سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

گمانه زنی ها معیار انتخاب شهردار اصفهان نبود

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۱۶:۳۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۶۹۱۷
گمانه زنی ها معیار انتخاب شهردار اصفهان نبود
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گمانه‌زنی‌ها معیار انتخاب شهردار اصفهان نبود و تمام مسیر بر اساس فرآیند پیش رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان‌، علی صالحی در نخستین نشست خبری که با محوریت مراحل انتخاب شهردار اصفهان، در محل تالار شورای شهر برگزار شد، اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های مهم اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب فردی توانمند و متناسب با ظرفیت اصفهان برای مدیریت شهری بوده و این موضوع با بهره گیری نظر مردم، نیازهای شهر، ظرفیت ها، پیشنهاد نخبگان و فرآیند مشخص و بر اساس جودل امتیاز دهی پیش رفت.

وی افزود: انتخاب شهردار تا آخرین مرحله و روز انتخاب بر اساس جدول امتیاز بندی بود و هیچ تصمیمی به جز این فرآیند نداشتیم و حتی در روز جلسه هم مشخص نبود که کدام گزینه به عنوان فرد منتخب از بالای می آید و به همین دلیل پیش بینی نفر سوم و زمان دیگر برای انتخاب شهردار داشتیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: گمانه‌زنی‌ها معیار انتخاب شهردار اصفهان نبود و تمام مسیر بر اساس فرآیند پیش رفت ولی در برخی از شبکه های اجتماعی و منظر عمومی فرد به گونه ای اظهارنظر می شود که علی قاسم زاده از قبل مشخص بوده اما این از نظر شورا غلط است.

وی با بیان اینگه گمانه زنی‌های مردم بر گزینه‌های دیگر وجود داشت، تصریح کرد: در فضای مجازی و حقیقی از یک سال قبل تاکنون افراد چینش‌های مختلفی را برای مدیریت شهری داشتند که این‌ها بر تصمیم سازی شورای اسلامی اثری نداشته و همه چیز شفاف و با رعایت برنامه ارزیابی گزینه ها بوده است.

صالحی با بیان اینکه شورای شهر منتخب پس از انتخابات خردادماه تا زمان شروع به کار رسمی‌، فعالیت خود را انجام می‌دادند، تصریح کرد: تشکیل کمسیون‌ها و انتخاب افراد برای هر کدام از این کمسیون های تخصصی در همین جلسات مشخص شد.

وی ادامه داد: نیازها، ظرفیت‌ها و بررسی وضعیت هر حوزه در کمسیون مختلف انجام شد و همین موضوع در تصمیم گیری برای شاخصه‌های یک شهردار در شرایط فعلی مد نظر گرفته شد.

این عضو از شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعامل و ارتباط شهردار با شورای اسلامی، ادارات کل استان اصفهان، مدیران ملی و مردم یکی از شاخصه های مهم برای انتخاب این فرد بود، گفت: شهردار علاوه بر اینکه باید یک فرد دارای طرح و ایده و توانمند و مستقل باشد اما برای پیشرفت کار نیازمند تعامل و همکاری با اعضای شورای اسلامی شهر و بدنه کارمندان شهرداری است.

وی اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قصد دخالت در کار شهردار را ندارند و بر اساس قانون کار خود را انجام داده و استقلال شهردار را حفظ می کنند.

صالحی مطالبه گری را یکی از ویژگی‌های مهم شهردار منتخب بیان کرد و گفت: مسائل شهر مثل آب باید در عرصه ملی و استانی مطالبه شود که پارلمان شهری نیز حامی چنین رفتاری است.

وی رویکرد شهر مشارکتی و شهر زندگی برای اصفهان را در مدیریت جدید مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: برای این موضوع علاوه بر مطالعه و نیاز سنجی نیاز با تعامل بین مدیریت شهری و نخبگان قشری است.

به اعتقاد وی بی توجهی نسبت به دیدگاه های مردمی و نیازهای شهروندان موجب ریزش امید و سرمایه انسانی خواهد شد و این به ضرر هر منطقه‌ای است.

صالحی توسعه شهری با بکارگیری ظرفیت های نوین با رویکرد فرهنگی را مهم بیان کرد و گفت: ارتقا کمی و کیفی عملکرد شهرداری در دوره جدید دنبال می شود و آنچه در گذشته در حوزه کیفیتی کمتر مورد توجه بوده، در این دوره جبران خواهد شد.

جوان گرایی و انقلابی گری در مدیریت شهری

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم این دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان جوانگرایی و روحیه انقلابی در مدیریت شهری است، تصریح کرد: جوان‌گرایی در انتخاب بیش از 200 مدیر شهرداری مورد تاکید و توجه شورای اسلامی است که شهردار منتخب نیز اجرایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جوانگرایی و روحیه انقلابی توصیه های رهبر انقلاب و بنیان گذار انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داده ایم،‌اذعان داشت: در جوان گرایی به دنبال کنار گذاشتن افراد با تجربه نیستیم ولی از جوانان استفاده بیشتری می شود.

صالحی اضافه کرد: جوانی تنها به سن نیست بلکه منش و تفکر جوان در بین افراد نیز مهم است چرا که رهبر انقلاب سردار سلمیانی را فردی جوان معرفی می کردند.

وی در باب روحی انقلابی در بین مدیران شهری نیز گفت: تسهیل کننده شرایط، پاسخگویی، شفافیت و فساد ستیزی از مولفه های یک مدیر انقلابی است که در فرمایشات رهبر انقلاب به جنبه های این موضوع توجه و دقت شده و در انتخاب مدیران جوان این موضوع مدنظر است.

تعامل شورای و شهرداری با اقشار مختلف

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در بخشی از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری با اقشار مختلف مردم گفت: تعامل شورای و شهرداری با اقشار مختلف وجود دارد و جلسات قشری برگزار می شود.

وی ادامه داد: جلسه های تعاملی با گروه های مختلف صنفی و شغلی و نخبگان هر حوزه با اعضای شورای اسلامی آغاز شده و اعضای شورای اسلامی و هیات رئسه برای پاسخگویی به مطالبات مردم حضور دارند.

صالحی اضافه کرد: شهردار و تیم اجرایی جدید نیز چنین دیدگاهی را داشته و مسیر فعالیت خود را در همکاری و مشارکت مردم و نخبگان قشری با تشکیل جلسات انجام می دهند.

وی از مطالبه گران اجتماعی خواست تا انان نیز دغدغه های خود را به صورت مسئله محوری و با بررسی کارشناسی مطرح کنند و فضای گفتمان و گفتگویی ایجاد شود.

همکاری مدیریت شهری در شرایط بحرانی کرونا

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا گفت: همکاری از سوی مدیریت شهری بر اساس شرایط وجود دارد و همه برای کمک به بهود وضعیت همکاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: در کمسیون های شورای اسلامی شهر به ویژه کمسیون سلامت این موضوع مهم بررسی شده و پیشنهادات و راهکارها برای همکاری با ستاد کرونا استان اصفهان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا در هنگام بازگشایی مدارس شهرداری هم نقش خود را در تامین وسایل نقلیه عمومی ایفا خواهد کرد و در حوزه آموزش مردم نیز فعالیت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز