تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند امضا شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۱۷:۵۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۱۰۴۲
تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند امضا شد
آیین امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند امروز، جمعه ۱۱ تیرماه به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ شهردار سمرقند در این آیین گفت: این تفاهم‌نامه برای برقراری روابط دوستانه بین دو شهر قدمی دو کشور برابر پایه‌گزاری خواهد شد.

 

وی افزود: خوشحالم که بعد از ۶۰۰ سال، مجدد راه دوستی با اجداد خود را آغاز کردیم.

 

در ادامه شهردار اصفهان تاکید کرد: بسیار خوشحالم که ۱۳ شهر خواهرخوانده داریم و امروز آغاز روابط همکاری دو شهر اصفهان و سمرقند را هم اعلام و آغاز میکنیم. 

 

نوروزی گفت: ما بعد از سمرقند با شهر پورتو در پرتقال و شهر حیدرآباد در هند این قرارداد را امضا خواهیم کرد و از امروز که این تفاهم نامه بین من و شهردار سمرقند امضا میشود یعنی این دو شهر به عنوان دو شهر کهن و تاریخی محور فعالیت های تاریخی و گردشگری و سایر فعالیت ها در این حوزه ها در ایران و ازبکستان خواهد بود. 

 

وی در ادامه افزود: سمرقند و اصفهان هر دو عضو سازمان اکو هستند و این می‌تواند منجر به ایجاد شبکه شهر های اکو برای فعالیت های چند جانبه و بین شهری باشه و این اتفاق بزرگی است. 

 

شهردار اصفهان تاکید کرد: این تفاهم نامه فقط برای همکاری بین دو شهرداری نیست بلکه تفاهم‌نامه ای است که از فردا تمامی نهاد های مربوطه از جمله، دانشگاه ها، اتاق های بازرگانی و دیگر مراکزی که می‌توانند تحت این تفاهم‌نامه فعالیت بکنند، آغاز فعالیت کنند.

 

نوروزی در ادامه اظهار کرد: اصفهان و سمرقند از جمله شهرهای تاریخی دنیا می‌باشند و همچنین سمرقند مرکز مطالعات تاریخی است و امضای این تفاهم باعث مشارکت و فعالیت بیشتر این دو شهر میشود و از طرف دیگر با توجه به اینکه هر دو شهر از نظر دیپلماسی شهری تجربه خوبی دارند و اصفهان در این حوزه پیشرفت های خوبی داشته‌است، این یک فرصتی است برای شهروندان دو شهر و دوکشور و امیدوارم این فرصت بتوانند انتقال پیدا کند و زمینه را برای تعامل شهروندان فراهم سازد. 

 

وی گفت: ما در مهر ماه امسال ۳۴ امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را خواهیم داشت و همینجا دعوت میکنم که همه شما و شهروندان شما نیز مشارکت بکنند.

 

شهردار اصفهان افزود: امیدوارم که بتوانیم با تقویت این تعاملات زمینه را برای حوزه های کتاب و موسیقی نیز فراهم سازیم که شهروندان دو شهر بتوانند شرکت بکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز