ابوالفضل قربانی:

آغاز عملیات اجرایی خط سوم مترو در دوره ششم

۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ۱۴:۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۰۹۳۶
آغاز عملیات اجرایی خط سوم مترو در دوره ششم
نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: انتخاب شهردار اصفهان و مراحل مقدماتی و استعلامات طبق روال عادی انجام شده و امیدوارم در هفته آینده شهردار اصفهان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ ابوالفضل قربانی عصر دیروز (سه شنبه 16 شهریورماه) در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره برنامه چهار سال آینده شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فعالیت شورای دوره ششم بعد از اعلام نتایج انتخابات خردادماه سال جاری، آغاز شد، زیرا این دوره چهار سال زمان زیادی نیست و ثانیه به ثانیه باید از این وقت استفاده کرد. به همین جهت بخش زیادی از برنامه‌ریزی‌ها قبل از رسمی شدن شورای شهر پیش رفت بدین سبب با اینکه طبق روال عادی، کمیسیون‌ها و نمایندگان باید بعد از مراسم تحلیف در فرمانداری مشخص و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود اما همه این اتفاقات قبل از مراسم تحلیف انجام شد.

وی با بیان اینکه اصفهان اکنون با دو چالش آب و مناطق محروم روبرو است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود، افزود: اعضای کمیسیون‌ها مشخص و عناوین برخی تغییر کرد زیرا اولویت‌ها تفاوت داشته و موضوعات جدید به دغدغه‌های شورای شهر اضافه شده و بر اساس آنها کمیسیون جدید باید شکل می‌گرفت؛ مانند کمیسیون ویژه آب و مناطق محروم که در این دوره اضافه شده و در هیچیک از دوره‌های قبلی این کمیسیون وجود نداشته است.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان علت تشکیل کمیسیون پیگیری مصوبات شورا پیگیری مصوبات با تشکیلات منسجم‌تر دانست و تصریح کرد: کمیسیون هوشمندسازی و حمل نقل در دوره‌های قبل با عنوان کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات فعال بود اما هوشمندسازی اکنون در کلانشهرها مطرح است، هرچند که بستر آن با فناوری اطلاعات مرتبط است اما موضوع بسیار مهم‌تر و فراتر از مسائلی است که ممکن صرفاً در مسائل فناوری به آن بپردازیم بنابراین با تغییر عنوان و شرح وظیفه و انتخاب اعضای مرتبط با این موضوع فعالیت کمیسیون به‌طور تخصصی آغاز شد.

وی با اشاره به فرایند انتخاب شهردار اضافه کرد: طبق قانون یک ماه پس از استقرار، فرصت معرفی شهردار را داشتیم که بعد از آن باید مراحل قانونی خود را طی کند و حکم شهردار، توسط وزارت کشور صادر شود. با توجه به اینکه فرصت یک ماهه برای انتخاب شهردار کافی نیست، این فرایند را قبل از رسمیت یافتن شورا شروع کرده و به آن پرداختیم. ۱۰ روز مانده به پایان مهلت قانونی شهردار را معرفی کردیم. انتخاب شهردار اصفهان و مراحل مقدماتی و استعلامات طبق روال عادی انجام شده و امیدوارم در هفته آینده شهردار اصفهان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

فعالیت عمرانی، خدماتی و شهرسازی با نگاه فرهنگی انجام می‌شود

قربانی ادامه داد: در این دوره از نقطه نظرات شهروندان استفاده کردیم تا شاخصه‌های خود برای انتخاب شهردار و نام شهردار مورد نظر خود را بگویند که حدود ۱۵ روز این شاخص‌ها جمع‌آوری شد و بر اساس آئین نامه وزارت کشور مدرک تحصیلی سابقه کاری و شاخصه افراد مورد نظر شهروندان بررسی شد. پاک دستی، مبارزه با فساد، توانمندی و داشتن تجربه و دانش کافی شناخت درست از کار، اثبات خود در فعالیت‌های قبلی که نشان دهنده کارآمدی او پس از قبول مسئولیت شهرداری باشد، روحیه جهادی و حضور در میان مردم و ساده زیست بودن از شاخصه‌هایی است که برای اکثر شهروندان حائز اهمیت بود. بخش عمده موضوعات را از جامعه فرهیخته شهروندان، به ویژه دانشگاهیان استفاده کردیم.

وی افزود: هر کس که عنوان شهردار را می‌شنود در ابتدا تصور می‌کند باید او در حوزه‌های عمران سر رشته داشته باشد و بتواند پل روگذر و زیر گذر و خیابان احداث کند در حالی که افرادی که به مرحله پایانی رسیدند، در حوزه مسائل فرهنگی افراد شاخصی بودند چون رویکرد شورای شهر برای چهار سال آینده، انجام همه کارها و توقعات مردم با رویکرد فرهنگی است. فعالیت عمرانی، خدماتی و شهرسازی در اصفهان متوقف نمی‌شود اما با نگاه فرهنگی انجام می‌شود که با توجه به شعار این مجموعه تحت عنوان زندگی سالم‌تر برای شهروندان اصفهانی، این رویکرد کاملاً متناسب است.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه حاکمیت این است که حضور مردم و تعیین سرنوشت باید توسط خودشان اتفاق افتد بنابراین حضور مردم نه تنها در انتخابات بلکه در همه ابعاد اداره شهر این باید وجود داشته باشد، افزود: ریشه کن شدن فساد در مدیریت شهری یکی از مسائلی بود که مردم درخواست انجام آن را دارند البته قرار نیست خدمات پرسنل را زیر سوال ببریم اما نشان دهنده این است که مردم از برخی مسائل رنج می‌برند و انتظار دارند شورای دوره ششم اهتمام بیشتری برای حل آن داشته باشند.

شفافیت مالی در شهرداری محقق می‌شود

قربانی با اشاره به دغدغه شفافیت در میان مردم گفت: مردم علاقه‌مندند بدانند پولی که به شهرداری پرداخت می‌کنند صرف چه اموری می‌شود که باید در این دوره به صورت جدی به آن بپردازیم. زمانی که مسئله شفافیت به خوبی انجام شود ضمن اینکه دغدغه مردم را برطرف می‌کند، در عین حال باعث سهولت بیشتر، افزایش سرعت کار، افزایش دقت و کیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره به مسائل محیط زیستی و مدیریت آسیب‌های ناشی از آن بیش از پیش خواهیم پرداخت، ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی از مسائل اولویت دار این دوره از شورا است، زیرا با مسائل زیست محیطی ارتباط مستقیم دارد. البته آلودگی‌هایی که کلانشهر اصفهان با آن مواجه است صرفاً به هوا محدود نمی‌شود و آلودگی آب، خاک، صوتی و ریزگردها در اطراف اصفهان به زندگی مردم آسیب می‌زنند.

وی با بیان اینکه ایجاد شبکه مترو در دستور کار شورای شهر قرار دارد افزود: در حال حاضر خط مترو کارکرد لازم در جا به جایی مردم در سطح شهر ندارد و زمانی که شبکه مترو کامل شود می‌توانیم ادعا کنیم مترو به معنای واقعی در شهر کل گرفته است. اکنون خط دو در حال اجرا است و مطالعات خط سوم و چهارم شروع شده و امیدواریم در این دوره عملیات اجرایی خط سوم را آغاز شود زیرا مشکلات مربوط به خط دو و سه مانند خط یک نیست و عملیات اجرایی آن راحت‌تر خواهد بود.

قربانی تصریح کرد: توجه انبوه به ناوگان حمل و نقل، دغدغه اصلی مدیریت شهری است و نمونه عینی آن مترو یا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است، زیرا وضعیت این ناوگان به جهت کاهش سر فاصله و سرویس‌دهی بهتر به شهروندان بهبود یافته است. استفاده همزمان از حمل و نقل عمومی نیز حائز اهمیت است.

همه مناطق کم برخوردار شناسایی شده است

وی با بیان اینکه مناطقی مانند منطقه هفت ،۱۰ و ۱۴ نیاز به حمایت گسترده‌تری دارند، افزود: رسیدگی به مناطق کم برخوردار یکی دیگر از اولویت‌های شورای ششم است از این رو سعی خواهیم کرد فاصله این مناطق را با دیگر نقاط شهر کاهش دهیم، اصفهان نزد مسئولان کشور، شهر برخوردار تلقی می‌شود، اما مناطق کم برخوردار اصفهان کم نیست و در همه مناطق شهر اصفهان محلاتی را داریم که باید نسبت به محرومیت‌های آن حساسیت لازم وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: منطقه شش، جز مناطق خوب شهر اصفهان اما محلات کم برخوردار را در درون خود دارد، همه مناطق کم برخوردار شناسایی و برنامه‌ریزی شده است. محله‌ای در منطقه شش که نیاز به برنامه‌ریزی مناسب‌تر دارد شروع شده و با همکاری اداره راه و شهرسازی استان اقدامات خوبی در حال انجام است. شهرداری همراهی صد درصد دارد که بتواند با استفاده از داشته‌های خود توانمندی این محلات را افزایش دهد.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری برای موفقیت خود باید از ظرفیت معتمدین محلات استفاده کند، گفت: ساکنان هر منطقه و محله مشکلات خود و و راهکارهایی برای برون رفت از آن را بهتر از هر کسی می‌دانند.

وی افزود: کارهای زیادی در شهر اصفهان انجام شده اگر کسی وضعیت اصفهان در نظافت و حمل و نقل عمومی را با ۴۰ سال قبل مقایسه کند قابل قیاس نیست، اما با وضعیت مطلوبی که در نظر داریم فاصله دارد و کارهای زیادی باید انجام شود که امیدواریم در این دوره جدید بخشی از توقعات و مطالبات مردم را پاسخ دهیم.

قربانی با بیان اینکه انضباط اجتماعی یکی از مسائل که یک شهر بالغ بر دو میلیون جمعیت احتیاج دارد و مردم باید در سایه این انضباط راحت تر زندگی کنند، خاطرنشان کرد: نظم و انضباط شهر باید در حمل و نقل، مقررات و خدمات شورای شهر مشهود باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز