امام جمعه اصفهان: از آموزش جوانان و نوجوانان غافل نشویم

۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ۱۵:۲۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۶۲۷۶
امام جمعه اصفهان: از آموزش جوانان و نوجوانان غافل نشویم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: نباید از آموزش همه جانبه دینی، اخلاقی، فرهنگی و سایر موارد برای جوانان و نوجوانان کشور غافل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با تبریک روز و هفته بسیج افزود: نسل جدید باید دین را یاد گرفته و به آن عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تقوا یعنی آنچه نمی‌دانی یاد بگیری و سپس یه آن عمل کنی بیان کرد: نیروهای پایگاه‌های مقاومت بسیج باید آموزش‌های دینی، نظامی و اخلاقی ببینند و نشان دهند که بسیجی هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: مساجد باید توسط جوانان مومن و بسیجی اداره شود و جوانان در این امر با مسوولان و امام جماعت مسجد خود مشورت کنند.

وی با بیان اینکه بسیج مستضعفان یعنی گروهی از جوانان انقلابی برای قشر مستضعف در زمینه های مالی، فرهنگی، دینی و غیره قیام کرده و دست آن‌ها را بگیرند، ادامه داد: بسیجیان باید مسائل دینی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی افراد جامعه را تقویت کنند و در حوادث نیز یاری‌گر مردم باشند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد اظهارداشت: یک بسیجی در مقابل دشمنان دین می‌ایستد و در عین حال در داخل جامعه و کشور با محبت با مردم رفتار و همزیستی کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای بسیج همواره حامی و مدافع مملکت و ملت بوده اند، گفت: اگر نیروی بسیج در اوایل انقلاب تشکیل نمی‌شد مشخص نبود اکنون کشور در چه شرایطی بود.

امام جمعه اصفهان همچنین به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اشاره و اضافه کرد: نیروی دریایی در سال ۵۹ حمله جانانه‌ای به پایانه‌های نفتی عراق کرد و دو سوم آن را نابود و پرچم ایران را در آن محل نصب کرد.

وی با اشاره به این واقعه یادآور شد: ناوچه پیکان تا آخرین لحظه مقابل دشمن ایستاد و در نهایت نیز غرق شده و نیروهای آن به شهادت رسیدند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: با این قدرت نمایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی عراق دیگر جرات اقدام علیه ایران را نکرد و کاری از پیش نبرد.

امام جمعه اصفهان درباره مطالبه حقابه توسط کشاورزان نیز افزود: این کشاورزان می‌خواستند صدایشات به گوش رییس جمهور و مسوولان کشور برسد که رسید و طی موافقت نمایندگان کشاورزان در استانداری اصفهان مقرر شد چادرها از بستر رودخانه جمع‌آوری شود و اعتراض خاتمه یابد.

وی خطاب به مردم گفت: فراموش نکنیم که دست نشانده های دنیای کفر به دنبال ایجاد فتنه هستند و باید با هوشیاری آن را از بین ببریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز