عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان:

توسعه صنایع آلاینده و پر مصرف آب جدی‌ترین آسیب به اصفهان

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۱:۴۶:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۱۵۲۰
توسعه صنایع آلاینده و پر مصرف آب جدی‌ترین آسیب به اصفهان
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: توسعه صنایع آلاینده و پر مصرف آب آسیب جدی بر پیکره این استان شده که باید در برنامه جدی بازنگری در این خصوص انجام شود.

حمیدرضا صفوی در گفتگو با خبرنگار برنا در اصفهان؛ با اشاره به تهدید فرونشست در اصفهان اظهارداشت: برداشت‌های بی رویه، توسعه بدون توجه به ظرفیت اقلیمی و شرایط استان و بی توجهی به نیازهای محیط زیست به آب باعث شده که این چنین وضعی ایجاد شود.

وی افزود: در حال حاضر فقط صحبت پیرامون این موضوع کافی نبوده و باید راهکارهای عملی و کارشناسی اجرایی و به مرحله عمل برسد.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام در حوزه صنعتی و پیشگیری از فرونشست‌ کنترل توسعه صنایع آلاینده و پر مصرف آب است، تصریح کرد: صنایع آلاینده به ضرر این استان بوده و نباید توسعه فاز های دیگر یا راه اندازی جدید را داشته باشیم.

صفوی توجه به طبیعت و ادای حق به این حوزه را مهم و دومین اقدام دیگر در این عرصه دانست و گفت: حق آبه محیط زیست به دلیل اینکه مطالبه گرانی را نداده است و همین موضوع باعث شده که دچار آسیب‌هایی مثل فرونشست و خشکی تالاب شود.

وی افزود: ضعیف شدن منابع آبی محیط زیست زندگی را برای مردم و موجودات زنده سخت می‌کند و باید حق آبه آن مطالبه شود. آبخوان‌های اصفهان نیازمند آب هستند، این بسترهای آبی سالانه 400 میلیون مترمکعب آب نیاز دارند که این سال‌ها به دلیل خشکی زاینده رود و برداشت‌های زیاد از حد دچار مشکل شده‌اند. باید تامین آب این بخش از زمین برای پیشگیری از فرونشست و مشکلت زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

صفوی توجه به نیاز کشاورزان شرق اصفهان را ضروری دانست و گفت: تنها راه امرار معاش این قشر همین کشاورزی است و با تامین آب مورد نیاز این قشر علاوه بر ایجاد رضایتمندی به حفظ مسائل زیست محیطی نیز کمک می‌کند.

وی شفاف سازی و صحبت به راستی با مردم را نیز نیازمند وضع موجود بیان کرد و گفت: اگر آب نداریم و مشکلات آبی وجود دارد باید با شفافیت کامل با مردم صحبت کرد و آنان را نسبت به وضع موجود با خبر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز