سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

فرآیند انتخاب شهردار در جریان منطقی خود پیش می‌رود

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۲:۴۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۲۳۰۱۵
فرآیند انتخاب شهردار در جریان منطقی خود پیش می‌رود
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فرآیند انتخاب شهردار در جریان منطقی خود پیش می‌رود، گفت: باید بدانیم که این فرآیند اصل نیست بلکه مسیری است که بتوانیم دچار خطاهای شناختی نشویم و همه ظرفیت‌ها را با دقت و سرعت مناسب و بدون اشکال مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، علی صالحی امروز (یکشنبه) در پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و امام سجاد (ع) اظهار کرد: از هیئت‌های مذهبی که در این ایام در کنار کادر سلامت بودند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند تشکر می‌کنم. همچنین از شهرداری اصفهان به جهت فضاسازی مناسب این ایام و کارکنان و پاکبانان خدوم که با وجود خطرات بیماری کرونا در کنار عزاداران حسینی بودند، سپاسگزارم.

وی ضمن تبریک روز پزشک افزود: تلاش‌های زیادی توسط دانشگاه علوم پزشکی در جهت پیگیری موضوع واکسیناسیون نیروهای شهرداری که جزو مشاغل پر خطر هستند انجام شده است. از مدیران شهرداری تقاضا داریم با پیگیری مجدانه و رعایت عدالت و اولویت بر اساس خطر پذیری مشاغل این وظیفه را انجام دهند و خود در آخر این صف قرار بگیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص انتخاب شهردار اصفهان گفت: فرآیند این انتخاب در جریان منطقی خود به پیش می‌رود. باید بدانیم که این فرآیند اصل نیست، بلکه مسیری است که بتوانیم دچار خطاهای شناختی نشویم و به گزینه‌های اطراف خود محدود نباشیم و همه ظرفیت‌ها را با دقت و سرعت مناسب و بدون اشکال مورد بررسی قرار دهیم.

صالحی ادامه داد: از همه نخبگان و اصحاب رسانه تقاضا داریم که در کنار شورا باشند تا بتوانیم یک انتخاب خوب برای چهار سال پیش رو رقم بزنیم. باید تأمل و کمی تحمل کنیم که این مهمترین تصمیم شورای اسلامی شهر به انجام برسد. در عین حال پذیرای همه نظرات، مشارکت و حمایت همه مردم هستیم.

وی تاکید کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر حضور جوانان و نخبگان در جهت تأثیرگذاری مناسب در شهرداری و شهر در اولویت است در این راستا زمینه حضور جوانان و نخبگان جوان باید به گونه‌ای فراهم شود که در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری شهر بیش از پیش فراهم شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه دوران پشت‌میزنشینی در شهرداری به پایان رسیده است گفت: امروز اولویت با حضور مدیران مردمی و مدیرانی است که در دل دغدغه‌های مردم باشند چرا که سرمایه اجتماعی شهر اصفهان نیازمند چنین حضورهای میدانی است.

وی در خصوص مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری افزود: از روزهای آغازین کار شورا این موضوع در اولویت و به صورت جدی در کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون اقتصادی مد نظر بوده است. مبارزه با فساد، باید هوشمند و سیستمی باشد و در عین حال در دسترس همه مردم قرار بگیرد تا نظارت بر عملکرد بر خروجی و کارآمدی سیستم قابل مشاهده باشد.

صالحی با بیان اینکه سلامت اداری و سلامت کارکنان شهرداری بیش از هر چیز مد نظر شورا بوده و است، ادامه داد: رفع قوانین زائدی که زمینه ساز فساد است از اولویت‌های این سیستم هوشمند و همه جانبه و در دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به تغییر رویه در موضوع برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: در اصفهان نگاه‌ها به شورای ششم برای تحول است و این تحول _یعنی عدالت توزیعی و عدالت تخصیصی در منابع، کارآمدی و رضایت در شهرداری_ اتفاق نخواهد افتاد مگر با تغییر در حوزه برنامه و بودجه.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آیت الله فقیه ایمانی یکی از وزنه‌های سنگین حوزه فرهنگ این شهر بود که ایشان از دست دادیم، اظهار کرد: محور قرار دادن خانواده و نگاه مردم باور در شهر زندگی، از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی شورای ششم است.

وی لازمه احساس خوب مردم در اصفهان را جاری شدن زاینده رود دانست و گفت: احیای این شریان حیاتی شهر اصفهان را از همه دستگاه‌ها و دولت سیزدهم طلب می‌کنیم و به صورت جدی در کنار نمایندگان مردم در مجلس و همه نهادها آن را پیگیری خواهیم کرد. زاینده رود جاری موضوعی است که مردم اصفهان شب‌ها با آن می‌خوابند و صبح‌ها با آن بیدار می‌شوند و مسئله اساسی در شهر برای همه نسل‌ها است.

صالحی با اشاره به روز جهانی مسجد افزود: توجه به فضای مجازی، کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها از مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر است که با نقش دادن به مردم و بازی گرفتن از آن‌ها و با استفاده از حلقه‌های نخبگانی و متخصصان و قشری به عنوان خروجی مشارکت‌ها رقم خواهد خورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز