شهردار اصفهان:

سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان محل تصمیم گیری‌های مهم خواهد شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۸:۴۲:۱۲
کد خبر: ۱۲۱۴۴۸۷
سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان محل تصمیم گیری‌های مهم خواهد شد
اینجا رئیس‌های جمهورهای کشور ها خواهند آمد و بسیاری از تصمیم ها اینجا تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت الله نوروزی در آیین افتتاحیه سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان گفت: لازم است تشکر بکنم از همه کسانی که دعوت ما را پذیرفتن و از همه سپاسگزارم. اینجا در آینده حتما آدم های مهمی خواهند آمد و اتفاق های بزرگی رخ خواهد داد. و اینجا رئیس‌های جمهورهای کشور ها خواهند آمد و بسیاری از تصمیم ها اینجا تصمیم گیری خواهد شد.

وی گفت: وزیر خارجه وقتی اینجا را دید گفت اینجا نه از سازمان ملل چیزی کم ندارد بلکه پیشرفته از نیز است و ۷۲ هکتار زمین که این بخشی از کار است که انجام شده است. بخشی از این فضا هتل خواهد شد که چالش هایی داشته و بخش خصوصی نیز قول داده اند که این مجموعه صاحب لوازمی که نیازمند است بشود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: اینجا ۳ فاز دارد که تامین آب برای ۳۲ هکتار فضای سبز و البته در فاز اول ما ۸ ویلا داریم که با شرایط خاص ساخته سده است که برای سران کشور هاست. گفت: ۸۴ هزار متر مساحت ساخت دارد که این سالن۱۵ هزار متر است ودو مکان برای رصد سن و ترجمه به ۱۱ زبان زنده دنیا که همزمان انجام می‌گیرد. فاز دو ما چندین سالن فرعی دارد که اینجا تجهیزاتش ۲ بخش است. تجهیزات وجود دارد ولی اگر شروع میکردیم فردا از ما سوال میشد که این سیستمی که آغاز گارانتی شده این چرا بهره بردار ندارد.

وی ادامه داد:ما عهد بسته بودیم که هرچی نیمه کاره مانده است را تکمیل کنیم و بدانید که در سال ۸۹ دولت موسوبه داشت که شروع بکنند سال ۹۰ ۱۷-۱ کار آغاز شد و دولت آن موقع تعهد کرد که پول بده و ما که آمدیم اینجا و هزینه ای شده بود تقریبا ۲۴۱ میلیارد تومان از ۹۰-۹۵ هزینه شد. و وقتی که ۸۷ میلیارد را برای تسویه دادیم و ۵۲۱ میلیارد تومان در مجموع هزینه شد. و ۴۷۰ میلیارد باقی ماند ۲۰ میلیارد دولت داد که قبل از من تلاش هایی سد برای پول گرفتن ولی گفتن ما به اینجا پول نمیدانیم و به مترو پول میدهیم.

با مدیر کل دیوان محاسبات هم به توافق نرسیدم و لحظات آخر هر دوشنبه میریم تهران و میایم. بالاخره ۲۰۰ میلیارد دیگر گرفتیم و آقای روحانی به نوبخت دستور داد که بده که گفت نمیشه به اینجا بدیم. من در این سه روز اینگونه میکنم که ۲۰۰ میلیارد در مترو استفاده شود.

شهردار اصفهان گفت:اینجا از نظر پول مورد نیاز تمام است ولی چیزی که تمام نیست امری است که توسط بهره بدار باید انجام شود سینما هم نیز باید تکمیل شود و هویت شهر ابن فضایی سبز است. و اینجا بک ابرو برای اصفهان است. و دیگر دغدغه این را ندارند که اگر مقامات بخواهد بیاین کجا برای استراحت بروند اینجا دیگر همه چیز فراهم است. و اگر بپرسید اینجا چند ارزش دارد باید بگیم، اگر زمین اینجا را متری ۵ ملیون بگیریم میشه ۳۶۰۰ میلیارد تومن. ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و اینجا چیز دیگری نمانده و اگر کسانی میگویند تکمیل نیست باید بگم آسانسور ها هست خریده شده باید نصب بشه پله برقی خریده شده باید نصب بشه ۲۰ تا پله برقی میخوایم اینجا و باید ماهم پول بیشتری بدهیم. و من خواهش میکنم بازدید بکنند از همه مکان ها و حجم کاری که شده است.

نظر شما