اینطوری آدم به یک سری چیزها شک می کند؛

حدادی فر: داور با اشتباه فاحش سه امتیاز را گرفت

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۲:۴۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۱۳۴۰
حدادی فر: داور با اشتباه فاحش سه امتیاز را گرفت
کاپیتان تیم فوتبال ذوب آهن می گوید تا زمانی که VAR در فوتبال ایران مورد استفاده قرار نگیرد، نباید به ایجاد عدالت امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قاسم حدادی فر کاپیتان تیم فوتبال ذوب آهن، ضمن اشاره به شرایط خود پس از عمل جراحی بیان کرد: حدود دو ماهی است که جراحی کرده ام و مدتی است تمریناتم را شرع کرده ام و امیدوارم بتوانم برگردم بازی کنم. دوست دارم اگر می خواهم خداحافظی بکنم، این اتفاق در زمین فوتبال برایم بیفتد. الان که شرایط خوب نیست، امیدوارم به ثبات برسیم و شرایط مهیا شود.

بخش بعدی صحبت های کاپیتان ذوب آهن در مورد اتفاقات رخ داده در دیدار این تیم برابر تراکتور بود و در این مورد اینطور صحبت هایش را انتقاد از فضای این روزهای حاکم بر فوتبال ایران آغاز کرد و گفت: فکر می کنم خیلی خب تمرین کردیم و آماده این مسابقه شدیم. اما به نظر می رسد یک سری اتفاقات در زمین رقم نمی خورد. من کلا آدم بدبینی نیستم، ولی در بازی با تراکتور تیم ما آماده بود و ۸۰ درصد بازی را در اختیار داشتیم. با این خال و با اشتباه فاحش داور سه امتیاز از دست ما می رود.

او در ادامه با اشاره به شرایط ذوب آهن طی یکی دو سال اخیر، عنوان کرد: یکی از مظلوم ترین تیم های لیگ هستیم و روز به روز هم متاسفانه شرایط بدتر می شود. با این شرایط تا زمانی که VAR نیاید، عدالتی هم نخواهد بود. اتفاقاتی که بیرون از زمین می افتد ، تیم را از شرایطش خارج می کند. همه مجموعه ذوب آهن ناراحتند و من هم خیلی خیلی ناراحتم. متسحق سه امتیاز بودیم ولی نمی دانم داور چطور آن صحنه را در اوایل مسابقه پنالتی گرفت! بعد هم می بینیم که اتفاقی نمی افتد؛ درست مثل پارسال که در بازی با ماشین سازی حق ما را به راحتی خوردند و آب از آب تکان نخورد. ما می خواهیم عدالت رعایت شود و داوران خوب انتخاب شوند. این خیلی بد است که داور نداند چه چیزی را پنالتی گرفته و هر دفعه یک چیزی بگوید. یکبار به بازیکن های ما گفته خطای هند را گرفتم؛ بعد گفته خطای هل دادن و هر بار یک حرف در مورد پنالتی عجیبی که گرفته، زده است.

قاسم حدادی فر که برای تماشای بازی علی رغم مصدومیت به تبریز سفر کرده بود، با تاکید بر اینکه باید VAR به فوتبال وارد شود، اضافه کرد: من پارسال هم گفتم مظلوم ترین تیم هستیم. دو سال است پایین جدول هستیم و هر سال اتفاقات عجیبی در بازی های ما رخ می دهد. واقعا تیمِ مظلوم برازنده تیم ماست. برای کشوری با ثروت ما، ایجاد VAR یک چیز پیش پا افتاده است؛ اینکه هفت هشت استادیوم مجهز به کمک داور ویدئویی شوند که کار خیلی سختی نیست. با این شرایط، تا وقتی وی ای آر نیاید، در فوتبال ما عدالت برقرار نخواهد شد و هر اتفاقی هم می افتد، آب از آب تکان نمی خورد و همه خیلی زود متاسفانه اتفاقات را فراموش می کنند. تیم ها زحمت می کشند، ولی داور به راحتی اشتباه می کند و تمام زحمات به باد می رود. 

او در پاسخ به این سوال که آیا عمدی در اتفاقات داوری وجود دارد، توضیح داد: همیشه باید به داوری احترام گذاشت. من آدم بدبینی نیستم ولی اشتباه یکبار، دوبار، سه بار. وقتی بیشتر می شود، به یک سری چیزها شک می شود. امیدوارم کمیته داوران بهتری انتخاب کنند، تا در صحنه های حساس بتوانند خوب تصمیم بگیرند.

از حدادی فر در مورد رای کمیته استیناف هم پرسیدیم که هنوز رای مربوط به بازی را اعلام نکرده و او در واکنش به این حکم بیان کرد: متاسفانه ما برخلاف بعضی تیم ها نماینده ای در فدراسیون نداریم. این معضل بزرگی است که هنوز رای اعلام نشده است. وقتی یک اشتباهی می شود، باید سریع کمیته استیناف تصمیم بگیرد. تیم هایی که درگیر این بازی هستند، با این رویه چند هفته ای است که استرس دارند. باید تکلیف این رای هر چه زودتر مشخص شود. هر رایی می خواهند بدهند، باید زود اعلام کنند. همین حالا هم دیر شده. آن بازی بازیکنی چند دقیقه بازی کرده؛ بازی ما با ماشین سازی هم تیم حریف چند دقیقه ۱۲ نفره بازی کرد. آیا اتفاقی افتاد؟!  

 

حرف های پایانی حدادی فر هم اینطور مطرح شد: از هواداران و مردم خوب اصفهان می خواهم تا آخرین لحظه از تیم حمایت کنند. این تیم درلیگ برتر می ماند و استحاق خیلی بیشتری دارد. باید در آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم تا دوباره ذوب آهن برای قهرمانی لیگ و آسیا بجنگد.

 

نظر شما