مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

اصفهان با چالش تامین آب پایدار مواجه می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۱:۵۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۸۱۳۸
اصفهان با چالش تامین آب پایدار مواجه می‌شود
شرایط بارندگی‌های اخیر در استان اصفهان بگونه‌ای است که با چالش تامین آب پایدار در ماه‌های گرم پیش رو مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شرایط بارندگی‌های اخیر در  استان اصفهان بگونه‌ای است که با چالش تامین آب پایدار در ماه‌های گرم پیش رو مواجه خواهیم شد. برای حل این معضل و جلوگیری از هرگونه جیره بندی احتمالی آب نیاز است که همگان در صرفه جویی مشارکت داشته باشند تا از فشار حداکثری در ادامه بهار و تابستان کاسته شود.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات آب نیاز به هم‌گرایی و هم‌اندیشی در بسیاری از بخش‌ها و دستگاه‌ها است و بر همین اساس از سال ۹۷ تا کنون، کارگروه سازگاری با کم آبی در این شرکت تشکیل شده است.

امینی اضافه کرد: هم اکنون شرکت آبفا استان با بیش از ۱۸ سازمان مردم نهاد در زمینه نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه همکاری دارد، زیرا معتقدیم استفاده از توان و قابلیت‌های مردمی برای عبور از چالش‌ها و اتخاذ تصمیمات درست ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تصریح کرد: بر همین اساس و در این راستا "حفظ ارزش آب، ارتقای دانش سازمانی، خدمات نوین و پایدار" به عنوان سرلوحه کار شرکت آب و فاضلاب اصفهان قرار گرفته است تا به نحو بهینه برای تحقق شعار تلاش شود.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف آب آشامیدنی استان هم اکنون به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز رسیده و در مقایسه با ۱۰ سال قبل ۳۶ لیتر کمتر شده است.

امینی دلیل این امر با فرهنگسازی، آموزش، طرح‌های تشویقی، ارائه لوازم کاهنده و آگاهی بیشتر شهروندان درباره چالش کم آبی برشمرد و افزود: این رقم در دهه گذشته حدود ۱۸۶ لیتر در شبانه روز بود.

به گفته وی مقایسه این رقم با سایر استان‌ها نشان می‌دهد که مردم این خطه در مصرف بهینه آب کوشا هستند، اما صرفه جویی در مصرف آب با توجه به بارندگی‌های اخیر باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان بر تداوم ارائه خدمات به مناطق روستایی و یا کمتر توسعه یافته استان تاکید و خاطرنشان کرد: با اقدام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی این امر مورد توجه قرار گرفت و طرح‌های مرتبط با آن در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزون بر یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد. این استان پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۴ شهرستان دارد.

نظر شما