اعلام برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله ۱۴ و ۱۵خرداد امسال در اصفهان

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۴:۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۸۳۰۹
اعلام برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله ۱۴ و ۱۵خرداد امسال در اصفهان
رییس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان گفت: برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله ۱۴ و ۱۵خرداد امسال که با شهادت امام صادق(ع) مقارن است، با شعار "راه امام راه ما، هدف امام هدف ما" در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛  محمدعلی احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در رابطه با مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: امسال مطابق سال‌های گذشته پیش بینی‌هایی در ارتباط با بزرگداشت ارتحال امام (ره) صورت گرفته‌است، در سال‌های اخیر همچنان هجمه‌های دشمنان به راه و اندیشه امام (ره) را داشته‌ایم و رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کردند که مردم را از راه و مسیر امام (ره) دور کرده و فشار‌های دشمن به ملت برای فاصله گرفتن از راه امام (ره) بیشتر شده‌است.

او افزود: اصلی‌ترین وصیت امام (ره) که در این ایام باید کاربردی شود و مردم به آن توجه داشته باشند آن است که در تمام انتخابات در صحنه باشند و به یاری خدا با حضورشان در انتخابات نشان می‌دهند که به راه و مسیر امام عزیزی که همه عمر خود را وقف اسلام، امت اسلام و خدمت به مردم ایران کردند علاقه‌مند هستند و با قدرشناسی خود این وصیت امام (ره) را عملی می‌کنند.

احمدی بااشاره به اهمیت واقعه ۱۵ خرداد عنوان کرد: واقعه ۱۵ خرداد مبدا حرکت اسلامی و نهضت امام (ره) راحل و درس بزرگ تاریخی برای ملت است و مردم همیشه در صحنه و نخبگان باید درمقابل ذلیل‌شدن مسلمین و امت اسلامی، واکنش نشان دهند چراکه ۱۵ خرداد به همه ما نشان داد باید درمقابل ظلم مستکبران و استبداد ظالمان ایستادگی کرده و با صبر و مقاومت درمقابل ظلم ایستادگی کنیم.

او ادامه داد: امسال اهتمام ویژه‌ای برای بزرگداشت ۱۵ خرداد و یوم‌الله بزرگی که امام فرمودند من برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم، توجه خاصی شده است و ضمن اینکه در آستانه سالروز آغاز رهبری و ولایت مقام معظم رهبری نیز قرار داریم و در استان اصفهان برای این چند مناسبت که مقارن با ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) شده است شعار محوری ویژه‌ای را با عنوان «راه امام، راه ما و هدف امام، هدف ما» ترسیم و همه برنامه‌ها با این شعار اجرا و برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در رابطه با برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله ۱۵ خرداد اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت این ایام جلسات و نشست‌های ویژه‌ای از جمله نشست در محضر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان داشته‌ایم و مراسم امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی دارد که برای اجرایی شدن شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا تمام تلاش خود را می‌کنیم به همین خاطر بجای اجتماع متمرکز، به کثرت و تعدد برنامه‌ها و مراسم پرداخته شده‌است.

او افزود: از اصلی‌ترین برنامه‌های این یوم‌الله برگزاری مراسم و برنامه‌های متفاوت ویژه ۱۴ و ۱۵ خرداد در کلیه شهرستان‌ها و شهر‌ها و روستا‌ها و بهره‌گیری و استفاده از محضر، ولی فقیه و رهبر امت اسلامی است که در تاریخ ۱۴ خرداد معظم‌له سخنرانی نموده و ازطریق رسانه‌ها بصورت زنده پخش خواهد شد.

احمدی بااشاره به حضور فعال تشکل‌های مردمی برای گرامیداشت ایام‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در شهر اصفهان با تلاش و همکاری تشکل‌های مردمی و هم‌افزایی مجموعه‌های فعال، جوانان فعال انقلابی و اهتمام رده‌های مختلف بسیج، شهرداری‌ها و نهاد‌های فرهنگی و مردمی و همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در همه مساجد با حضور ائمه جماعت و بصورت ویژه در ۱۰ مسجد شاخص شهر اصفهان در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد را خواهیم داشت.

او ادامه داد: برگزاری مراسم در بقاع متبرکه با مدیریت اوقاف و امور خیریه، پیش‌بینی تولیدات تبلیغی مناسب در فضای مجازی، فضای رسانه‌ای و همچنین تهیه و تولید طرح‌های تبلیغی برای فضاسازی و تبلیغات شهری صورت می‌گیرد و اصلی‌ترین برنامه سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و یادواره شهدا همراه با اجرای برنامه‌های متنوع در روز ۱۴ خرداد ساعت ۱۸ تا ۲۰ در گلستان همیشه جاوید شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دررابطه با برنامه‌های ادبی و هنری اظهار کرد: محفل ادبی و شعر خوانی و کارگاه خلق آثار هنری امروز ۱۳ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در گلستان شهدای اصفهان با اهتمام هنرمندان عزیز اصفهانی و شعرای عزیز به همت موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی استان برگزار می‌شود، همچنین به‌مناسبت بزرگداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد نیز دو ویژه‌برنامه خاص پیش بینی شده‌است.

او افزود: اولین برنامه اجتماع "صاحبان سخن نافذ" باحضور ائمه جمعه و جماعات، طلاب، روحانیون و مبلغان شهر اصفهان در گلستان شهدای اصفهان است که با مشارکت حوزه‌های علمیه، برادران و خواهران دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد در تاریخ ۱۵ خرداد ساعت ۱۰ صبح همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: دومین مراسم، ویژه‌برنامه ۱۵ خرداد و گرامیداشت سالروز ولایت و رهبری مقام معظم رهبری با عنوان "بیعت بانوان اصفهانی با ولایت" در روز ۱۵ خرداد ساعت ۱۸ در گلستان شهدای اصفهان است، همچنین بزرگداشت یاد دو تن از مبارزین طلبه اصفهانی، شهید مصطفی موسوی طاری و شهید علی‌محمد قدیرزاده که به‌دست دژخیمان پهلوی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسیدند، برگزار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: توجه به وصیت و رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره امام (ره) امری لازم است و از آحاد مردم برای شرکت ویژه در برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد دعوت می‌نماییم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز