رئیس دادگستری اصفهان برای تحقق حقوق مردم و اجرای عدالت تلاش کند

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۱۴:۴۹:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۶۵۰۷
رئیس دادگستری اصفهان  برای تحقق حقوق مردم و اجرای عدالت تلاش کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: رئیس اسبق دادگستری اصفهان فردی شجاع، حق‌گو، حق شناس و نفوذناپذیر بود و امیدوارم ریاست جدید نیز برای تحقق حقوق مردم و اجرای عدالت تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، سیدیوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز -چهارشنبه ۱۳ آبانماه- در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری استان اصفهان ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان ماه، اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه در سال ۱۳۴۳ باعث تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و دور شدن از ملت ایران به مدت ۱۵ سال شد و این اتفاق موجب ناراحتی برای ملت شده بود؛ در سال ۱۳۵۷ هم با به شهادت رسیدن بیش از ۵۶ نفر از دانش آموزان و دانشجویان به وسیله جباران، اتفاق دردناک دیگری برای ملت ایران افتاد، اما خوشبختانه نتیجه مطلوب آن در سال ۱۳۵۸، تسخیر لانه جاسوسی بوده است.

وی افزود: اصل و نتیجه این اتفاق برای ملت ایران شیرین بود. داستان امام خمینی (ره) به طور دقیق داستان پیامبر (ص) بوده و مطابق آیات و روایت‌ها «دشمنان حیله و مکر کردند که یکی از سه کار را بر علیه تو انجام دهند یا تو را از بین ببرند، یا از وطن خارج کنند یا از ادامه کار باز دارند.»

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: این کار به وسیله جنایتکاران کشور برای امام خمینی (ره) اتفاق افتاد؛ آنها امام (ره) را زندانی کردند، امام ایشان پس از آزادی از زندان فرمودند که «والله که تا کنون نترسیده‌ام» و در سخنرانی دیگری در مسجد اعظم نیز فرمودند که «به من اعلام کردند شما مقام بالایی دارید و وارد سیاست نشوید» و در انتها با سخنرانی که برای کاپیتولاسیون داشتند دوباره به ترکیه تبعید شدند.

انسان باید سختی‌ها را تحمل کند

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: بر اساس قانون اساسی کشور در آن زمان، نمی‌توانستند امام (ره) را از بین ببرند، اما ایشان را برای شکست خوردن به نجف تبعید کردند. در کاظمین، نجف و کربلا حضرت امام (ره) با استقبال پرشور مردم رو به رو شدند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شاگردان زیادی در کلاس‌های درس و مکتب امام (ره) حاضر می‌شدند، پس از تمام کلاس اعلام می‌کردند که برای یادگیری بیشتر نیازمند حضور در کلاس‌های ایشان هستند. با تلاش‌های امام (ره) بود که انقلاب اسلامی به وجود آمد.

امام جمعه استان اصفهان اضافه کرد: خداوند را شاکر هستیم که با وجود توطئه دشمنان، این انقلاب در جهان گسترش یافته که جای خرسندی دارد. انسان باید تا زمانی که در بدن جان دارد سختی‌ها را تحمل کرده تا بتواند به آسایش و راحتی دست پیدا کند.

طباطبایی‌نژاد ضمن تکریم از رئیس اسبق دادگستری استان اصفهان و خیر مقدم به رئیس جدید، گفت: رئیس اسبق دادگستری اصفهان فردی شجاع، حق‌گو، حق شناس و نفوذناپذیر بود و امیدوارم ریاست جدید نیز برای تحقق حقوق مردم و اجرای عدالت تلاش کند.

آزادی بیش از ۳۵۶ زندانی در هفت ماه امسال

وی افزود: در هفت ماه نخست امسال بیش از ۳۵۶ زندانی با میزان بدهی بالا، آزاد شدند و برای پرداخت بخشی از بدهی‌ها خیران مساعدت لازم را انجام دادند و بخشی نیز با گرفتن وام و قسمت عمده این بدهی‌ها که قریب به ۴۸ درصد است، با بخشش طلبکاران حل شده و موجب آزادی زندانیان بدهکار شد.

امام جمعه استان اصفهان، تاکید کرد: افرادی که ورشکسته می‌شوند با تأیید قوه قضائیه موظف به پرداخت اصل بدهی می‌شوند، اما برای زندانیان بدهکار افزایش بهره با بدهی محاسبه می‌شود و هر سال این میزان بدهی نسبت به سال قبل با توجه به میزان بهره و تورم سالیانه افزایش زیادی دارد و چالشی برای زندانیان بدهکار ایجاد می‌کند که نیازمند رسیدگی بیشتر به این مسئله داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز