وزیر نیرو:

بارگذاری زیادی روی حوضه آبریز زاینده رود قرار گرفته است

۱۴۰۰/۰۸/۲۱ - ۲۱:۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۰۰۸۳
بارگذاری زیادی روی حوضه آبریز زاینده رود قرار گرفته است
وزیر نیرو در جمع خبرنگار گفت: بارگذاری زیادی روی حوضه آبریز زاینده رود قرار گرفته که این موضوع آسیب جدی برای جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار برنا در اصفهان، علی اکبر محرابیان در جمع خبرنگاران اصفهان در محل استانداری اظهارداشت: بررسی ها حاکی از بارگذاری زیاد برای برداشت آب از حوزه زاینده رود است که این موضوع باعث بروز مشکلات جدی در حوزه کشاورزی است.

وی افزود: برای رفع این چالش باید مطالعات صورت بگیرد و باز تخصیص داده شود و همچنین روش های دیگر را تعریف کنیم و منابعی را نیز برای افزودن به آن تعریف کنیم.

وزیر نیرو از وجود طرح های نیمه تمام برای امتقال آب به حوضه آبریز خبرداد و اذعان کرد: همین طرح های نیمه تمام باعث شده که ورودی آب به حوضه آبریز و تامین آب مورد نیاز استان های اصفهان و چهارمحال دچار مشکل بشود.

وی رکود در برخی از پروژه های این وزارت خانه را چالشی مهم بیان کرد و گفت: این پروژه ها 10 سال متوقف شده و اقدامی برای ان صورت نگرفته است.

وی به وضعیت خشکسالی های اخیر نیز اشاره کرد و یادآورشد: سال زراعی گذشته از خشک ترین مقاطع زمانی در 52 سال گذشته بوده که با بارش های اخیر و سال آبی امسال بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز