۹۰ نفر از شهرداران استان اصفهان معرفی شده‌اند

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۶۰۲۴
۹۰ نفر از شهرداران استان اصفهان معرفی شده‌اند
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: از میان 112 شهر استان، شهرداران 90 شهر منصوب و معرفی شده اند.

علی‌اصغر ذاکری هرندی در گفتگو با خبرنگار برنا در اصفهان با اشاره به شروع فعالیت دور ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهارکرد: انتخاب شهرداران پس از تعیین هیات رئیسه در دستور کار شورای اسلامی شهرها قرار گرفته و گزینه های پیشنهادی به استانداری و وزارت کشور معرفی شده اند.

وی افزود: در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت مثل کلانشهر اصفهان، کاشان، نجف آباد و خمینی شهر صدور حکم شهردار با وزارت کشور است که تاکنون این کار برای سه مورد آن انجام و تنها خمینی شهر است که فرآیند آن در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ادامه داد: دردیگر شهرهای استان، پس از معرفی شهردار منتخب از سوی شوراهای اسلامی، بررسی صلاحیت ها و توانمندی فنی و اجرایی افراد در کمیته های تخصصی بررسی شده که تاکنون 90 شهردار معرفی شده است.

وی اضافه کرد: فرآیند انتصاب شهرداران در حال انجام است و تاخیر در صدور حکم نداشته ایم و با معرفی گزینه های پیشنهادی و بررسی ها شهرداران منصوب خواهند شد.

ذاکری هرندی با اشاره به اینکه در انتخاب شهرداران موضوع جوان گرایی، توانمندی اقتصادی، فرهنگی و عمرانی مدنظر بوده خاطرنشان کرد: 40 درصد از شهرداران با تصمیم شوراهای اسلامی در سمت خود ابقا شدند و حدود 10 شهردار هم به جمع شهرداران افزوده شده است.

وی با اشاره به شروع فصل سرما و بارندگی ها به موضوع مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: تاب آوری شهرها نسبت به حوادث طبیعی مورد دغدغه شهرداری ها بوده و باید علاوه بر توسعه زیرساخت ها نسبت به آموزش مردم و تیم های امدادی اقدام جدی صورت بگیرد.

وی افزود: آموزش یکی از اصول مهم در تاب آوری شهرها نسبت به حوادث طبیعی است که این حوزه به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز