هوای اصفهان ناسالم است

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۲۵۳۷
هوای اصفهان ناسالم است
کارشناس امور آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۱۰۷ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوا بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد با شاخص ۱۲۷، خیابان استانداری با شاخص ۱۲۳، باهنر با شاخص ۱۳۵، رودکی با شاخص ۱۱۸، فرشادی با شاخص ۱۱۰، رهنان با شاخص ۱۳۲، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۲۷ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۳۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

وی ادامه داد: شاخص کیفی هوا در خیابان پروین با میانگین ۹۵، جی با میانگین ۹۲ و کاوه با میانگین ۸۸ وضعیت قابل قبول (زرد) را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: امروز هوای شهر سجزی با شاخص ۱۵۴ ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با شاخص ۷۳ و مبارکه با شاخص ۶۷ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب استقرار جوی به نسبت پایدار در سطح استان و کاهش دما، غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در مناطق مرکزی و صنعتی از جمله کلانشهر اصفهان افزایش یافته است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز