نایب رئیس شورای شهر:

بافت فرسوده اصفهان از مساحت بعضی کشورها بیشتر است

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۱۱:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۴۶۷۰
بافت فرسوده اصفهان از مساحت بعضی کشورها بیشتر است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مساحت بافت فرسوده در اصفهان از مساحت برخی از کشورهای کوچک بیشتر است، بنابراین نوسازی باید در این مناطق هرچه زودتر اتفاق افتاده و فرسودگی از شهر رخت بربندد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، ابوالفضل قربانی امروز (یکشنبه) در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به انتصاب استاندار جدید اصفهان، او را فردی متعهد و متخصص خواند و اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری تمام توان و تلاش خود را در راستای موفقیت استاندار به ویژه در موضوعات مربوط به اصفهان به‌کار خواهد گرفت.

وی افزود: نیاز است میان استاندار جدید و اعضای شورای شهر جلسه مشترکی تشکیل و با طرح مسائلی که احتیاج به هماهنگی دارد، نقشه راه دقیقی برای چهار سال آینده اصفهان به ویژه شهر ترسیم کرده و روزهای نویدبخشی را برای استان رقم زد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مردم و اهالی رسانه دقت داشته باشند شهری که تحویل گرفته‌ایم در درون و اداره آن مشکلات فراوان داشته و آنچه چهار سال قبل تحویل داده شد با آنچه امروز در اختیار است، کاملاً تفاوت دارد.

وی ادامه داد: پدیده دلالیسم در شهرداری مردم اصفهان را رنجیده و آزرده خاطر کرده و حتی گاهی با استفاده از ابزار قانونی انجام می‌شود لذا نهادهای نظارتی در درون و خارج از شهرداری باید با این پدیده زشت مقابله کنند.

قربانی اظهار کرد: درگیری درون سازمانی به شکلی که مجموعه‌های مختلف برای هدف واحد، حرف یکسان ندارند، آفت دیگری است که شهردار اصفهان باید هرچه سریع‌تر به آن سر و سامان دهد، زیرا این امر مانع از به نتیجه رسیدن هرگونه حرکت اساسی توسط مدیریت شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان بدهکار است و شاید پس از قید در صورت جلسات بیش از این نیز عدد بدهی‌ها افزایش پیدا کند، گفت: رئیس اسبق شورا در مراسم تکریم و معارفه شهردار در دوره گذشته بدهی شهرداری را ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در زمان دیگری این عدد یک‌هزار میلیارد تومان و در تاریخ دیگری دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شد بدین سبب باید به این مسئله ورود جدی شود که روشنگری آن به عهده رسانه‌ها است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که صندلی‌های سالن اجلاس سران پس از یک بار استفاده از بین رفته است؛ نهادهای نظارتی باید این موضوع را بررسی کنند.

وی اظهار کرد: پروژه‌هایی مانند احداث مسیرهای دوچرخه موجب نارضایتی شده و کسبه، مردم و حتی استفاده کنندگان از آن نسبت به این مسیرها معترض هستند. از طرفی قرار بود ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شود که تنها ۱۵۲ کیلومتر آن هم با ایرادات بسیار احداث شده است.

قربانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از ما انتظار دارند که هرچه سریع‌تر برای انجام خواسته‌های مردم آماده شده و درگیر مقدمات نشویم و به عبارتی توقع مردم و رهبری از ما کار کردن است لذا شهردار اصفهان باید برای تحقق انتظارات شورای شهر اهتمام جدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: توسعه باید به دل محلات رفته و سطح خیابان‌ها و درون محلات متفاوت نباشد، طرح‌های نرم افزاری باید در شهر پیاده شود و طرح جامع شهر اصفهان که آینده شهر را روشن می‌کند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در برخی از مناطق کم‌برخوردار اگر حتی تمام بودجه شهر اصفهان صرف شود بازهم کم است، افزود: باید طرح‌های محرک توسعه با مشارکت بخش خصوصی برای بهبود مناطق حاشیه‌ای در دستور باشد تا عقب‌افتادگی این مناطق برطرف شود البته به نحوی که منافع بخش خصوصی زیر سوال نرود.

وی با بیان اینکه اصفهان دو هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده ثبت شده دارد در حالی که بافت فرسوده این کلانشهر قطعاً بیش از این مقدار است، گفت: مساحت این بافت در اصفهان از مساحت برخی از کشورهای کوچک بیشتر می‌شود بنابراین نوسازی باید در این مناطق هرچه زودتر اتفاق افتاده و فرسودگی از شهر اصفهان رخت بربندد.

قربانی با تاکید بر لزوم بازنگری در وضعیت مرزی برخی از مناطق در راستای کاهش هزینه‌های شهرداری، ادامه داد: مردم از ما شهری مرتب و منظم را انتظار دارند و باید این ویژگی‌ها بار دیگر به اصفهان بازگردد.

نظر شما