خبر بازگشایی زاینده رود صحت ندارد

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۵:۲۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۸۳۰۷
خبر بازگشایی زاینده رود صحت ندارد
شفایی گفت: خبر‌ها و اظهارات منتشر شده مبنی بر بازگشایی زاینده رود در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمد شفایی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: خبر‌ها و اظهارات منتشر شده مبنی بر بازگشایی زاینده رود در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه صحت نداشته و هنوز تصمیمی درباره زمان بازگشایی گرفته نشده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که این تاریخ بر چه مبنایی اعلام شده است، تصریح کرد: هنوز هیچ صحبتی درباره تاریخ رهاسازی آب در زاینده رود گفته نشده و هیچ تصمیمی اتخاذ نشده و معمولاً صنف کشاورزان اظهارات و صحبت‌هایی می‌کنند و بعد پیگیر این اظهارات می‌شوند.

 

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان ادامه داد: تنها صحبتی که درباره زاینده رود شد جلسه بود که با ملایی رئیس حوضه آبریز زاینده رود برگزار شده و در آن مقرر شده که سهمیه برداشت همه گروه‌ها ۲۵ درصد کاهش یابد.

 

وی در ارتباط با نظارت و کنترل بر برداشت‌ها تصریح کرد: حقیقتاً بحث نظارت و کنترل بر برداشت‌ها معمولاً مطرح می‌شود، اما در اجرا کار بسیار سختی است از سوئی در قسمت بالا دست در استان چهارمحال و بختیاری عزم و اراده‌ای برای کنترل و نظارت وجود ندارد و اگر قرار بر این شد که از ظرفیت خود کشاورزان برای نظارت و کنترل بر برداشت‌ها استفاده شود باید ابتدا عزم و اراده این کار در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شود.

 

نظر شما