بیکاری ۵ درصد در اصفهان کاهش یافته است

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۲۰:۲۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۱۴۸۲
بیکاری ۵ درصد در اصفهان کاهش یافته است
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: از پاییز ۹۷ تا بهار امسال بیش از پنج درصد کاهش داشته در حالی که در کل کشور بیش از ۲ درصد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید حسن قاضی عسگر در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان با اشاره به اقدامات تولیدی و توسعه اقتصادی اصفهان اظهارداشت: از زمستال سال قبل شرایط فعالیت اقتصادی تسهیل شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۹۲ هزار میلیارد ریال  ارزش افزوده از بخش تولید استان کسب شده است.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان افزود: با توجه به توسعه اقتصادی در استان اصفهان و کسب و کارهای نوین رونق فعالیت تولیدی بوده که نیروی بیکار کاهش و رشد درآمدی داشته است.

وی ادامه داد: بسیاری از شهرک های صنعتی استان اصفهان با کمبود نیروی انسانی ماهر روبرو هستند.

قاضی عسگری با بیان اینکه پالایشگاه نفت خام توسط صنایع نفتی به درآمد زایی و کسب و کار جدید کمک کرده است تصریح کرد: نفتای سبک، حلال کروسین و روغن سنگین  سه محصول بدست آمده از این صنعت است.

وی با بیان‌اینکه آلمان برای توسعه کشور خود از این فرصت استفاده کرده است تصریح کرد: این چنین اقدامی به رشد اقتصادی و تولید محصول جدید کمک می کتد.

معاون هماهنگ امور اقتصادی اصفهان به راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری که قبلا به عنوان کریدور علم و فناوری معروف بود راه اندازی شده یادآورشد: شهرک علمی و تحقیقاتی افتخاری برای استان است که در دیگر استان های کشور وجود ندارد و دبیرخانه منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان تشکیل شده است.

وی به شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی هم اشاره کرد و گفت: در این شورا هماهنگی و همکاری بین بخش خصوصی دولتی و قضایی وجود داشت و گره گشا بود.

وی کسب و کارهای نوین موضوع فراموش شده در بخش اقتصاد  استان اصفهان اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با شیوع بیماری کرونا این کسب و کارها رونق و توسعه یافت و کارگروهی نیز برای بهبود وضعیت آنان تشکیل شده است. 

قاضی عسگر با بیان اینکه در قالب کارگروه اقدام‌نیازها و چالش های اقتصادی واحدهای تولیدی مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفت اظهارداشت: تسهیل شرایط بهره برداری از سیلاب در مناطق کویری یکی از پروژه های این کارگروه بود که با ایجاد چهار  بند خاکی آب سیلاب ها را برای کشت و کار استفاده می کند

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی، راه اندازی گاگو ترمینال، تولید پنج میلیون ماسک و ۵۰ هزار تن مواد ضدعفونی کننده در دوران کرونا، استفاده از پساب فاضلاب برای صنایع، استفاده از فضای مازاد صنعتی برای انرژی خورشیدی، راه اندازی شهرک طلا، احداث شهرک رمز ارزها و گلخانه ای در فریدن، سرمایه گذاری در حوزه تولید ایمپلنت از جمله فعالیت های مهم اقتصادی استان اصفهان از ۹۸ تاکنون است که با فرصت سازی برای بخش خصوصی و رفع موانع تولید انجام شده است.

وی چند نرخی ارز، وجود یارانه غیرهدفمند و کورانه، بالا بودن نرخ سود و کارمزد بانکی،عدم تنفیض اختیارات لازم به استان ها، عدم توسعه کافی زیرساخت ها، عدم حمایت کافی از تولیدات داخلی از مهترین موانع و مشکلات پیش روی اقتصاد استان اصفهان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در تولید انرژی تجدید پذیر نگرش اقتصادی داریم و سه ساله میزان سرمایه گذاری ها به مالکان بازخواهد گشت و دولت هم امسال میزان خرید تضمینی خود را افزایش داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز