نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مساجد محور حل مشکلات محلات باشند

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۰:۴۳:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۸۹۰۹
مساجد محور حل مشکلات محلات باشند
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: مساجد باید پایگاه مردمی امربه معروف و محلی برای حل مشکلات مادی و معنوی مردم در محله‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با اشاره به اعتماد مردم به نهاد‌هایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر، گفت: امام حسین (ع) فرمودند همه واجبات به وسیله امر به معروف و نهی از منکر برپا خواهد شد.

او ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر کردن به این معنا است که انسان نسبت به دین بی تفاوت نیست و اگر مردم نسبت به دین بی تفاوت نباشند یعنی نسبت به دین بی باک نیستند، احیای امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه به مردم متذکر شویم که نباید نسبت به دین بی تفاوت بود.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: افزایش گروه‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد که در زمینه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند موضوع بسیار خوبی است و می‌تواند در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه بسیار مؤثر باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید مساجد از پایگاه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر باشند، تصریح کرد: شناسایی افراد نیازمند و مستضعفان در محله‌ها باید در مساجد صورت بگیرد و به صورت پنهانی و با حفظ کرامت افراد و دستورات دین مبین اسلام به آن‌ها یاری رسانی شود، از بیماران محله‌ها عیادت شود و اگر بیماری نیاز به همراهی و کمک مادی و معنوی دارد به مشکل او رسیدگی و نسبت به رفع گرفتاری افراد اقدام بشود.

او با تأکید بر اهمیت مساجد در برطرف کردن مشکلات مادی و معنوی محله‌ها، خاطرنشان کرد: مساجد می‌توانند بسیاری از مشکلات و مسائل محله‌ها را برطرف کنند و نقش آفرینی جدی در جامعه داشته باشند به شرط اینکه فعال باشند و افراد توانمند مدیریت مساجد را عهده دار باشند.

در ادامه این دیدار سردار جواد استکی رئیس مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با اشاره به فلسفه شکل گیری این مجمع، گفت: از سال ۹۵ مسؤولیت این مجمع را عهده‌دار شدم و تلاش کردیم با همکاری و همیاری افرادی نظیر حجت الاسلام صادق‌زاده در راستای احیای این واجب فراموش شده گام برداریم.

او در ادامه افزود: همه فعالیت‌های مجمع رهروان امربه معروف به عشق احیای این فریضه واجب و لبیک گفتن به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است، امیدوار هستیم با توجه به حضور آیت الله رئیسی در دولت بتوانیم این واجب فراموش شده را احیا کنیم.

حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، در ادامه خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ مسجد در طرح سلام مسجد که با همکاری حجت الاسلام ابطحی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در حال انجام است در ایام کرونایی که مساجد تعطیل بودند وارد این طرح شدند که با محوریت فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی و تولید محتوا در این زمینه است.

او  ادامه داد: حدود ۱۷۰۰ نفر در مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در سال گذشته آموزش دیدند، همچنین ۱۲ جلسه مباحث تخصصی انتخابات در ایام انتخابات برگزار شده است، یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسأله کمک به سالمندان بوده است که به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای در مجمع رهروان داشته‌ایم.

حجت الاسلام صادق‌زاده تصریح کرد: حدود ۵۰۰ سالمند نیازمند را با همراهی متخصصان حوزه تغذیه و مسائل بهداشتی و سلامت سالمندان تحت پوشش قرار دادیم و تلاش شد تا به مسائل تخصصی سالمندان در ایام کرونایی توجه بشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز