برنامه درباره سالمندان باید اجرایی شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ۱۲:۲۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۶۱۹۸
برنامه درباره سالمندان باید اجرایی شود
برنامه‌ها و تصمیم‌های  اتخاذ شده درباره سالمندان به اندازه کافی در ایران وجود دارد اما باید آنها را اجرایی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سید رضا مرتضوی سید رضا استاندار اصفهان در دیدارساتیا دورایسوامی نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران با ایشان  اظهارداشت: در این اجلاس می توان با برنامه ریزی و اقدامات مناسب بمنظور ایجاد محیط های مناسب و ارائه خدمات تخصصی هم افزایی و تصمیم گیری کرد.
وی با تاکید بر ایجاد شورای سالمندان استان اصفهان افزود: در قالب این شورا باید برای تدوین برنامه‌های آموزشی و پژوهش در امور مختلف حوزه سالمندان بویژه امور رفاهی کوشید.
استاندار اصفهان تصریح کرد: تکریم بزرگترها و سالمندان جزو فرهنگ و دین ایرانیان است و در آموزه های دینی بر احترام به آنان تاکید می شود.
مرتضوی ادامه داد: اگرچه بر اساس هجمه های فرهنگ غرب، این فرهنگ کمرنگ شده اما همچنان پابرجاست.
نسبت جمعیت سالمند به جمعیت کل استان اصفهان ۱۰.۶۴ درصد است، به عبارتی از هر یکصد نفر جمعیت حدود ۱۱ نفر در گروه سالمندان قرار می‌گیرند.
“ساتیا دورایسوامی” در این دیدار افزود: برنامه‌ها و تصمیم‌های  اتخاذ شده درباره سالمندان به اندازه کافی در ایران وجود دارد اما باید آنها را اجرایی کرد.
نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران اظهار داشت: همه برنامه ریزی‌های مرتبط با سالمندان بصورت مناسبی به اصطلاح بر روی کاغذ انجام شده است اما پیگیری و عملیاتی کردن آن ضرورت دارد.
وی ادامه داد: دانشگاه های ایران و بویژه اصفهان ظرفیت های مناسبی برای فعالیت های پژوهشی دارند و باید بیش از گذشته از توان آنها استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز