مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان خبر داد:

شناسایی و اولویت بندی پروژه های محلی برای تحقق توسعه محله محور

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۰:۳۸:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۹۶۰۵
شناسایی و اولویت بندی پروژه های محلی برای تحقق توسعه محله محور
مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان با اشاره به بازدیدهای مدیران منطقه از محلات گفت: هدف از بازدید میدانی از محلات شناسایی و اولویت بندی پروژه های محلی برای تحقق توسعه محله محور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمد صیرفی نژاد با اشاره به بازدید دوره ای مدیرن منطقه 2 از محلات این منطقه اظهار کرد: این اقدام با بازدید از دو محله بابوکان و ولدان آغاز شده است.

وی ادامه داد: منطقه 2 یکی از مناطق حاشیه ای در شهر اصفهان است و به لحاظ توسعه در سال های اخیر از نظر عمرانی از سایر مناطق عقب است در حالیکه محلات متعدد دارد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه شهروندان شریف و مومنی دارد و تعداد زیادی از خانواده شهدا و ایثارگران در این منطقه سکونت دارند، اظهار کرد: از همین رو اقدامات و ارائه خدمات در منطقه باید شایسته این عزیزان باشد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم ارتباط مستمر و منسجم با شهروندان منطقه برقرار کنیم و با معتمدان محلات 9 گانه و اعضای هیئت امنای مساجد منطقه در تعامل باشیم، گفت: ارتباط اولیه برای این منظور برقرار شده است و در امتداد این روابط، بازدید میدانی از محلات منطقه به همراه معاونان شهرداری برای شناسایی مشکلات، اولویت بندی و چاره اندشی با همکاری مردم صورت می گیرد.

*انتقال موزائیک سازان از منطقه 2 طی تعامل با شرکت شهرک های صنعتی

صیرفی نژاد با اشاره به اینکه دو هفته پیش بازدید از محلات ولدان انجام و وضعیت توسعه منطقه، گذرهای طرح تفصیلی، فضای سبز و امکانات خدماتی به عنوان موارد نیاز به تصمیم گیری شناخته شده است، افزود: این محله دارای دو گذر طرح تفصیلی است و احداث امتداد گذر ملت در این محله پیگیری می شود.

وی بیان کرد: محدوده 18 هکتاری موزائیک سازان در آن مستقر هستند باید با انتقال این صنف ساماندهی شود؛ در این خصوص مذاکره با صنف مربوطه برای در اختیار گذاشتن زمین معوض با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی استان فراهم می شود تا نسبت به جابجایی اقدام کنیم. با انجام این کار بخش زیادی از مشکلات محیط زیستی منطقه 2 برطرف می شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان توسعه پارک ها در محله ولدان را از دیگر نیازهای این منطقه دانست و افزود: تجهیز و توسعه بوستان این محله در دستور کار قرار می گیرد.

*اولویت دهی به آزادسازی کندرو خیابان امام خمینی (ره)

وی به بازدید مدیران منطقه از محله بابوکان نیز اشاره و اظهار کرد: این محله هم دارای دو گذر طرح تفصیلی است که بازدید از مکان هایی که نیاز به آزادسازی دارد صورت گرفت و نیاز به مذاکره با مالکان وجود دارد.

صیرفی نژاد با بیان اینکه آزادسازی کندرو خیابان امام خمینی (ره) در تقاطع شهیدان امینی به یک گلوگاه تبدیل شده است که با توافق کسبه می توان آزادسازی را تکمیل و مسیر را احداث کرد، گفت: تاکنون در این طرح دو پلاک آزادسازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مجاورت مسجد جامع بابوکان زمینی وجود دارد که اگر مردم مشارکت کنند می توان با آزادسازی این زمین، اقدام به ساخت فرهنگسرا در این محله کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به اینکه بیش از نیمی از سال طی شده است قطعا نمی توان برای پروژه هایی که در بازدید میدانی تعریف می شود، امسال بودجه اختصاص داد، اظهار کرد: می توان از نتایج حاصل از بازدیدها برای شناسایی و احصاء مشکلات در فصل بودجه ریزی استفاده کرد و در بودجه سال آینده منابع مالی این طرح ها را تامین کرد.

وی افزود: هدف ما از تعریف چنین پروژه هایی توسعه محله محور است چراکه مرکز محلات می تواند محرک توسعه و ارائه خدمات باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز