شهردار اصفهان در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر:

نگاه مدیریت شهری نگاه همگراست

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۲:۳۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۸۲۶۱
آیین تکریم و معارفه مدیران کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر و مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیران شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، شهردار اصفهان در این جلسه ضمن تسلیت ایام اربعین و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از دستگاه هایی که می تواند فاصله بین حاکمیت و مردم را کاهش دهد شهرداری است، شهرداری و مشخصا بازرسی شهرداری می تواند با بازآفرینی اعتماد در شهرداری در افزایش اعتماد عمومی به دستگاه شهرداری نقش آفرین بوده و نماینده مردم در شهرداری باشد.   

علی قاسم زاده تصریح کرد: اگر بخواهیم برای عمران و آبادی شهر تلاش کنیم باید خیالمان از شهرداری راحت باشد، همه می دانیم حیات شهر مربوط به دستگاه عریض و طویل شهرداری است؛ گاهی می بینیم که مردم نسبت به شهرداری قضاوت خوبی ندارند که با وجود تلاش های بسیاری که توسط مدیران آن آنجام می شود این موضوع برای ما ناراحت کننده است و کاری که بازرسی انجام میدهد این است که تلاش کند این شخصیت شهرداری حفظ شود.

وی ادامه داد: به دلیل مشغله های فراوان ممکن است ما متوجه برخی امور نشویم، چشم بینایی که باید مراقب همه امور باشد همکاران ما در بازرسی هستند و باید همه کمک کنند تا با سرعت بتوانیم به سمت اهداف تعیین شده حرکت کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مردم همه ما را به اسم حاکمیت می بینند، تاکید کرد: نگاه جدید مدیریت شهری نگاه همگراست، همه ما که در حاکمیت شهر تعریف می شویم باید نسبت به خدمت به مردم و افزایش سرمایه های اجتماعی تلاش کرده، مشکلات را پیدا و آنها را حل کنیم.

وی افزود: تصویر مردم از این حاکمیت باید زلال باشد، اختلافات ما نباید به جامعه کشیده شود و مردم نباید حس کنند ما خودمان با خودمان مشکل داریم.

قاسم زاده با بیان اینکه بسیاری از مسائل از طریق پیشگیری قابل حل است، افزود: مدیریت شهر بنای این را دارد رابطه بین دستگاهی را با حسن نیت و با همگرایی و اراده جمعی برای حل مشکلات شهر تقویت کند.  

وی اضافه کرد: در جامعه ای که به بلوغ اجتماعی رسیده این تغییر و تحولات طبیعی است و نباید از این ها تفسیرهای غلط داشته باشیم.  

شهردار اصفهان تاکید کرد: برداشت من از دو مدیری که امروز مراسم تودیع آنها برگزار شد، برداشت بسیار مثبتی بود، این مدیران آدم های عزیز، قابل احترام و کاربلدی بودند، در حوزه بازرسی که حوزه بسیار جدی و سختی محسوب می شود مدیری قرار داشت که شخصیت کاملا عاطفی، مهربان و عدالت محوری بود. آقای ماجد در حوزه شهردار را نیز فردی قابل احترام می دانم اما وقتی تیمی جدید بر سرکار می آید ممکن است بخواهد سبک کاری خود را تغییر دهد و این تغییرات به همین دلیل انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در اداره بازرسی با رصدی که کردیم در نهایت به دکتر محسن زمانی رسیدم که سابقه حضور در مناطق مختلف شهرداری را دارد، در بخش حوزه شهرداری هم از آقای سلطان آقایی کمک گرفتم که با روحیات وی آشنایی داشتم و احساس کردم در این رویه جدید سبک مدیریت می تواند کمک بسیاری کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از تجارب آقایان ماجد و صرامی همچنان استفاده میکنم، افزود: آقای صرامی ۸۲ تجربه را یادداشت کرده بودند که در اختیار من قرار دهند و این برای اولین بار بود که دیدم یک مدیر اینطور نسبت به انتقال تجربیات خود به مدیران بعدی اهتمام دارد و این معنایی جز صداقت و پاکی این عزیزان ندارد و امیدوارم قدردان زحماتشان باشیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم دو مدیر جدید نیز کمک کنند تا موتور شهرداری به سرعت لازم برسد و منشا خدمت و برکت باشیم.

*رعایت حقوق شهروندان و شهرداری

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: آقای ماجد مدیر سابق حوزه شهردار انسان با اخلاق، پرکار، دلسوز و پاکدستی بودند و مدیری بودند که هر جا حضور داشتند فردی موفق بودند.

محمد نورصالحی، مدیرکل سابق بازرسی شهرداری را نیز فردی دارای ویژگی های بسیار مثبت اخلاقی ذکر کرد و گفت: هر ۴ بزرگواری که امروز تودیع و معارفه می شوند واجد شایستگی های بسیاری بوده و هستند که شهرداری می تواند از تجارب این مدیران استفاده کند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم مدیران جدید با کار انقلابی، تکریم ارباب رجوع، اصلاح روندهای مشکل دار، کوتاه کردن مسیرهای رسیدگی به امور مردم، کمک به حذف شائبه ها و اطمینان از صحت امور انجام کار کرده و رعایت حقوق شهروندان و شهرداری را مدنظر قرار دهند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از تجارب مدیران قبلی این حوزه ها استفاده کرده و خدمات آنها سپاسگزاری می کنم و می دانم آنها نیز هدفی جز خدمت به مردم نداشتند.

*لزوم حفظ ارتباط داخل و خارج شهرداری

مدیرکل سابق حوزه شهردار در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت ایام اربعین، اظهار کرد: امیدوارم توانسته باشیم در این جایگاه که مانند نخ تسبیح است ارتباط داخل و خارج شهرداری را حفظ کرده و کمک حال مراجعین در شهرداری باشیم.

علی ماجد با بیان اینکه اگر موفقیتی در این مسیر بوده همه در آن شریک بوده اند، تصریح کرد: امیدوارم مدیران جدید مدیریت شهری بتوانند در توسعه و ارتقای جایگاه شهر اصفهان بیش از پیش موفق باشند تا برای شهر دوست داشتنی اصفهان افتخارات زیادی بیافرینند.

وی افزود: آقای سلطان آقایی که قرار است این مسئولیت را بر عهده گیرند، انسان بسیار خوش برخورد و با سعه صدر بالا هستند و برای وی آرزوی موفقیت می کنم.

*بازرسی بدون نگاه سیاسی، با نگاه فنی

مدیرکل سابق بازرسی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه تکریم و معارفه گفت: تلاش کردیم در حوزه مسئولیتی خود بدون هیچگونه دخالت سیاسی در کارهای بازرسی و بدون هیچگونه حب و بغض وظایف محوله خود را به بهترین شکل انجام دهیم.  

محمدعلی صرامی، پتانسیل نیروهای موجود در بازرسی را بسیار غنی ذکر کرد و افزود: انسان های متدین، سالم و ارزشمندی در این حوزه وجود دارد که امیدوارم از این پتانسیل در قسمت های مختلف شهرداری استفاده شود.

وی با بیان اینکه سعی کردیم بازرسی را از لحاظ فنی هم تقویت کنیم، گفت: افراد فنی را آوردیم که بازرسی از آدم های متخصص غنی شود تا اگر قرار است جایی اظهار نظری بکنند با استفاده از نظرات و کار کارشناسی باشد. پرونده هایی که سال های سال در بازرسی دچار مشکل بود را با همت همین دوستان به سرانجام رسانده و از بلاتکلیفی درآوردیم.

مدیرکل سابق بازرسی شهرداری اصفهان ادامه داد: خدارا شاکریم که به ما لطف کرد و توانستیم ذره ای در خدمت به مردم و شهروندان اثر بخش باشیم.

*تاخیر در پاسخگویی فسادانگیز است

رییس منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه بازرسی استان بیشترین ارتباط را با شهرداری دارد اظهار داشت: خوشحالم که در این مسیر توفیقی داده شد تا بتوانیم گام هایی برداریم.

سیدمحمدمهدی طباطبایی تصریح کرد: از مدیران جدید تقاضا داریم نسبت به پاسخگویی به استعلام ها و رسیدگی به شکایات مردم تاخیر نداشته باشند زیرا این تاخیرها فساد انگیز است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر جدید، تاکید کرد: جایگاه بازرسی جایگاه بسیار حساسی است، این یک دِین است و هرچه توان دارید باید در این حوزه بگذارید.

مدیرکل جدید حوزه شهردار و امور شورای شهر نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات آقای ماجد، اظهار کرد: خواهشی که دارم این است که دعا کنیم عاقبت به خیری نصیب همه ما شود و در این مسیر بتوانیم ‌مسئولیتی که بر دوشمان گذاشته شده را به نحو مطلوب انجام داده و گره ای از گره های شهرداری باز کنیم.  

مهدی سلطان آقایی تصریح کرد: از آقای قاسم زاده شهردار محترم اصفهان نیز به خاطر اعتمادی که به من کردند تشکر می کنم.

 

*بنای خود را بر اعتماد گذاشته ایم

مدیرکل جدید بازرسی شهرداری اصفهان نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: خداراشاکرم که فرصت دیگری برای من به منظور خدمت به شهر اصفهان و شهرداری فراهم شد.      

محسن زمانی تصریح کرد: امیدوارم بتوانم جوابگوی اعتماد آقای قاسم زاده در انجام امور وظایف محوله باشم، اهمیت بازرسی و جایگاه آن بر کسی پوشیده نیست، بنای خود را بر اعتماد گذاشته ایم اما نظارت و بازرسی برای همه سیستم ها ضروری است زیرا اینگونه نیست که همگان بتوانند بر همه امور خود  نظارت درونی و تقوای لازم را رعایت کنند و لازم است دستگاه و مجموعه ای افراد و مدیران را رصد کند.

وی گفت: یکی از وظایف بازرسی نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری و اصلاح فرآیندها است که خروجی آن اشکالات به مدیران منعکس می شود تا نسبت به اصلاح امور کارهای لازم انجام شود.

مدیرکل جدید بازرسی شهرداری اصفهان تاکید کرد: کار نظارت پرکردن فاصله بین آن چیزی که وجود دارد و آن چیزی است که باید اتفاق بیفتد؛ باید به جای پرونده سازی و برخورد با افراد، پیشگیری در مسایل را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی وظیفه دیگر بازرسی را پاسخگویی به مراجعات و شکایات و ارجاعات برون سازمانی ذکر کرد و افزود: بحث افزایش سرمایه اجتماعی و مردم تبلورش اینجا است؛ جایی که مردم احساس می کنند پناهی ندارند این حوزه وجود دارد تا شخصیت شهرداری حفظ و ترمیم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز