات ترافیکی خیابان کردآباد، گفت: کردآباد سال ۱۳۳۵ به محدوده شهری اصفهان پیوست؛ معتقدیم حق کردآباد باید ادا شود.

وی افزود: در سه سال اخیر برای حل مشکلات کردآباد تلاش شده و برخی امور مربوطه در کمیسیون ماده ۵ و بخشی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شده است، البته این نقطه آزادسازی‌های زیادی نیاز دارد اما روی ریل اجرا قرار گرفته است.

شهردار اصفهان گفت: اگر در چهار سال آینده اقدامات انجام شده توسط شهرداری ادامه یابد، نتایج خوبی حاصل خواهد شد زیرا کردآباد در محاصره منطقه‌ای قرار دارد که فراز و نشیب زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه عدالت فضایی باید در کردآباد برقرار شود، افزود: ظرفیت انجام کار در این محدوده وجود دارد و مردم آن مستحق دریافت بهترین خدمات هستند.

نوروزی اظهار کرد: مسیر دسترسی از انتهای خیابان علامه امینی و خیابان شهرک پردیس از کنار مادی به محله سوار دژ ایجاد خواهد شد که مراحل قانونی آن در کمیسیون ماده پنج شهرداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز