کارگردان فیلم سینمایی "تیام":

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان؛ خانه امن و امید سینما

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۴:۴۸:۱۲
کد خبر: ۱۲۴۴۲۷۲
جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان؛ خانه امن و امید سینما
کارگردان فیلم سینمایی "تیام" گفت: جشنواره کودک اصفهان یک برند بین‌المللی شده‌است و بسیار در جهان معتبر است و همچنین با وجود کرونا در یکسال گذشته، وجود این حجم از فیلم، حدود 600 اثر در این جشنواره، نمایانگر این است که این جشنواره برسینما، بی تاثیر نبوده است.

امیرحسین عنایتی، کارگردان فیلم سینمایی "تیام" در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اصفهان در ارتباط با جشنواره و شرایط فیلم‌سازی گفت: فیلم تیام در استان چهارمحال بختیاری، شهرکرد و شهر سامان است و تیم تولید کننده اصفهانی هستند و این فیلم محصول شرکت فدک فیلم نقش‌جهان است. 

 

وی افزود: فیلم کودک و ساختن فیلم کودک همیشه یکی از دغدغه های شخصی من است؛ همیشه در زمینه فیلم کودک فعالیت ندارم ولی هر چند وقتی دوست دارم که به سراغ ساخت فیلم کودک بیایم چون احساس میکنم در جامعه ما بی شک نیازمند فیلم کودک هستیم و دوست دارم قدمی کوچک در این راستا بردارم.

 

این کارگردان اصفهانی در رابطه با هنر اصفهان تاکید کرد: من به شخصه با وجود اصفهانی بودنم، فعالیت در حوزه سینما را در تهران آغاز کردم و مقیم تهران بودم. با این وجود در حال حاضر حدود 8 سال است که به اصفهان بازگشتم و با تمام آن تجربه‌ها، امکانات و ارتباطاتی که داشتم در شهر خودم در حال فعالیت هستم. 

 

عنایتی اظهار کرد: اصفهان دارای پتانسیلی بسیار بالایی، هنرمندانی بسیار قدرتمند، فضایی باز و در کل اصفهان شهر هنر است و قطعا ما میتوانیم با توجه به این شرایط، بسیار حرفه‌ای و قدرتمند، عمل کنیم. در نهایت، همه چیز به همت خودمان بستگی دارد. به شرایط و به تلاشی که در آن راستا انجام می‌دهیم و همچون گذشته نمیتوان گفت هنر فقط در پایتخت است و با توجه به وجود رسانه‌های جمعی، ما میتوانیم با کل دنیا در ارتباط باشیم نه تنها در ارتباط بودن با کشور خودمان و همچنین به نظرمن این موضوع برای افرادی است که با به دست گرفتن این بهانه، علت موفق نشدنشان را به گردن شرایط می‌اندازند. 

 

وی درباره معیار های فیلم کودک گفت: بزرگترین معیار موجود این است که فیلم برای کودک باشد نه درباره کودک. این موضوع مهم است و اگر موضوع فیلمی کودک باشد، به طور حتمی آن فیلم برای کودک نیست. فیلمی برای کودک است که مخاطبش کودک باشد و اگر کودک مخاطب ما باشد، مفاهیم را به گونه‌ای پیش خواهیم‌ برد که برای کودکان قابل درک باشد و بتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند و همچنین وارد سیر داستانی فیلم شوند و در نتیجه این عمل، به بحث رویاپردازی که شعار جشنواره است برسیم.

 

کارگردان فیلم تیام تصریح کرد: جشنواره کودک اصفهان یک برند بین‌المللی شده‌است وبسیار در جهان معتبر است و همچنین با وجود کرونا در یکسال گذشته، وجود این حجم از فیلم، حدود 600 اثر در این جشنواره، نمایانگر این است که این جشنواره بی تاثیر نبوده است و بی شک جشنواره فیلم کودک و نوجوان خانه امن و امید این قشر و سینمای کودک و نوجوان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز