پیشرفت مرکز همایش های بین المللی اصفهان از ۴۶ به ۹۴ درصد طی سه سال اخیر

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۲۱:۴۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۸۰۴۴
پیشرفت مرکز همایش های بین المللی اصفهان از ۴۶ به ۹۴ درصد طی سه سال اخیر
در ادامه جلسات هفتگی بررسی وضعیت پروژه های عمرانی با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهرداری، این هفته این جلسه در حضور دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت اله نوروزی در حاشیه این جلسه که در محل مرکز همایشهای بین المللی اصفهان، تشکیل شد، اظهار کرد: با توافق صورت گرفته بین بانک شهر، شرکت نفت جی و شهرداری صد میلیارد تومان قیر خریداری شده؛ با قیر خریداری شده می توان تا پایان سال هرگونه عملیات مربوط به آسفالت خیابان ها و کوچه های شهر اصفهان را انجام داد و حتی این آمادگی وجود دارد که به شهرهای اطراف نیز آسفالت فروخته شود.  

وی با بیان اینکه در هفته آینده بهره برداری رسمی از پروژه بزرگ مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می شود، تصریح کرد: همچنین حدفاصل پل شهید سلیمانی تا دوربرگردان میدان مرکزی میوه و تره بار به طور کامل آسفالت می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین تا پیش از تیرماه مسیر پل آفتاب در مسیر حلقه حفاظتی به سمت پل شهید سلیمانی یعنی تا پل کانال و پل قهجاورستان که بخشی از رینگ چهارم است به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با اشاره به سرعت بالای پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان، اضافه کرد: تا اوایل تیرماه سالن مرکزی این پروژه تکمیل می شود و به احتمال زیاد در همین تیر ماه فاز اول به بهره می رسد.

نوروزی همچنین با اشاره به موضوع خرید موتورهای برقی، گفت: با توافقات انجام شده 1000 دستگاه موتورسیکلت برقی خریداری شده و در اولین فرصت با ارائه تسهیلاتی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

اقدامات شهرداری در پروژه مرکز همایش ها افتخاری برای کشور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در پروژه مرکز همایش های بین المللی افتخاری برای تمام کشور است، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در این پروژه عظیم نشان می دهد دانش مهندسان و مدیران ایرانی دانش بسیار بالایی است و نگاه مدیران شهرداری در اجرای این پروژه نگاهی رو به آینده است.

عباس مقتدایی تصریح کرد: در عرصه اقتصادی و در زمینه ارتباطات بین المللی می توان گام های بلندی را در نتیجه تاسیس این پروژه برداشت که این موضوع فرصتی بسیار خوب برای اصفهان و کشور است.

گام های بلند مدیریت شهری برای اتمام مرکز همایش ها

وی با بیان اینکه الگوهای مهندسی به کار گرفته شده در این پروژه گام بسیار بلندتری را نسبت به قبل نشان می دهد، افزود: توانمندی های مهندسان و شرکت های مرتبط با این پروژه ارتقاء بسیاری پیدا کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اقدام شهرداری اصفهان در تکمیل این پروژه را ستودنی ذکر کرد و ادامه داد: افق تقویت بنیان های اقتصادی، فرهنگی و حتی ارتباطات استان با سایر بخش های کشور و دنیا در مرکز همایش های بین المللی اصفهان دیده شده است.

وی با بیان اینکه هر پروژه ای دارای نقاط ضعف و قوت نیز هست، گفت: آن چیزی که امروز همه باید به آن کمک کنیم این است که به جای پرداختن به جزئیات آسیب زننده، همه مدیران دست به دست هم داده و تلاش کنند این پروژه با سرعت بیشتری تکمیل و بهره برداری شود.

مقتدایی تاکید کرد: در تلاشیم تا ارتباط بین بخش های بین الملل وزارت خانه ها با مجموعه شهرداری اصفهان افزایش پیدا کند و در آینده ای نزدیک جلسه ای با حضور مسئولان بخش های بین المللی وزارت خانه ها برگزار و ظرفیت های مرکز همایش ها به سطح ملی معرفی می شود.

وی اضافه کرد: مردم اصفهان در آینده به اقدامات انجام شده برای تکمیل این پروژه افتخار خواهند کرد و امیدوارم با نگاه های مثبتی که در خصوص این پروژه وجود دارد و سرمایه عظیمی که از مردم شهر اصفهان در این مکان هزینه شده بتوانیم بهره برداری های قوی و بازخوردهای موثر را از این محل بگیریم و این مکان و درآمدهای آن به طور مجدد به چرخه حمایت از شهر و شهروندان اصفهانی بازگردد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداری و مدیران آن با جدیت پای کار بوده و سرمایه های شهر در مرکز همایش ها هزینه شده، به همین منظور امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد نتایج بهره برداری از این پروژه باشیم.

پیشرفت مرکز همایش های بین المللی از 46 به 94 درصد طی سه سال اخیر رسید

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه پیرو جلسات هفتگی بررسی پروژه های عمرانی در این جلسه حلقه حفاظتی از کیلومتر 2.5 تا 7 و مرکز همایش های بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: تا حدود 80 درصد مصوبات جلسات قبلی پیگیری و انجام شده بود و قرار شد اقدامات بعدی نیز انجام شود.

ایرج مظفر تصریح کرد: مهمترین بحثی که در جلسات قبلی مطرح شده بود آزادسازی حلقه حفاظتی از کیلومتر 2.5 تا 7 بود که مدیر منطقه 15 اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده بود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی حلقه حفاظتی به خوبی در حال انجام است، اضافه کرد: با تمهیداتی که در تغییر اولویت ها انجام شده اجرای این پروژه درصد تاخیر کمی دارد، بیشترین مشکلات مربوط به قیر بود که با مصوبه گرفته شده و اقدامات مالی که در این خصوص انجام شد نسبت به خرید 15 هزار تن قیر از شرکت نفت جی اقدام شد که با رسیدن قیر پروژه با سرعت بیشتری پیش می رود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان، افزود: پیشرفت اجرای این پروژه در اوایل سال 99 رشد بسیار خوبی داشت و امیدوارم تا پایان تیرماه با اقدامات تکمیلی، محوطه سازی، ویلاها، موتورخانه، سالن اصلی و کنکورس افتتاح شود.

وی اضافه کرد: با رایزنی هایی که با وزارت کشور، وزارت امورخارجه و ... انجام می دهیم امیدواریم بهره برداری از این مرکز را نیز همزمان با افتتاح آن داشته باشیم.

مظفر با بیان اینکه مرکز همایش های بین المللی از 46 درصد پیشرفت فیزیکی به حدود 94 درصد پیشرفت طی سه سال اخیر رسیده است، ادامه داد: از نظر فنی، اجرایی و مدیریتی کار بسیار بزرگی در این پروژه بسیار عظیم صورت گرفته که باعث افتخار اصفهان و کشور است.

وی گفت: پروژه مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی نیز تکمیل است و با حضور یکی از مسئولان کشوری به بهره برداری می رسد.

پیشرفت کلی ۹۴ درصدی پروژه

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به جزئیات اجرای پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان، اظهار کرد: در قسمت دکوراتیو سقف، با اجرای 3هزار و 300 مترمربع سقف شامل 14 ماژول و 96 عدد گلپر به متراژ 2 هزار 200 مترمربع، پیشرفت 99 درصدی داشته ایم و می توانم بگویم این قسمت تکمیل شده است.

محسن ترابی تصریح کرد: دکوراتیو بدنه شامل 11 هزار 200 مترمربع لوور چوبی با روکش بامبو انجام و تاکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، برای موکت و صندلی سالن اصلی عملیات ساب زنی و رگلاژ کف انجام و موکت و صندلی ها در حال تولید است و برآورد ما این است که تا پایان تیرماه صندلی گذاری ها انجام می شود.

وی با اشاره به نورپردازی سالن، اضافه کرد: نورپردازی و شبیه سازی های آن کار بسیار سختی بود که انجام شده و سالن شامل 114 عدد چراغ است که عملیات مهندسی و زیرساخت بخشی از نصب این چراغ ها تکمیل می شود.

مدیر پروژه مرکزهمایش های بین المللی اصفهان تاکید کرد: در بخش کنکورس، بدنه خارجی سالن اصلی شامل 5 هزار مترمربع لوور چوبی انجام شده و تاکنون پیشرفت 97 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: دفاتر اداری شامل 24 دفتر و فضای لابی و غذاخوری و سالن جلسات است که تاکنون 92 درصد و محوطه سازی شامل تکمیل محوطه و مسیر پروژه 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ترابی با بیان اینکه 75 درصد قراردادها تکمیل شده و 25 درصد قرارداد جاری وجود دارد، گفت: تا سال 99 درصد کل پروژه پیشرفت فیزیکی این پروژه به 94 درصد رسیده است.

تکمیل پل زیرگذر قهجاورستان تا یک ماه آینده  

مدیر پروژه کیلومتر دو و نیم تا هفت رینگ چهارم شهر اصفهان نیز اظهار کرد: عملیات اجرایی مسیر رینگ چهارم حدفاصل پل زیرگذر قهجاورستان تا پل آفتاب به اتمام رسیده و در مرحله آسفالت ‌ریزی است.

ناصر کریمی با بیان اینکه سازه پل زیرگذر قهجاورستان به اتمام رسیده، افزود: عملیات بتن ‌ریزی این سازه تکمیل است و تا یک ماه آینده مورد بهره‌ برداری قرار می‌ گیرد.

وی تصریح کرد: حد فاصل پل زیرگذر قهجاورستان تا پل روی کانال آب شامل چهار باند مسیر، آماده آسفالت است، 98 درصد آزادسازی های مسیر حدفاصل پل کانال به سمت جنوب انجام شده و دو درصد باقیمانده معادل حدود سه هزار و 300 مترمربع، باید هر چه سریعتر انجام و شبکه برق فشار قوی نیز در این محدوده باید منتقل شود.

وی گفت: کیلومتر 4 تا 7 رینگ حفاظتی شهر پیشرفت 64 درصدی داشته اما 10 درصد از برنامه زمانبندی عقب هستیم که دلایل آن تاخیر در انجام آزادسازی ها و تأمین مواد مورد نیاز بوده است.

نظر شما