معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان:

اصفهان تولیدکننده ۵۵ درصد مصنوعات طلا در کشور است

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۷:۳۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۹۷۵۵
اصفهان تولیدکننده ۵۵ درصد مصنوعات طلا در کشور است
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ۷۰ درصد بافت فرش و ۵۵ درصد مصنوعات طلا در کشور توسط استان اصفهان انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛  سید حسن قاضی عسگر معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ۴۵ درصد از سهم فولاد کشور، ۱۵ درصد از تولید ناخالص صنعت در کشور و ۴۵ درصد تولید نساجی ایران توسط اصفهانی‌ها تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد از صنایع ساختمانی و سنگ کشور، ۲۰ درصد از فراورده‌های نفتی در ایران و ۱۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی و۱۰ درصد نیروی کار ایران از اصفهان است.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان از رتبه دوم جهانی استان در صنایع‌دستی بعد از شهر کیپور هند خبر داد و تصریح کرد: همچنین اصفهان رتبه اول در صدور مجوز‌های گلخانه‌ای، رتبه اول تولید شیر خام ۱.۳ میلیون تن در سال و با داشتن ۲ هزار و ۲۵۱ واحد تولیدی سنگ نیز در جایگاه اول کشور قرار دارد.

وی افزود: به دنبال پیگیری و اجرای مدیریت جهادی و رفع موانع و مشکلات در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین برگزاری جلسات با وزرا و معاونین ریاست جمهوری و روسای سازمان‌ها و برگزاری کلینیک اقتصادی با فعالان اقتصادی در شهرک‌های صنعتی باعث رونق و جهش تولید در برخی از بخش‌های اقتصادی شد.

قاضی عسگر به رشد تولید انواع تلویزیون به میزان ۳۵ درصد و محصولات پتروشیمی به میزان ۶۴۱ درصد به‌عنوان یک صنعت پیش‌ران اشاره کرد و گفت: افزایش تولید الیاف پلی‌استر به‌اندازه ۳۵ درصد و نخ فیلامنت پلی‌استر به میزان ۳.۹۳ درصد از دیگر جهش‌های تولید در استان اصفهان است.

صنعت اصفهان در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه اول را دارد

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اصفهان رتبه اول را در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت دارد.

قاضی عسگر ادامه داد: منظور از تبصره ۱۸ در لایحه بودجه، اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی است.

وی بیان داشت: در همین راستا نرخ بیکاری استان اصفهان از ۱۴.۱ درصد در پاییز ۹۷ به ۱۰.۴ درصد در پاییز ۹۹ رسید و به میزان ۳.۷ درصد کاهش داشته است که از مصادیق بارز آن بهبود فضای کسب‌وکار است و این درحالی‌که متوسط کشور ۲.۳ درصد بوده است.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان از صدور ۹۷۵ مجوز تأسیس در بخش صنعت با سرمایه ۱۴۰ هزار میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۲۵ هزار و ۱۱۰ خبر داد و گفت: ۲۵۱ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۷ هزار و ۱۸نفر صادرشده است.

وی گفت: همچنین ۷۳ مجوز طرح توسعه در بخش صنعت با سرمایه ۱۱ هزار میلیارد ریال برای اشتغال ۱ هزار و ۹۰۸ نفر صادرشده و ۸۵۲ مجوز تأسیس در بخش کشاورزی و ۳۱۰ مجوز در بخش دام و طیور و ۴۲ مجوز در بخش فروشندگی سموم ۴۲ و ۴ مجوز در بخش شیلات انجام‌گرفته است.

قاضی عسگر گفت: اصفهان رتبه اول را در تشکیل منظم جلسات شورای گفتگو و رتبه دوم را در سطح زیر کشت در تولید محصولات گلخانه‌ای و رتبه دوم در تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ با ۳۰۰ هزار تن در کشور دارد.

نظر شما