بی برنامه گی در جیره بندی برق از سوی تهران است /۲۵۰ نفر بر اثر خاموشی برق در آسانسور گیر افتادند

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۳:۰۴:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۳۵۰۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بی برنامه گی در جیره بندی برق از سوی وزارت نیرو، توانیر و دیسپاچنیگ خبر داد وگفت : در دو روز گذشته ۲۵۰ نفر بر اثر خاموشی برق در آسانسور گیر افتادند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه اظهار کرد: بی برنامه گی در قطع فیدرهای برق برای مردم اصفهان مشکل ساز شده است و وزارت نیرو، شرکت توانیر و دیسپاچینگ کشوری باید در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی افزود: در این دو روز بیش از ۲۵۰ نفر در آسانسورها گیر افتادند و ترافیک و اختلال در چهارراه ها بر اثر خاموشی چراغ راهنمایی گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزایش دما را علت اصلی خاموشی ها عنوان کرد و توضیح داد: در ماه جاری در اصفهان بین ۲ تا چهار درجه افزایش دما نسبت به نرمال وجود دارد که در تمام طول تابستان نیز شدت گرما تا ۲ درجه بیش از حد نرمال خواهد بود و بر این اساس دمای هوا در اصفهان از ۴۰ تا ۴۲ درجه و در برخی شهرستان‌ها تا ۴۶ درجه نیز افزایش می یابد.

وی این افزایش دما را در دو دهه گذشته کم سابقه دانست و گفت: کم بارشی، افزایش مصارف و کم شدن توان تولید برق کشور  موجب  اعمال خاموشی‌های تعریف نشده در استان شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: شهرداری‌ها موظف به نصب سیستم «جی پی اس» در چهارراه‌ها برای حفظ برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هستند و شهروندان نیز باید الزمات قطع و وصل برق را که بر روی سامانه مربوطه در وزارت نیرو قرار دارد برای پیشگیری از بروز خسارت به لوازم خانگی رعایت کنند.

وی به دستگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای استفاده از دیزل ژنراتور و تامین برق اضطراری تاکید کرد و گفت: شرکت‌های برق استان نیز باید ۲۴ ساعته مسائل و مشکلات را به‌صورت منطقه به منطقه پیگری کنند.

شیشه‌فروش تاکید کرد: وزارت نیرو و شرکت توانیر باید سهم خاموشی‌های استان را کمتر کنند و اداره برق نیز موظف به اعلام جدول خاموشی است.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت برق موظف به اعلام الزامات ایمنی به صنوف است و صنوف باید نسبت به اعمال طرح های ایمنی برای پیشگیری از بروز حوادث اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز