افزایش دو برابری جرائم اینترنتی در استان اصفهان

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۲:۰۵:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۷۰۸۲
افزایش دو برابری جرائم اینترنتی در استان اصفهان
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل جرائم اینترنتی 2 برابر شده است.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار برنا اصفهان به وضعیت پرونده هاو جرائم اینترنتی استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: فضای مجازی بخش عمده ای از زندگی مردم را گرفته و بسیاری از روابط اجتماعی و اقتصادی بر این بستر انجام می شود که به دلیل کمبود دانش و آگاهی عمومی و سناریو جدید مجرمان وقوع جرم هم رشد داشته است. 

وی افزود:‌ امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل جرائم اینترنتی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی 2 برابر شده در حالی که کلاهبرداری بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس فتای اصفهان نشر اکاذیب، هتک حرمت، شایعه‌پراکنی و توهین در ابعاد مختلف از مصادیق جرائم اجتماعی در فضای مجازی بیان کرد و گفت: در حوزه اقتصادی مجرمان با ارسال پیامک‌های جعلی، لینک‌های آلوده به بدافزارها، کلاهبرداری از طریق فروش در بسترهای غیرمجازی اینترنتی دارایی مردم را از بین برده اند.

وی ادامه داد: خرید و پرداخت های اینترنتی باید در وب سایت های مجاز انجام شود و از دیگر درگاه های غیرمجاز و شبکه های اجتماعی کار اقتصادی به ضرر فرد می شود.

سرهنگ مرتضوی با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی مردم در راستای استفاده از فضای مجازی، خاطرنشان کرد: پلیس علاوه بر رصد و شناسایی مجرمان،در حوزه آموزش نیز فعالیت های پیشگیرانه دارد اما نیاز به همکاری دیگر سازمان ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: کاربران شبکه های اجتماعی و رسانه های برخط باید مراقب و هوشیار نسبت به توطئه مجرمان باشند و به هر گونه پیامی اعتماد نکنند و در انجام معاملات اقتصادی از بسترهای امن و دارای شناسه واقعی استفاده کنند و شبکه های اجتماعی را برای تبادل اطلاعات محرمانه و انتقال پول و خرید و فروش استفاده نکنند.

.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز