راهکار جلیلی برای حل بحران گردشگری در اصفهان با رفع نقدینگی

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۶:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۷۹۸۸
راهکار جلیلی برای حل بحران گردشگری در اصفهان با رفع نقدینگی
رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اصفهان گفت: در اصفهان پتانسیل ویژه ای در حوزه گردشگری وجود داشته که رها شده است، باید سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در این حوزه صورت گیرد که البته این تقاضا است که نیاز به سرمایه‌گذاری را افزایش یا کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رسول بخشی در نشست خبری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اصفهان با بیان آنکه سعید جلیلی اعتقاد راسخی به مسئله تشکیل دولت جوان انقلابی با توجه به پیشینه‌شان دارند، گفت: در طول 8 سال گذشته اعتقاد دارند که جوان‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های فناوری، کشاورزی، علوم انسانی، اقتصاد در اطراف ایشان جمع شده‌اند و آقای جلیلی به سبب هم نشینی با این متخصصین و گفتگوهای شبانه روزی که خود در طول این سالها از نزدیک شاهد آن بوده‌ام، توانستند یک ابر برنامه اقتصادی برای حل معضل مشکلات اقتصادی کشور دست یابند.

وی افزود: معضل اساسی در کشور ما، مشکلات اقتصادی است که نباید تا زمان حل این اولویت به مسائل دیگر پرداخته شود؛ به دلیل آنکه یک پای مسائل مختلف در اقتصاد است که لیست بلندبالایی است و کشور ایران که به اندازه 17 کشور اروپایی وسعت دارد همچنین 7 درصد از منابع جهان را در اختیار دارد، چرا باید در چنین وضعیتی قرار داشته باشد؟

رئیس انتخاباتی ستاد مرکزی سعید جلیلی در اصفهان با بیان آنکه وسعت کشوری چون ژاپن 22 درصد از وسعت خاک ایران است، اظهار داشت: وسیعترین عرض ژاپن 100 کیلومتر است درصورتی که با ایران قابل قیاس نیست و چرا کشوری با این عظمت باید آویزان مشکلات سطحی باشد و همین باعث درد مردم می‌شود و هم اکنون عبارتی از دکتر جلیلی در میان مردم رایج است که می‌گویند دکتر جلیلی برنامه دارد که البته درست هم می‌گویند.

وی پیرامون وجود گره زدن الزامات معیشت و اقتصاد مردم به سیاست، گفت: طیف های مختلف سیاسی در کشور هستند که می‌گویند معضل اقتصاد را باید در سیاست حل کرد حال این سیاست به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که عمده مشکل ما به موجب بداخلاقی آمریکا و متهدانش است و به ما می‌گویند با دنیا آشتی کنید انگار که ما هستیم که با دیگران تخاصم داریم در حالی که ما اهل گفتگو و تعامل هستیم.

بخشی با اشاره به آنکه مسائل تحریم هم وجود دارد و هم تأثیر هم دارد، اظهار داشت: چه کاری است که چندین سال آویزان برجام شویم و دست آخر آمریکایی‌ها زیر همه چیز بزنند و همه چیز را از بین ببرند! اول آمریکا، سپس چین و ژاپن باید بدانیم که ژاپن یکی از کشورهای فقیر در حوزه منابع است و حتی ما به نمک را هم به آلمان صادر می‌کنیم که نشان از عظمت منابع ما دارد که اگر نگاه به داخل شود متوجه می‌شویم که عمده مسائل ما از داخل نشأت می‌گیرد.

وی با بیان آنکه اگر همه دنیا با دوست باشند اما نقدینگی با همین شتاب پیش روی کند، همین آش و همین کاسه باقی می‌ماند: خیلی از گروه ها همچنان به این که باید کشوری چون آمریکا راضی شود که ما پیشرفت کنیم و همیشه باید چشم به آنها بدوزیم اعتقاد دارند و هرگز اینگونه نیست البته که ما اهل گفت‌وگو هستیم به شرط آنکه طرف مقابل اهل گفت‌وگو باشد اما اصل مسئله ما در داخل کشور است.

رئیس انتخاباتی ستاد مرکزی سعید جلیلی در اصفهان پیرامون کناره‌گیری آقای جلیلی از انتخابات به نفع سایر کاندیداهای ریاست جمهوری 1400، اظهار داشت: از آنجایی که آقای جلیلی 8 سال برای برنامه اقتصادی‌شان تلاش کرده اند واقعا طرح این مسئله اکنون ضرورتی ندارد چرا که تلاش فراوانی در این راستا انجام داده اند و باید به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه مردم باید برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری را مورد توجه قرار دهند، گوش کرد.

وی افزود: ممکن است برخی از کاندیدا ها خلق الساعه به میدان رقابت آمده باشند اما آقای جلیلی برنامه دارد و بحثی که ایشان می‌مانند یا به نفع کاندیدای دیگر کناره‌گیری می‌کنند مبحثی است که خودشان می‌دانند.

بخشی پیرامون نقطه قوت برنامه‌های سعید جلیلی برای ریاست جمهوری، گفت: آقای جلیلی چند سال گذشته دولت سایه را تشکیل دادند و هدف از تشکیل این دولت را کمک به دولت مستقر بیان کردند که در این مورد شاهدیم که آقای روحانی برخی مواقع با وجود تفاوت در منش سیاسی با آقای جلیلی به موجب همراهی های ایشان تشکر هم کردند و این تفکر آقای جلیلی است که سکان کشور در دست هرکسی باشد به سبب آنکه همگی در یک کشتی قرار داریم باید کمک به حرکت کشتی کنیم.

وی پیرامون فضای انتخاباتی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اظهار داشت: اگر کاندیداهای محترم برنامه‌هایشان را بیان کنند و این برنامه‌ها به گوش قشر خاکستری جامعه برسد، علاوه بر آنکه شور انتخاباتی ایجاد می‌شود مردم برای انتخاب وارد صحنه می‌شوند چرا که مردم به برنامه و برنامه ای متفاوت از دیگر برنامه‌ها رأی می‌دهند و شاهدیم که خیلی ها با شعارهای مختلف‌ای چون برنامه صد روزه آمدند و نتیجه ای هم در پی نداشت.

رئیس انتخاباتی ستاد مرکزی سعید جلیلی در اصفهان با اشاره به آنکه هوش سیاسی مردم تقویت شده است و این رسانه‌ها هستند که باید برنامه‌های کاندیداهای مختلف را به گوش مردم برسانند، بیان کرد: این فایده ای ندارد که از فلان کاندیداها مثلا بپرسند که نظر شما در مورد اشتغال بانوان چیست و ایشان به جای آنکه برنامه‌شان در این مورد بگوید، درخصوص پیامک جریمه برای بانوانی که در ماشین‌ها از حجاب خوبی برخوردار نیستند صحبت می‌کند، رسانه‌ها باید از مردم بخواهند که از کاندیداها برنامه مطالبه کنند.

وی در تشریح ابر برنامه اقتصادی طراحی شده آقای جلیلی در طی 8 سال گذشته، گفت: مهم‌ترین معضل کنونی کشور ما بحث اقتصاد است و به این دلیل می‌گوییم ابربرنامه اقتصادی چراکه معضلات در بخش‌های مختلف اقتصادی همچون تورم، بیکاری، مشکلات مسکن، گرانی و موضوعات اقتصادی و مواردی چون اختلاس‌ها همگی زنجیره ای متصل به یک ابر دلیل برای بروز چنین مشکلات است که تنها راه حل آن ابر برنامه اقتصادی است.

بخشی افزود: از هر مشکل اقتصادی که شروع می‌کنیم و به سمت ریشه حرکت می‌کنیم تنها به یک دلیل می‌رسیم و باید بدانیم آن چیست و وظیفه کاندید ریاست جمهور آن است که خود را از این حجم مشکلات اقتصادی خارج کند و از بالا به موضوعات نگاه کند و آن را مورد نقد و بررسی قرار دهد چرا که کاندیدا باید سلسله دلایل را بررسی کند و به ریشه همه این مشکلات پی ببرد حال دکتر جلیلی ریشه تمامی این مشکلات را یافته‌اند.

وی پیرامون دلیل تورم موجود در کشور گفت: مهم ترین دلیل تورم در تمام دنیا افزایش نقدینگی است و منظور نقدینگی این است که اکنون مردم ایران چقدر ریال و تومان در اختیار دارند، این ریال ها هم اکنون یا در جیب‌های ما هستند و یا در بانک‌ها گذاشته شده‌اند که مجموع این ریال‌ها و تومان‌های مردم نقدینگی مردم را مشخص می‌کند، در طول 47 سال گذشته از سال 1352 تولید ایرانی‌ها طبق آمار رسمی 2/2 افزایش داشته است یعنی اگر به طور متوسط 47 سال پیش می توانستیم یک کیلوگرم گندم تولید کنیم اکنون به طور متوسط 2کیلو 200گرم گندم تولید می‌کنیم.

رئیس انتخاباتی ستاد مرکزی سعید جلیلی در اصفهان افزود: حال باید نقدینگی اکنون را نسبت به نقدینگی سال 52 سنجید و پس از آن متوجه می‌شویم که میزان نقدینگی چقدر افزایش داشته است، سال 52 نقدینگی ما ایرانی‌ها 51 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است اما اکنون 3هزارو 600 هزار میلیارد تومان که حدود 69 هزار برابر شده است که این عدد بسیار بزرگ است که برای آنکه درک کنیم این موضوع را با کشوری چون باید فرانسه، آمریکا و یا ژاپن باید مقایسه کنیم.

وی با بیان آنکه ایران برای حل بسیاری از مشکلاتش نیازمند FATF ملی است، بیان کرد: کشوری که FATF ملی ندارد، کشورهای خارجی فشار می آورند که به FATF بین‌المللی بپیوندند چرا که نبود آن معضلات متعددی به همراه دارد و قطعا می توانیم تورم را به سمت صفر سوق بدهیم.

بخشی اصفهان پیرامون مشکلات اقتصادی در حوزه گردشگری در ایران و به ویژه در اصفهان، گفت: در اصفهان پتانسیل ویژه ای در حوزه گردشگری وجود داشته که رها شده است، باید سرمایه گذاری های مناسبی در این حوزه صورت گیرد که البته این تقاضا است که نیاز به سرمایه گذاری را افزایش یا کاهش می دهد و منظور از تقاضا آن است که باید خانواده هایی باشند که سفر تنها در ایام تعطیل به اصفهان نباشد و تبدیل به امری دائمی شود که در پی آن است که هتلداران ترغیب به ساخت هتل می شوند و سرمایه گذاران درصدد بازسازی و ارتقاء کیفیت زیرساخت ها می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز