با حضور شهردار اصفهان انجام گرفت؛

تجهیز و آماده سازی ساختمان جدید شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری/ تحولات شهر، دسترنج کارکنان شهرداری است

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۱۰:۵۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۹۳۹۵۶
آیین تجهیز و آماده سازی پروژه مشارکتی شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان در خیابان عطار نیشابوری واقع در منطقه 10 شهرداری اصفهان با زیربنای 5 هزار مترمربع مساحت فروشگاهی با حضور شهردار اصفهان، مدیران شهری و جمعی از سرمایه گذاران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان با هزینه 15 میلیارد تومان (هزینه خرید کلیه تجهیزات فروشگاهی) و مساحت زیربنای 5 هزار مترمربع تجهیز و آماده سازی شد.  

این پروژه علاوه بر شرکت تعاونی مصرف کارکنان شامل 50 واحد تجاری و چندین واحد مسکونی در 6 طبقه است که طی سه ماه آینده به صورت رسمی افتتاح می شود.  

افزایش رفاهیات کارکنان در این دوره مدیریت شهری

قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در این آیین، اظهار کرد: آمار و اسناد نشان می دهد در سال 96 سرانه رفاهی برای کارکنان شهرداری حدود 3 میلیون و 700 هزارتومان بود اما امروز این سرانه به بیش از 16 میلیون و 700 هزارتومان و برای کارگران به رقمی بالغ بر 15 میلیون تومان در یکسال رسیده است که اگر این رقم ها با نرخ امسال نسبت به 4 سال پیش محاسبه شود رشد 411 درصدی برای کارمندان و برای کارگران رشد 415 درصدی را نشان می دهد.

وی ایجاد شرایط رفاهی برای کارکنان شهرداری را وظیفه مدیریت شهری در بحران های اقتصادی حال حاضر ذکر کرد و افزود: کاهش دغدغه های کارکنان و بهره مندی از حداقل امکانات، رفع دغدغه سفر، ترمیم بن های سفر، بیمه های تکمیلی، ایجاد شرکت بازنشستگان و ... از دغدغه ها و تاکیدهای مدیریت شهری بود و امروز خوشحالم آنچه که انجام شده تنها برای کارکنان حال حاضر شهرداری نیست بلکه برای تقدیر از کسانی است که عمر 30 ساله خود را صرف خدمت به مردم کرده اند.

شهردار اصفهان ضمن تاکید بر عدالت فضایی، تصریح کرد: تلاش کردیم در این دوره همه امکانات شهری در اختیار همه مردم شهر اصفهان باشد و اجازه ندادیم تبعیض در بودجه ها رشد کند.

وی با بیان اینکه لازم است هر چه سریعتر چاره اندیشی ها برای تکمیل فوری پارکینگ و نواقص موجود در شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری انجام شده تا در اولین فرصت شاهد حضور خانواده ها برای تامین نیازهای خانوار باشیم، اضافه کرد: ارتقاء سطح خدمات به کارکنان در همه حوزه ها در بودجه ها دارای ردیف شده و مدیریت شهری این اعتقاد را مستحکم کرده و نیاز است این خدمات با ضریبی قابل قبول هر ساله رشدی جلوتر از تورم داشته باشد تا بتواند کمبودها را جبران کند.

نوروزی ادامه داد: افزایش حقوق کارکنان حق آنهاست زیرا اگر امروز با تحولات شهری مواجهیم که زبانزد شده است نتیجه و دسترنج تلاش شبانه روزی همین کارکنان است که باید حق آنها ادا شود، ادای حق کارکنان تکلیفی برای همه مدیران است و در این مسیر گام های موثری برداشته شده است.

وی تاکید کرد: مدیران شهری مسیر را زیرسازی کرده اند و زیرساخت حرکت در مسیر ارتقاء خدمات برای کارکنان شهرداری فراهم شده است و سال دیگر میزان حقوق ها باید بر اساس همین مبنایی که امروز گذاشته شده افزایش پیدا کند.

شهردار اصفهان ضمن تاکید بر پرداخت به هنگام حقوق کارکنان شهرداری در بخش های مختلف، گفت: امروز دیگر کسی نیست که در شهرداری بگوید حقوق من عقب افتاده و یا نابرابر است، ایجاد امنیت شغلی، تامین معاش، پرداخت حقوق به موقع، بیمه و ... آرامش بخش کارکنان است و امروز این اتفاقات در شهرداری در مسیر درستی قرار گرفته است اما تا رسیدن به نقطه تکامل فاصله دارد.

وی تاکید کرد: انقلاب عمرانی که باعث شده برای آن روزانه افتتاحیه های مختلف یا آغاز عملیات اجرایی پروژه ها را داشته باشیم، همچنین حفظ کرامت انسانی، رفتارهای انسانی، حق های ادا شده و ... در اذهان مردم می ماند و نباید بگذاریم این اذهان دستخوش تشویش افکاری قرار بگیرد که به ادامه پیدا کردن این اتفاقات برای همیشه علاقه ای ندارند.

نوروزی در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات، اضافه کرد: اعلام کردم حاضرم جهت تنویر افکار مردم و شناخت صحیح از خدمات همیشه تاریخ شهرداری با شهرداران گذشته بر سر یک میز گفت و گو به مناظره بپردازم تا خدمات را بگوییم بلکه امیدی در دل مردم ایجاد شود و شهرداران گذشته نیز عیوب ما را بگویند و ما نیز از آنچه انجام داده ایم بگوییم اما این اتفاق رخ نداد.

وی ضمن اعلام آمادگی مجدد برای مناظره با شهرداران گذشته اصفهان، افزود: روز انتخابات روز نقش آفرینی، روز امید و روز تعیین سرنوشت  یک ملت و حرکت سرنوشت به سوی آنچه که می تواند بهتر باشد است.

شهردار اصفهان ادامه داد: شاید برخی دلخور باشند و برخی هم نقد داشته باشند اما مردم حق دخالت در تعیین سرنوشت خود را دارند، ابزار مداخله نیز صندوق رأی است و با عدم استفاده از این حق رأی هیچ اتفاقی رخ نمی دهد بنابراین بهتر است به گونه ای مداخله کنیم تا نتیجه انتخابات بتواند گامی در جهت امنیت ملی کشور باشد.

وی تاکید کرد: امنیت تنها با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رأی آنها برقرار می شود، سلاح رأی قوی تر از هر اسلحه ای است، بنابراین باید انتخابات را جدی بشماریم.

اجرای مصوبات شورا با تدبیر

وی تصریح کرد: روشن شدن تکلیف خط یک مترو، ساخت خط دو مترو به صورت جدی، ساخت حلقه حفاظتی، تبدیل چهارباغ به محوری فرهنگی و ... به دلیل حضور مردم در انتخابات و انتخاب شورا و در نهایت شهرداری بوده که همه مصوبات را با تدبیر اجرایی کرده است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: انتخاب شورا به معنای تعیین تکلیف نحوه خدمات رسانی در شهر، تعیین تکلیف توسعه شهر، نحوه بودجه ریزی و هزینه کرد، هدایت مدیریت برای جلب سرمایه گذار، توسعه دیپلماسی، معرفی شهر به همه جهان، تبدیل شهر به محرک توسعه گردشگری ایران، گرامیداشت مردم، ایجاد 777 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و در نتیجه آن کاهش آلودگی، ایجاد زیرساخت ها، افزایش ایمنی و ... است بنابراین انتخابات بسیار مهم است و باید همه ترغیب شوند تا از این حق شایسته به درستی استفاده کنند.

وی افزود: انتخاب خوب مسیر شهر را با سرعت ادامه می دهد و این مسئله ای است که باید همه آن را جدی بگیرند.

تفکر انسان محور دغدغه این دوره مدیریت شهری

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز در ادامه این آیین اظهار کرد: مزیتی که برای کارکنان شهرداری و خانواده های آنان فراهم شد می تواند یک شایستگی برای آنان نسبت به سایرشهرداری های کشور باشد که ریشه در تفکر انسان محور این دوره از مدیریت شهری و توجه به نیازهای بنیادی و کرامت انسانی است.

علیرضا صادقیان تصریح کرد: مدیریت این دوره شهرداری اصفهان به کرامت کارکنان توجه زیادی دارد، امروزه در تمام دنیا مردم بخش عمده ای از نیازهای خود مانند تفریح، آموزش، خرید و حضور در فضای متفاوت را در مارکت ها یا همان فروشگاه های بزرگ تامین می کنند که این موضوع احساس رضایت را در شهروندان به وجود می آورد.

وی اضافه کرد: اگر اعتقاد و عزم راسخ در اجرای چنین پروژه هایی نبود در بدترین شرایط کشور چنین اتفاق مهمی رخ نمی داد و امروز این اتفاق ماندگار برای مردم اصفهان رقم خورده است.

نیروی انسانی مهمترین رکن هر سازمان است

معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان نیز در ادامه این آیین نیروی انسانی را مهمترین رکن هر سازمانی ذکر کرد و افزود: مدیریت ارشد شهرداری اصفهان به این مهم پی برده است و تلاش می کند رضایت کارکنان خود را به حداکثر ممکن برساند.

مرتضی طهرانی تصریح کرد: نیروی انسانی هر سازمانی مهمترین عنصر پیش برنده هر سازمانی است، بنابراین توجه به همه ابعاد نیروی انسانی مانند ابعاد مادی، معنوی، تحصیلات، رضایت و ... لازم و ضروری است.

رعایت استانداردهای روز دنیا در اجرای پروژه شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری اصفهان

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی کارمندان شهرداری اصفهان نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه شهرداری ها نهادی خدمات رسان هستند و همواره انتظار این است که بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنند، اظهار کرد: با وجود این خدمات که به شهروندان ارائه می شود کیفیت خدماتی که به کارکنان شهرداری می رسد همواره ضعف دارد، خانواده بزرگ شهرداری بالغ بر 100 هزار نفر است که باید به این جمعیت بسیار زیاد خدمات ارائه شود و نشان می دهد که باید به صورت ویژه به این افراد نگاه شود.

نادر آخوندی تصریح کرد: با آسیب شناسی های صورت گرفته مشخص شد که از سالهای بسیار دور و از سال 62 شرکت تعاونی کارمندان شکل گرفته بود و از آن پس هیچ تغییری در وضعیت ارائه خدمات در فضای موجود رخ نداده بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون جمعیت خانواده شهرداری افزایش بسیاری پیدا کرده است بنابراین فضایی استاندارد با کیفیت بسیار بالا در این تعاونی مصرف ایجاد شد تا خدمات رسانی خوبی به کارکنان شهرداری از گذشته تا امروز صورت بگیرد.

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی کارمندان شهرداری اصفهان با بیان اینکه کلنگ زنی این پروژه سال 95 انجام شده بود،گفت: هم اکنون فروشگاهی ایجاد شد که با 5 هزارمترمربع فروشگاه، 6 طبقه مسکونی، پارکینگ هوشمند و ... از استانداردهای روز دنیا برخوردار است.

وی با اشاره به ویژگی های این پروژه، تاکید کرد: این پروژه با مساحت زیربنای (فروشگاه به همراه انبار و سردخانه ها) 5 هزار مترمربع، 4 هزار متر مربع پارکینگ مسقف هوشمند در 4 طبقه، 1000 مترمربع انبار و سردخانه، پارکینگ با ظرفیت 500 خودرو و در مدت زمان 48 ماه اجرایی شده است.

آخوندی هزینه خرید کلیه تجهیزات فروشگاه را 150میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این فروشگاه با توجه به آشفتگی بازار می تواند اهرم موثر برای تنظیم بازار شهر باشد.

شهرداری اصفهان پیشرو شهرداری های کشور در حوزه مشارکت ها

مدیرعامل شرکت هلدینگ عقیق نقش جهان که در این پروژه با شهرداری مشارکت داشته است نیز در ادامه با اشاره به ویژگی های فنی این پروژه اظهار کرد: این شرکت تعاونی در زمینی به مساحت حدود 10 هزار مترمربع، 42هزار متر زیربنا است، قرار بود این پروژه سال 95 اغاز شود که با مشکلاتی مواجه بود اما امروز با ساخت این مجموعه خدمات خوب و ارزنده ای به شهروندان ارائه می شود.

مهدی شیخ سجادیه تصریح کرد: شهرداری اصفهان در حوزه مشارکت ها در کشور پیشرو است و مدل هایی که در کشور ایجاد می شود نمونه هایی است که از اصفهان الگوبرداری می شود و من از این بابت از شهرداری اصفهان تشکر می کنم.

مدیرعامل هلدینگ عقیق نقش جهان افزود: پارکینگ کنار این شرکت تعاونی دارای ظرفیت حدود 500 خودرو است، این پروژه در یکی از پرجمعیت ترین مناطق شهری طراحی و اجرا شده است و می تواند به عنوان یک محرک توسعه محله های اطراف و منطقه را دگرگون کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز