مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان:

رسیدگی به شکایت‌های مردمی با خط ۱۴۲۰/پرداخت وام هفت میلیونی به بازنشستگان بدون ضمانت

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۹:۳۴:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۸۵۰۳
رسیدگی به شکایت‌های مردمی با خط ۱۴۲۰/پرداخت وام هفت میلیونی به بازنشستگان بدون ضمانت
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات مردمی ۱۴۲۰ فعال است و مستمری بگیران شکایات خود را به این خط اعلام کنند و اعتراضات وارد آنها اعلام شده و رؤسای شعب باید پاسخگوی این اعتراض‌های مردمی باشند. وام‌های هفت میلیون تومانی دون ضمانت‌نامه و کارهای اداری با شرایط آسان‌تری اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محسن ریاضی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص خدمات اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی با حجم گسترده‌ای از افراد جامعه برای ارائه خدمت مواجه است و با بیش از از نیمی از جمعیت کشور ارتباط دارد و در شرایط کنونی قریب به ۱۴ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در کشور وجود دارد.

سازمان تأمین اجتماعی با ۶۵ درصد مردم استان تعامل دارد

وی اضافه کرد: قریب به یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارفرما وجود دارد و قریب به سه میلیون و ۷۰۰ مستمری بگیر وجود دارد که اگر با خانواده این افراد محاسبه شود با بیش از نیمی از جمعیت کشور تعامل دارد و در استان اصفهان این درصد به ۶۵ می‌رسد و آمار استان از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به حجم مراجعه‌کننده‌ها و ذی‌نفعان یکی از سیاست‌هایی که در سازمان تأمین اجتماعی هم در بخش بیمه‌ای و هم در بخش درمان پیگیری شد اینکه بتوانیم خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این حرکت از ابتدای سال ۱۳۹۰ در سازمان تأمین اجتماعی شروع شد و در ابتدای دهه ۹۰ بحث پرداخت غیرحضوری حق بیمه و ارسال لیست را داشتیم تا صف‌های طولانی ارائه لیست و پرداخت بیمه را با این روند کاهش دهیم.

کاهش مراجعات حضوری با اجرای طرح ۳۰۷۰

ریاضی تصریح کرد: از سال گذشته خدمات غیرحضوری در بخش بیمه‌ای و درمان پیگیری شد و در بخش بیمه‌ای با اجرای طرح ۳۰۷۰ تعداد ۳۰ خدمت پر مراجعه به شعب تأمین اجتماعی که ۷۰ درصد مراجعات کارفرما، بیمه شده و مستمری بگیر بود غیرحضوری شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: تأمین اجتماعی به دنبال کاهش ۷۰ درصدی مراجعات بود و در شرایط کنونی با نظارت بر شعبه‌ها می‌توان ادعا کرد قریب به ۳۰ تا ۴۰ درصد حجم مراجعات با اجرای طرح ۳۰۷۰ کاهش پیدا کرده است و در شعبه‌های کوچک‌تر در شهرستان‌ها مطابق ادعای همکاران کاهش مراجعات به شعبه‌ها حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مواردی چون کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن، نام نویسی بیمه‌های اختیاری و نام نویسی بیمه شدگان تبعی و موارد دیگر که قریب به ۳۰ خدمت بوده هم به صورت غیرحضوری انجام می‌شود همچنین بحث مشترک حذف دفترچه‌های درمانی هم با حوزه درمان از اواخر سال ۱۳۹۹ شروع شد.

ریاضی افزود: اعتبار و استحقاق درمان بیمه‌ای بر عهده حوزه درمانی بوده است، این روند در مراکز درمان اصفهان از سال قبل شروع شد و به دلیل اینکه تجربه موفقی بود به درمان غیرمستقیم هم ارائه دادیم و کار مشترکی بین بخش بیمه‌ای و درمان است و بخش عمده این برنامه هم بر عهده حوزه درمانی است.

افزایش ۲۰ برابری اعطای وام به بازنشستگان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص ارائه وام‌ها به مستمری بگیران، اظهار کرد: یکی از انتظارات مردم از سازمان تأمین اجتماعی این است که معیشت آنها در دوران بازنشستگی تأمین شود و این برنامه در قالب مستمری و کمک‌های جانبی به مستمری بگیران پرداخت می‌شود و قریب به دو سالی می‌شود که این برنامه شدت بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در قراردادهایی با بانک رفاه، برنامه‌هایی برای اعطای وام به بازنشستگان داشته که تعداد این وام‌ها نسبت به سنوات قبل ۲۰ برابر شده است و بر مبنای فرایندهای انجام شده و توافق‌های صورت گرفته متولی این کار کانون‌های بازنشستگی هستند.

ریاضی تاکید کرد: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به این کانون‌ها و شرایط مشخص شده مبلغ وام‌های هفت میلیون تومانی را بدون ضمانت‌نامه و انجام کارهای اداری با شرایط آسان‌تری دریافت کنند، مستمری بازنشستگان نوعی ضمانت برای پرداخت وام و تسهیلات به آنهاست و ارائه خدمات نیز به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

اجرای بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در مورد رسیدگی به شکایت‌های مردمی تصریح کرد: با توجه به جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی حدود دو سال است سازمان تأمین اجتماعی مرکز ارتباطات مردمی ۱۴۲۰ را فعال کرده و مستمری‌بگیران می‌توانند درخواست‌ها و شکایت‌های خود را اعلام کرده و اعتراضات وارده آنها اعلام می‌شود و رؤسای شعب باید پاسخگوی این اعتراض‌های مردمی باشند و اگر پاسخگو نبودند با پیامک این عدم پاسخگویی اعلام می‌شود و اداره کل تأمین اجتماعی استان برای رسیدگی به این شکایت‌ها بسیار حساس است.

وی در مورد بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان تصریح کرد: در همه استان سازمان تأمین اجتماعی سیاست گسترش پوشش بیمه‌ای دارد تا کل افراد جامعه بتوانند تحت پوشش قرار گیرند، این سازمان پوشش بیمه‌ای مادر و دختر هر خانواده را مورد هدف قرار داده و آنها را تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.

ریاضی خاطرنشان کرد: دانشجویان تحت پوشش بیمه دانشجویی هستند، با اجرای این برنامه کل خانواده هدف‌گذاری شده که در قالب بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان آنها را تحت پوشش قرار دهد و ارتباط دو سویه با همشهریان و اطلاع‌رسانی باعث احساس رضایت‌مندی بیشتر آنها می‌شود.

نظر شما