راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی در اصفهان ممنوع است

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۰:۳۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۴۲۸۸
راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی در اصفهان ممنوع است
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: راه‌اندازی کارناوال‌ها و برگزاری مراسم استقبال از کاندیداهای انتخاباتی در استان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حجت‌الله غلامی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور استاندار اصفهان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین موضوع جلسه امروز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان برگزاری انتخابات در روز ۲۸ خرداد بود که مبنای دستورالعمل طرح مدیریت هوشمند است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های پنجگانه برای رنگ‌بندی‌های مختلف در زمان انتخابات پیش بینی شده است، تاکید کرد: هرگونه تجمع انتخاباتی، برگزاری مراسم سخنرانی، گفت و گو و مناظره در مکان‌های سرپوشیده مانند مساجد، سالن‌های اجتماعات و تالارها ممنوع است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی‌ها تنها در ورزشگاه‌ها، فضاهای ورزشی روباز، حیاط مدارس و مراکز آموزش‌ عالی با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها امکانپذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سخنرانی‌های انتخاباتی باید برای هر نفر هشت مترمربع مکان در نظر گرفته شود یعنی فاصله صندلی‌ها با یکدیگر چهار متر و فاصله ردیف‌ها ازهم ۲ متر باشد و ۳۰ درصد مکان به جمعیت حاضر در جلسه و مابقی به فضای باز اختصاص یابد.

غلامی خاطرنشان کرد: مسوولان برگزاری موظف‌ به کنترل جمعیت در مکان‌ سخنرانی‌ها هستند تا هنگام خروج افراد، تجمع رُخ ندهد.

وی گفت: حداکثر زمان برنامه‌های انتخاباتی ۲ ساعت است و تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی موظف‌اند مکان‌های باز خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند تا با هماهنگی فرمانداری‌ها و استانداری بین نمایندگان و نامزدهای انتخاباتی بصورت مساوی تقسیم شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: ظرفیت برگزاری جلسات ستاد انتخابات هر نامزد، اگر در فضای بسته باشد برای شهرهای قرمز حداکثر ۱۵ نفر و برای شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و برای شهرهای زرد ۳۰ نفر است.

غلامی افزود: مقرر شد صدا و سیما، فضای تبلیغاتی خود را گسترش دهد تا اکثر برنامه‌های تبلیغی و گفت و گو با مردم پوشش داده و کمتر از فضای فیزیکی استفاده شود.

وی اظهار داشت: در این جلسه کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و دادستانی تشکیل شد تا مراکز موجود در شهرستان‌ها را شناسایی کنند و با رعایت دستورالعمل‌ها بصورت مساوی در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز