هوای اصفهان ناسالم است

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۰:۲۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۲۲۷۵
هوای اصفهان ناسالم است
کارشناس امور آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۳۲ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش فعال در میدان احمدآباد با شاخص ۱۸۱، پروین با شاخص ۱۵۴، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۵۷ و خیابان فرشادی با شاخص ۱۵۱ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان (قرمز) را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: هوای خیابان استانداری و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۴۳، باهنر با شاخص ۱۴۸، رودکی با شاخص ۱۱۲ و کاوه با شاخص ۱۰۹ ناسالم برای گروه‌های حساس و در میدان انقلاب با شاخص ۷۸، رهنان با شاخص ۷۷، فیض با شاخص ۸۲ و میرزا طاهر با شاخص ۵۵ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه چهار ایستگاه پایش هوا  افزود: کیفیت هوا در شاهین شهر با شاخص ۹۳ و مبارکه با شاخص ۷۰ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های سجزی، دولت آباد، شاهین شهر، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان و سه ایستگاه پایش در خیابان‌های جی، باغ غدیر، دانشگاه شهر اصفهان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان تا پایان هفته جوی آرام و پایدار در سطح استان حاکم است و به علت سکون جوی غلظت آلاینده‌ها افزایش یافته است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما