انهدام باند کلاهبرداران ۱۱ میلیاردی / کشف ۴۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۵:۰۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۴۰۰۸
انهدام باند کلاهبرداران ۱۱ میلیاردی / کشف ۴۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان
مهم‌ترین حوادث امروز ۴ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۴ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ "حسین تُرکیان رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یک خانم در خصوص کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از وی تحقیقات تخصصی توسط کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان انجام شد.

وی افزود: فرد مال باخته در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد، زنی با مراجعه به وی با انجام مانور‌های متقلبانه اعتماد او را جلب کرده و پس از نشان دادن یک مشاور املاک و انتساب متصدیان آن به افراد با نفوذ مبلغ یک میلیارد ریال را بابت پیش پرداخت فروش یک آپارتمان دریافت می‌کند، اما بعد از چند روز متوجه برچیده شدن دفتر مشاور املاک شده و وقتی با شماره تلفن آن زن تماس می‌گیرند، وی نیز جوابگوی تماس نبوده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کارگاهان پس از دریافت اطلاعات لازم از مال باخته و چهره نگاری متهم، با انجام اقدامات علمی و تخصصی پلیسی هویت یکی از متهمان این پرونده را به دست آورده و طی یک اقدام ضربتی در حالی که وی قصد خروج از منزل را داشت دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم هنگامی که با مستندات و مدارک متقن کارآگاهان مواجه شد به ناچار لب به اعتراف باز کرده و به ۶ فقره کلاهبرداری با شیوه مذکور اقرار کرد.

سرهنگ تُرکیان از دستگیری ۲ عضو دیگر این باند در عملیاتی ضربتی در شهرستان قم خبر داد و گفت: ارزش کل مبالغ کلاهبرداری شده توسط این باند ۱۱ میلیارد ریال بود که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۴۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: طرح عملیاتی جستجو، شناسایی و کشف محموله‌های قاچاق با اقدامات تخصصی و تلاش شبانه روزی مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی طی یک هفته به انجام رسید.

وی افزود: در این طرح محموله‌هایی از انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، لوازم پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لوازم یدکی خودرو و مواد خوراکی کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۴۹ میلیارد ریال برآورد کردند اظهار کرد: در این طرح ۱۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف و ۳۲ قاچاقچی نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ هاشمی فر اعلام داشت: کنترل محور‌های مواصلاتی و کنترل خودرو‌های عبوری و همچنین نظارت و رصد هوشمندانه انبار‌ها با قوت در دستور کار این پلیس قرار دارد.

توقیف ۲ محموله افیونی در نایین

سرگرد "هادی کیان مهر بیان داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت در اجرای دو عملیات، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا سفید رنگ را توقیف و همچنین دو نفر کوله بر مشکوک را دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو مقدار ۱۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که به طور حرفه‌ای در داخل سپر و جلو اتوبوس جاساز شده بود را کشف و در بازرسی از کوله‌های همراه ۲ نفر کوله بر ۳۳ کیلو و ۲۸۰ گرم تریاک را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان بیان داشت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرگرد کیان مهر تاکید کرد: نیروی انتظامی شبانه روز و در اقصی نقاط کشور با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگزاجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

یک مصدوم در انفجار منزل مسکونی در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در پی انفجار توام با آتش سوزی گروه امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ آتش نشانی اصفهان به محل حادثه در خیابان مولوی اعزام شدند.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: آتش نشانان دختر ۱۸ ساله محبوس شده در طبقه دوم ساختمان را نجات دادند و مصدوم را که همراه با سوختگی نسبتا شدید بود تحویل عوامل اورژانس شهر دادند و آتش را مهار کردند.

انفجار در اثر نشت گاز شهری رخ داده و علت نشت گاز هم در دست بررسی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز