دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان:

نیاز نسل جدید به آثار متفاوت

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۱۸:۵۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۳۸۱۶
دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: سی و چهارمین جشنواره در شرایطی برگزار میشود که ۵۱ هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن پدر یا مادر به خاطر کرونا سوگواران و بی سرپرست شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، علیرضا تابش، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در افتتاحیه این جشنواره گفت: جامعه هنری ایران در برابر آینده این کودکان خود را مسئول میداند با عرض تبریک ماه ربیع تاول و روز جهانی کودک، خیرمقدم میگویم به تمام شما عزیزان و بچه های خوب اصفهان و همه ایران در تماشای برنامه ما نشسته است.

 

وی افزود: این دوره از جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان و المپیاد فیلمسازی را در روز هایی آغاز میکنیم که بهترین نام برای آن دوران آغاز ها و پایان هاست. 

 

دبیر جشنواره تاکید کرد: جشنواره امسال به یک روایت آخرین جشنواره قرن و به روایت دیگر و نخستین جشنواره قرن جدید محسوب میشود. قرنی که در آستانه آن ایستاده‌ایم سرشار از فرصت ها، تهدید ها و واقعیت های نوین است که مخاطبان امروز جشنواره سرنوشت کشورمان را باملاحضه تمام این شرایط رقم خواهند زد.

 

تابش تصریح کرد: این دوره از جشنواره را می‌توان جشنواره عرضه محصولات سینمایی برای مهم ترین نسل قرن آینده دانستند. نسلی که باید کشور را در دنیای نو تعریف کنند و از قدرت، فرهنگ و هویت ایران اسلامی پاسداری کنند.

 

وی گفت: کشور ما و جهان این قرن نو را با بیماری همگیر و سوگواری آغاز کرده‌اند. بحران کرونا نخستین خاطره جمعی نسلی است. اگر چه مصبیت های ناشی از این پاندمی، سهمگین و اندوه‌ناک است، اما دست کم این تضمین را برای ما همراه دارد که نسل آینده از همان کودکی کلنجار رفتن با سختی و شرایط ناگوار را تجربه کرده و آموخته است.

 

دبیر جشنواره اظهار کرد: این نسل نسلی متفاوت خواهند بود و به آثار متفاوت نیاز خواهد داشت. و دنیای بسیار متفاوت را دنیا تجربه خواهد کرد.

 

تابش گفت: امید من آن است که هنرمندان و فیلم‌سازان ما، منطبق با این شرایط جدید، آثارشان را طراحی و تولید کرده باشند. ‌آنچه بر عهده ما بود و همچنان است، طراحی و اجرا ‌ای هم تراز با قرنی جدید بود که تلاش کردیم با به رسمیت شناسی ظرفیت های فضای مجازی، نو اندیشی در طراحی بخش بین الملل، در دسترس بودن جشنواره برای همه افراد به خصوص معلولان، فراگیری جشنواره در همه کشور و افزودن بخش هایی مرتبط با رسانه های نوین به جشنواره هویت جدید ببخشیم و امیدوارم این مسیر در سال های آینده به شکل مستمر باشد و نام زیبای اصفهان بر این رویداد زیبا بدرخشد.

 

وی افزود: در تمام این سال ها و بخصوص این چند سالی که به صورت ویژه در جایگاه دبیر در خدمت هنرمندان و کودک و نوجوانان بودم، جز امید، پویایی و توان دریافتی از این نسل نداشتم و اطمینان دارم آینده ای که این نسل در طول قرن پیش رو خلق خواهد کرد آینده جذاب و دوست داشتنی‌تر از امروز خواهد بود.

 

دبیر این جشنواره تاکید کرد: شاید این امید بهترین پایان برای سخنانی باشد که چه بسا برای آخرین باز به عنوان دبیر جشنواره در مراسم افتتاحیه ارائه خواهم کرد و امیدوارم زحمات خالصانه همکارانم در این جشنواره به کام کودکان و نوجوانان کشورم خوش اید و روز های پر شور و زیبایی را در ذهنشان رقم زند.

 

تابش اظهار کرد: سی و چهارمین جشنواره در شرایطی برگزار میشود که ۵۱ هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن پدر یا مادر به خاطر کرونا سوگواران و بی سرپرست شده اند.

 

وی در پایان افزود: جامعه هنری ایران در برابر آینده این کودکان خود را مسئول میداند و به همه کودکان ادای احترام میکنم و جشنواره امشال را با نام و یاد علی لندی افتتاح خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز