مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

ایجاد منابع پایدار مالی برای امامزادگان اصفهان/ وقف مشارکتی فرهنگسازی می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۳:۳۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۳۶۶۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ایجاد منابع پایدار اقتصادی برای توسعه امامزادگان استان اصفهان در دستور کار اداره اوقاف استان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الاسلام محمد حسین بلک ضمن گرامی داشت 5 ذی القعده روز ملی تکریم امامزادگان با اشاره به اینکه امامزادگان برکت و روزی فراوانی را در کشور به همراه آورده‌اند، اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان دومین استان کشور از نظر تعداد امامزادگان با بیش از 700 امامزاده نعمت فراوانی را دارد و از سویی هم باید توجه داشت که مردم این استان به خوبی مقام این عزیران را گرامی می‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها و زیرساخت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه استان در راستای تبدیل کردن آنها به قطب فرهنگی طبق منویات مقام معظم رهبری است، ابراز داشت: برای این امر در کنار فعالیت‌های فرهنگی متنوع راه‌اندازی مراکز افق در بیش از 13 امامزاده در استان انجام شده که دستاوردهای خوبی را به ویژه طی 1.5 سال اخیر در مدیریت بیماری کرونا داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان 49 بقعه شاخص و تراز اول کشوری وجود دارد، اضافه کرد: هیئت امنای این بقاع همواره در همه طرح‌ها و مناسبت‌ها برنامه‌های شاخصی را اجرا می‌کنند و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی لازمه احیای بقاع متبرکه است، تصریح کرد: از این رو امامزادگان را به عنوان پایگاه‌های قوی فرهنگی در نظر گرفته و فرهنگسازی حول محور موضوعاتی همچون ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ وقف مشارکتی و برگزاری دوره های آموزشی با محوریت قرآن، عترت، وقف و امامزادگان، کودک و نوجوان، مشاوره، نماز، انقلاب و احکام نیز در دستور کار است که البته با شیوع کرونا این دوره‌ها در فضای مجازی دنبال شده است.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه اولویت دار اداره اوقاف استان بالا بردن سطح آگاهی و علمی هیئت‌های امناء مساجد برای استفاده از ظرفیت این مکان معنوی برای برنامه‌های فرهنگی طبق منویات مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: برای این امر از آنجایی که استان اصفهان استانی توریست پذیر است سعی داریم در امامزادگان فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار دهیم تا گردشگران خارجی نیز بتوانند از این ظرفیت بهره برداری داشته باشند.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمرانی در امامزادگان استان اصفهان نیز ابراز داشت: می‌توان گفت این اقدام در همه امامزادگان استان هر ساله انجام می‌شود و خیران در این زمینه همکاری ویژه‌ای را داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادام با بیان اینکه احیای موقوفات برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در امامزادگان استان اصفهان در دستور کار است، اضافه کرد: موقوفات زیادی برای امامزادگان از دیرباز  وقف شده است اما متأسفانه برخی از این موقوفات دچار دست اندازی شده است و در حال پیگیری حقوقی این مسئله هستیم.

وی ادامه داد: برای ایجاد منابع مالی پایدار و امامزادگان دنبال طرح‌هایی هستیم که پشتیبانی اقتصادی داشته باشد، یکی از این طرح ها بهره گیری از پنل های خورشیدی در جوار امامزادگان است که این طرح در 25 بقعه متبرکه اجرا شده است.

حجت الاسلام بلک افزود: بهره گیری از الگوی کشت، احیای قنات‌های موقوفه و منتسب به امامزادگان، پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و طرح‌های اقامتی و گردشگری که می تواند گره گشای مشکلات مردم نیز باشد در موقوفات و جوار این امامزادگان پیگیری می شود.

 وی با بیان اینکه به مناسبت روز ملی تکریم امامزادگان نیز مراسمی در این ارتباط برگزار خواهد شد، ابراز داشت: در این مراسم‌ها ضمن تبیین جایگاه و مقام امامزادگان در قالب سخنرانی‌های ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجلیل از خدام، مدیران مراکز فرهنگی، هیئت امنای امامزادگان، رسانه‌ها و همه فعالان فرهنگی و اجتماعی در حوزه امامزادگان  انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز