برای از سرگیری فعالیت‌ها در اصفهان باید ۷۵ درصد مردم واکسینه شوند

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۱۸:۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۲۰۶۱۳
برای از سرگیری فعالیت‌ها در اصفهان باید ۷۵ درصد مردم واکسینه شوند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارای ۱۳ مرکز واکسیناسیون است که هشت مرکز آن ثابت است، گفت: با پوشش بیش از ۷۵ درصدی واکسیناسیون می‌توان فعالیت‌های اجتماعی را مجدداً از سر گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کمال حیدری امروز _ یکشنبه ۲۴ مردادماه_ با حضور در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: لازم است همکاری دستگاه‌ها و مشارکت مردمی بیشتر جلب شود تا برای انجام واکسیناسیون به آرامش و نظم بیشتری برسیم.

وی تاکید کرد: برای برون‌رفت از شرایط کنونی شیوع کرونا باید روی مباحث فرهنگی بیشتر کار کرده و زیرساخت‌های همراهی مردم به درستی ایجاد شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ابتدای شیوع کرونا تصور این بود که پس از چند ماه این بیماری تمام می‌شود اما هر روز ویژگی‌های آن پیچیده‌تر می‌شود، افزود: سعی کردیم دچار روزمرگی نشویم تا بتوانیم از اتفاق به عنوان یک فرصت برای آینده پویاتر آماده شویم.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که شیوع کرونا یک جنگ بیوتروریسمی باشد بنابراین باید زیرساخت‌های موردنیاز برای موارد مشابه در آینده را داشته باشیم مانند کشورهایی که در میان تعداد زیاد مبتلایان اول از همه متوجه می‌شوند که یک بیماری نوپدید است و اقدامات اولیه را انجام می‌دهند.

حیدری گفت: برای ازدحام جمعیت در اتوبوس و مترو دغدغه جدی داریم هر چند که باید مباحث اقتصادی در این زمینه نیز مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای ۱۳ مرکز واکسیناسیون است که هشت مرکز آن ثابت است، افزود: با پوشش بیش از ۷۵ درصدی واکسیناسیون می‌توان فعالیت‌های اجتماعی را مجدداً از سر گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شورای شهر درخواست کرد نیروی انسانی مدیریت شهری به کمک شبکه بهداشت و درمان آمده و به دیگر نیروهای مردمی و دانشگاهی بپیوندند.

وی اضافه کرد: برای مدیریت شرایط شیوع کرونا همکاری مطلوبی وجود ندارد و مکاتبات بی‌نتیجه می‌ماند که با این همکاری ضعیف نمی‌شود حرکت ملی در مقابله با آن کرد لذا درخواست همکاری بیشتری داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز