رضا امینی:

انجام فعالیت شوراها از عهده دولت‌ها برنمی‌آید

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۶:۴۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۱۴۱۷
انجام فعالیت شوراها از عهده دولت‌ها برنمی‌آید
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال‌های اخیر هر آنچه از سوی دولت‌ها و مجلس‌ها بر شوراها گذشته حکایت از کاهش ظرفیت سرشار شوراها و ضعیف‌تر و نحیف‌تر شدن آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، رضا امینی امروز (یکشنبه) در یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که پنج دوره از عمر شوراهای اسلامی شهر، یکی از نهادهای عمومی غیردولتی و مردمی گذشته است، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا که برآمده از اصول مصوب در قانون اساسی بر مبنای رأی و اراده مردم هستند یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌ها و مراکز خدمت به مردم در طول ۲۲ سال گذشته بوده و اتفاقات مهم و عموماً مبارکی در طول این دوران در سراسر کشور به وقوع پیوسته است.

وی با انتقاد از بی توجهی‌ها و تنگ‌نظری‌ها به بهانه خطاهای کوچک خانواده بزرگ شوراها که خصوصاً در شهرهای کوچک شده و زمینه محدودتر شدن حوزه تصمیم‌گیری و فعالیت‌های این نهاد اثرگذار را فراهم کرده است، افزود: شوراها واسطه مطلوبی بین مردم و دولت‌ها بوده و هستند اما کم نبوده است بی‌مهری‌ها و بی توجهی‌ها به این نهاد پر کار و بانشاط که در ادوار گذشته از سوی مدیران دولتی خصوصاً مدیران کلان کشور بر آن روا داشته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که در سال‌های اخیر هر آنچه از سوی دولت‌ها و مجلس‌ها بر شوراها گذشته حکایت از کاهش ظرفیت سرشار شوراها و ضعیف‌تر و نحیف‌تر شدن آن‌ها است، تصریح کرد: قطعاً انجام فعالیت شوراها در شرایط کنونی هرگز از عهده دولت‌ها برنخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در مجلس شورای اسلامی و دولت جوان انقلابی آیت الله رئیسی شاهد بررسی دقیق چالش‌ها و کشف حقایق و در نهایت اصلاح قوانین به شکل منطقی با رویکرد مثبت برای ارتقای جایگاه‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم.

امینی ادامه داد: برای منتخبین محترم ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان آرزوی توفیق دارم و آرزومندم با تلاش و برنامه‌ریزی و پشتکار و صداقت و پاک دستی بتوانند در انجام رسالت سنگین خود موفق بوده و با خدمتی صادقانه نام نیکی از خود در شهر اصفهان بر جا بگذارند.

وی تصریح کرد: امروز معیشت و رفاه از دست رفته مردم ضروری‌ترین هدف برای دولت بوده و انتظار است با همت و تلاش مدیریت جهادی فضای خسته و ناکارآمد مدیریت امروز کشور به فضایی پرکار و با نشاط تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز